AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #1 Skrevet 9. august 2018 Hei. Jeg lå i senga i dag, men da jeg reiste meg opp fikk jeg ekstreme smerter i magen. Smerten starter rett over navlen og når jeg står oppreist og strekker på magen, går smerten ned mot underlivet. Vanskelig å forklare, men smerten er ikke inni magen men akkurat som om den ligger rett under huden. Jeg unngår å reise meg fordi jeg sliter med å puste når smertene kommer. Hva kan det være? Anonymkode: bb952...bda
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #2 Skrevet 9. august 2018 Ring legevakten og snakk med de Anonymkode: 01145...e92
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #3 Skrevet 9. august 2018 Det kan være eggstokkene. Skal du ha mensen? Anonymkode: b02aa...b10
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #5 Skrevet 9. august 2018 Kolikk, tarmsykdom, cyster, blindtarm, mensensmerter, hard bæsj, forstoppelse... Ring legevakten om det er veldig ille eller ta kontakt med fastlegen og få deg en time i morgen (siden det er helg) hvis det ikke gir seg! Har vært mye inn og ut med magesmerter den siste tiden selv, og det du kan sjekke ifht. blindtarm selv: - Feber - Om det er verre når du tar den høyre foten opp (ligg på rygg, bøy kneet og legg låret "langs magen" - Blindtarmbetennelse er også vondere hvis du rister/kjører bil eller lignende Du kan også kjenne på magen om den er hard. Er den veldig hard et sted tyder det på betennelse. Anonymkode: 8dc2d...77e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #6 Skrevet 9. august 2018 «Ser i min spåkule» nei altså det kan være så mangt. Om du er bekymret så ringer du legen som faktisk har kompetanse på slik fremfor å spørre fremmede på nett Anonymkode: 1e2c9...b9a 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #7 Skrevet 9. august 2018 Jeg tipper gallestein Anonymkode: 4eb0a...2f4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #8 Skrevet 9. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tipper gallestein Anonymkode: 4eb0a...2f4 Gallestein pleier å være vondt høyere opp - kanskje mer sannsynlig med nyrestein. Noen ganger har jeg tatt feil av nyrestein og mensensmerter (har hatt cyster på eggstokkene, så vant til ganske kraftige mensensmerter). Gallestein derimot var annerledes, mer i nærheten av magesekken der - og da spydde jeg som en gris. Anonymkode: 8dc2d...77e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #9 Skrevet 9. august 2018 Sikkert luftsmerter eller noe , der du beskriver er jo tarmene . Har du bæsja, eller spist noe som er tungt fordøyelig? Ikke drukket nok vann?. Har opplevd dette selv . Hvis det varer over 24 timer så kan du ta en egen vurdering om du skal ringe legevakten. Anonymkode: a411e...38e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #10 Skrevet 9. august 2018 Kan du beskrive symptomene dine nærmere? Jeg hadde ekstreme magesmerter en gang og da var det en cyste som hadde sprukket. Anonymkode: b02aa...b10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå