AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #1 Skrevet 10. august 2018 Hei! Jeg tenker å reise på en spontan tur til Thailand tidlig neste uke. Vi tenkte også å ta en tur til Cambodia, Vietnam eller Myanmar mens vi er der, men er usikker på visumregler spesielt siden vi reiser veldig snart. Noen som har vært der i det siste og kjenner til prosessen og tiden det evt tar? Anonymkode: 8491b...3a8
tirben Skrevet 10. august 2018 #2 Skrevet 10. august 2018 Har vært i Vietnam. Der trenger man visum dersom man skal være der lenger enn 15 dager. Ved kortere opphold, trenger du ikke det.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #3 Skrevet 10. august 2018 Kambodsja: Du kjøper visum på flyplassen. Betal i USD. Husk to passbilder. Vietnam: Nordmenn reiser 15 dager visumfritt. Men husk å kjøpe returbillett du kan vise frem på flyplassen, de er ofte strenge på at du kan dokumentere utreise. Myanmar: Mulig å få e-visum nå. Men sjekk regler, for det er noen begrensninger i hvor og hvordan du kan komme inn og ut av landet. Ellers er det mulig å få visum på ambassaden deres i Bangkok. God tur! Elsker å reise rundt der selv! Anonymkode: 59f1e...978 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #4 Skrevet 17. august 2018 Pass på å ta vaksiner. Anonymkode: 6e763...9af
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #5 Skrevet 17. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pass på å ta vaksiner. Anonymkode: 6e763...9af Trenger vel ikke noen spes vaksiner for Vietnam og Kambodsja. Jeg tok ikke det da jeg var der. Anonymkode: 46596...c1c
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #6 Skrevet 17. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Trenger vel ikke noen spes vaksiner for Vietnam og Kambodsja. Jeg tok ikke det da jeg var der. Anonymkode: 46596...c1c Er v3l anbefalt med de vanlige vaksinene Anonymkode: 4e75c...e62 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #7 Skrevet 17. august 2018 Mener det tok litt tid med visum til Myanmar. Men ikke mer enn noe uker. Anonymkode: 4e75c...e62
gard Skrevet 9. oktober 2018 #8 Skrevet 9. oktober 2018 Håper at du fikk en fin tur til Asia. Da jeg var i Myanmar for et par år siden søkte jeg om visum online på forhånd og det kostet 50 USD. Jeg brukte denne linken: https://evisa.moip.gov.mm/ . Myanmar var et spennende land å besøke og vi var innom Yangon, Bagan og Mandalay. Se reisebrev og bilder på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/Myanmar_trip_report.htm 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå