Gå til innhold

Hvor er kvinnene med psykiske problemer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har selv en psykisk diagnose (cluster A) så forhold med en "normal" jente er ikke særlig aktuelt, så jeg tenkte at jeg burde lete etter en fantastisk kvinne som også har en diagnose som gjør at vi begge kan være oss selv uten at vi trenger å bekymre oss for at vi ikke virker normale nok. 

Selv om jeg har diagnosen jeg har, så er jeg ganske "normal". Liker å kle meg, liker å lukte godt, hilser alltid på naboen, presterer på jobben osv osv. Men jeg makter ikke å være en person som jeg føler at mange normale kvinner ser etter.

Noen som har noen bra tips til hvordan jeg kan finne min soul mate?

Anonymkode: b864c...2b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Har selv en psykisk diagnose (cluster A) så forhold med en "normal" jente er ikke særlig aktuelt, så jeg tenkte at jeg burde lete etter en fantastisk kvinne som også har en diagnose som gjør at vi begge kan være oss selv uten at vi trenger å bekymre oss for at vi ikke virker normale nok. 

Selv om jeg har diagnosen jeg har, så er jeg ganske "normal". Liker å kle meg, liker å lukte godt, hilser alltid på naboen, presterer på jobben osv osv. Men jeg makter ikke å være en person som jeg føler at mange normale kvinner ser etter.

Noen som har noen bra tips til hvordan jeg kan finne min soul mate?

Hva er cluster a? aldri hørt om det.

Anonymkode: adc47...895

• Liker 3
Gjest Vanlig fyr
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er diagnosene som er litt mer alvorlig en bipolar etc etc. 

Skrevet

Treffstaden til Mental Helse. Du finner meir informasjon på nettstaden deira.

Anonymkode: d3c4e...764

• Liker 2
Skrevet

Si det... De er vel der normale folk er de også? Vanskelig å plukke noen som håndterer sykdommen ut av en gruppe folk. Btw så ser jeg ikke på deg som unormal. Mange nok er psykisk syke til at de kan anses som normale. 

Jeg har depresjon, men ønsker noen uten diagnose, veldig kjipt hvis både jeg og partner har de verste dagene samtidig. En som er oppegående inspirerer også meg til å holde hodet over vannet🙂 

Anonymkode: 1c246...0e3

Skrevet

Kan du ikke poste skriftlig svar på spørsmålet du ble stilt og ikke en youtube link?Det er så kjedelig og uoversiktelig å se på!
Hva er cluster A? Ut fra tittel på videolinken forstår jeg det er en paranoid og schizoid lidelse, men det er jo allerede noe som heter det, så hva skiller cluster A fra disse?

For å svare på spørsmålet ditt, psykisk syke kvinner er overalt. Like overalt som menn, og nok enda mer overalt enn menn siden menn har tendens til å isolere seg. Det gjør jo mange syke kvinner også, så nettdating er jo en god ide.
Men for å være ærlig så er det sjeldent sånn at two wrongs make one right, det kan fort bli et veldig destruktivt og usunt forhold om begge partene er psykisk syke.
Det du trenger med en paranoid shizoid lidelse er normalitet og stabilitet rundt deg, og ikke en psykisk syk kjæreste som trigger paranoien din eller kan finne på å si "Ja, du har helt rett, jeg tror også at CSI er ute etter deg", fordi hun selv også er virkelighetsfjern eller lett påvirkelig.

Anonymkode: 1fb2f...c5e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan du ikke poste skriftlig svar på spørsmålet du ble stilt og ikke en youtube link?Det er så kjedelig og uoversiktelig å se på!
Hva er cluster A? Ut fra tittel på videolinken forstår jeg det er en paranoid og schizoid lidelse, men det er jo allerede noe som heter det, så hva skiller cluster A fra disse?

Problemet er at det er relativt vanskelig å beskrive uten at det ender opp som 3000 ord. 

Paranoid og schizoid+schizotype lidelse er cluster A.

Men for å være ærlig så er det sjeldent sånn at two wrongs make one right, det kan fort bli et veldig destruktivt og usunt forhold om begge partene er psykisk syke.

Skjønner hva du sier, men føler at du undervurderer de som har diagnosene. 

Det du trenger med en paranoid shizoid lidelse er normalitet og stabilitet rundt deg, og ikke en psykisk syk kjæreste som trigger paranoien din eller kan finne på å si "Ja, du har helt rett, jeg tror også at CSI er ute etter deg", fordi hun selv også er virkelighetsfjern eller lett påvirkelig.

Det er ikke slik det fungerer.  Paranoide folk er mistenksomme overfor alle, selv andre paranoide folk 🤣

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at det er relativt vanskelig å beskrive uten at det ender opp som 3000 ord. 

Paranoid og schizoid+schizotype lidelse er cluster A.

Skjønner hva du sier, men føler at du undervurderer de som har diagnosene. 

Det er ikke slik det fungerer.  Paranoide folk er mistenksomme overfor alle, selv andre paranoide folk 🤣

Ok hvorfor kan du ikke bare si det i stedet for "cluster A" ?

Tro meg, jeg undervurderer på ingen måte psykiske lidelser og har x antall psykoser bak meg og x antall i familien med schizoide lidelser.

Men du tenker det er et sunt forhold om dere begge to sitter der å er paranoide for at den andre har forgifta maten deres?

• Liker 2
Skrevet

Men du tenker det er et sunt forhold om dere begge to sitter der å er paranoide for at den andre har forgifta maten deres?

Nei absolutt ikke. Det eneste jeg ønsker er å kunne elske en person som ikke bryr seg om at jeg ikke er som alle andre. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke slik det fungerer.  Paranoide folk er mistenksomme overfor alle, selv andre paranoide folk

Skrevet

Det er ikke slik det fungerer.  Paranoide folk er mistenksomme overfor alle, selv andre paranoide folk

Hva er poenget ditt? Du bekreftet jo nettopp det den du siterte sa

Anonymkode: ab731...6fd

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er da mye neklere for en uten egen psykdom å takle dette. Er selv bipolar, og kunne ikke vært sammen med en som jeg måtte ta vare på eller som krever veldig mye til tider. Jeg har nok med å holde meg selv frisk

Anonymkode: 22317...87a

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei absolutt ikke. Det eneste jeg ønsker er å kunne elske en person som ikke bryr seg om at jeg ikke er som alle andre. 

Det er mange psykisk friske som faller for psykisk syke personer ❤️ To psykisk syke sammen blir ikke et godt forhold.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og det er da mye neklere for en uten egen psykdom å takle dette. Er selv bipolar, og kunne ikke vært sammen med en som jeg måtte ta vare på eller som krever veldig mye til tider. Jeg har nok med å holde meg selv frisk

Anonymkode: 22317...87a

Nettopp

Skrevet

Du må, som andre, bli kjent med noen over tid. Slik får du vist mange sider av deg selv, og blir kjent med mange av hennes. Da spiller det mindre rolle med diagnoser. Det viktigste er å være et fint menneske.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, eller said:

Du må, som andre, bli kjent med noen over tid. Slik får du vist mange sider av deg selv, og blir kjent med mange av hennes. Da spiller det mindre rolle med diagnoser. Det viktigste er å være et fint menneske.

Selvfølgelig spiller det en rolle. Det finnes massevis av folk som ikke vil være i forhold med og/eller få barn med folk med alvorlige, arvelige psykiske lidelser. JEG som har en alvorlig, arvelig psykisk lidelse skal ikke ha barn pga nettopp det, og det er massevis av folk som ikke ville vært sammen med meg fordi jeg ikke vil ha barn.

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, eller skrev:

Enig

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er poenget ditt? Du bekreftet jo nettopp det den du siterte sa

Nei? Jeg korrigerte vedkommende. To paranoide personer sitter ikke sammen og deler paranoia. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig spiller det en rolle. Det finnes massevis av folk som ikke vil være i forhold med og/eller få barn med folk med alvorlige, arvelige psykiske lidelser. JEG som har en alvorlig, arvelig psykisk lidelse skal ikke ha barn pga nettopp det, og det er massevis av folk som ikke ville vært sammen med meg fordi jeg ikke vil ha barn.

Spiller mindre rolle, skrev jeg og mener jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...