Gå til innhold

Noen som har tips til gode treningsklær å


MammaMums

Anbefalte innlegg

løpe ute med i regnvær? Og kanskje litt i overskya og småkaldt vær også? 

Alle svar settes stor pris på🙏 

Hilsen utogløpe-fersking ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer litt an på temperatur og hvor lenge jeg skal være ute, men jeg synes det er helt greit å bare bli våt. Prøver å tilpasse løpeøktene litt etter været så jeg ikke løper når det regner mest. Har løpt mye i mange år og har faktisk ikke regntette løpeklær har en tynn allværsjakke jeg bruker senere på høsten når det begynner å bli kaldt som holder unna lettere regnvær.

Det finnes løpejakker som skal være regntette og puste. Kanskje noen andre her har tips til det.

Anonymkode: 23ded...42a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kommer litt an på temperatur og hvor lenge jeg skal være ute, men jeg synes det er helt greit å bare bli våt. Prøver å tilpasse løpeøktene litt etter været så jeg ikke løper når det regner mest. Har løpt mye i mange år og har faktisk ikke regntette løpeklær har en tynn allværsjakke jeg bruker senere på høsten når det begynner å bli kaldt som holder unna lettere regnvær.

Det finnes løpejakker som skal være regntette og puste. Kanskje noen andre her har tips til det.

Anonymkode: 23ded...42a

Til info så bor jeg på østlandet, ikke i Bergen eller Finmark. Det har jo litt å si. 😊

Anonymkode: 23ded...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo ikke dette vært et problem hittil denne sesongen, så mulig hukommelsen spiller meg et puss, men jeg tilrettelegger ikke så mye for løping i regnvær. Jeg har for eksempel ikke vanntett jakke, da jeg tror det må være ekstremt klamt 😛

Foreløpig har jeg bare løpt i regn en gang, da var det så varmt at jeg bare løp i de vanlige løpeklærne. Gjennomvåt har jeg jo vært i hele sommer uansett pga varmen :laugh: Når det blir kjøligere, bytter jeg til ullsokker og en tynn ulltrøye med en tynn løpejakke over, vanlige tights. Da holder ulla meg varm, selv om jeg ikke er tørr. 

På vinterføre bruker jeg en tynn skibukse, tykkere ullsokker og en litt tykkere jakke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar👍 Jeg bor også på Østlandet-og har altså fått gleden av å løpe i nærmere 30 varmegrader og steikende sol hittil.. 

Men- så nå da, nå skifter det litt. Tik en løpetur med vanlige klær i regnværet en dag her, og det gikk jo helt greit det; å løpe uten type regnklær. Tror jeg kjører på med tynn ull under nå etterhvert - og lar det bare stå til underveis.. Kan jo slenge på meg noe varmt og tørt etter endt løpetur..

Og til deg wolfmoon, så har jeg også en langrenns-dress som er litt tykkere og med noe fleece i som jeg tenkte å løpe i når det blir enda litt mere guffent ute. Håper det holder greit med litt ull under😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lettere å kle på seg for mye enn for lite. Løper i -15 med superundertøy, tights og en lett løpejakke. Virker kaldt med en gang, men man blir fort varm. Kan ikke huske å ha blitt for kald på løpetur noen gang. Men har ofte kledd på meg for mye!

Anonymkode: 23ded...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.8.2018 den 12.15, MammaMums skrev:

løpe ute med i regnvær? Og kanskje litt i overskya og småkaldt vær også? 

Alle svar settes stor pris på🙏 

Hilsen utogløpe-fersking ☺️

I "kaldt" regnvær bruker jeg en Swix Vistech jakke. Den har god passform, er godt synlig og rimelig vanntett. Selvsagt blir en svett og våt likevel, men det er noe med det å holde det kalde regnet ute. I temperaturer under 10-12 og regn, bruker jeg 2xu thermal tights. 

I sommertemperaturer bruker jeg vanlig løpeklær, selv om det skulle regne litt. Blir for varmt/klamt med vanntett. 

Endret av Missfitness
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Missfitness skrev:

I "kaldt" regnvær bruker jeg en Swix Vistech jakke. Den har god passform, er godt synlig og rimelig vanntett. Selvsagt blir en svett og våt likevel, men det er noe med det å holde det kalde regnet ute. I temperaturer under 10-12 og regn, bruker jeg 2xu thermal tights. 

I sommertemperaturer bruker jeg vanlig løpeklær, selv om det skulle regne litt. Blir for varmt/klamt med vanntett. 

Takk for tips ❤️

Skal Google den jakka nå👍 hva har du under den? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, MammaMums skrev:

Sånn type denne mener du? 

Ja, men jeg har gul. 

I og med at jeg bruker denne når det er kjølig, bruker jeg en langermet treningstrøye under. Innsiden av jakken egner seg ikke rett mot huden, da det nok vil oppleves klammere enn nødvendig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Missfitness skrev:

Ja, men jeg har gul. 

I og med at jeg bruker denne når det er kjølig, bruker jeg en langermet treningstrøye under. Innsiden av jakken egner seg ikke rett mot huden, da det nok vil oppleves klammere enn nødvendig. 

 

👍 Takk for tips👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...