Gå til innhold

Nydelig å være singel??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Roci skrev:

Ingen ting som hindrer deg i å gå på NAV slik at du også kan være globetrotter og delvis leve på NAV/offentlig støtte, og gjennom hyppige ferier bedrive alskens av hobbyer og reiser :)

Haha, ja det er vel ikke så lukrativt å "gå på nav" dessuten gjør det deg ikke mer attraktiv på sjekkemarkedet akkurat. De aller fleste jobber, men greier å få kjæreste fordi vel. 

Anonymkode: f6ac3...e2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det vet du ikke noe om :). Men jeg ser det er vanskelig å forstå at noen av oss må prioritere ytelse fremfor nytelse en stund. 

Anonymkode: 51a46...9b6

Jo, jeg vet det veldig godt. All statistikk, virkelighet og logikk og tilsier dette:-). Markedet er rett og slett mindre.

Anonymkode: 0a745...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok meg selv i å tenke at det var litt deilig å ikke ha kjæreste akkurat nå. Vært singel i fem år, rimelig sikker på at jeg aldri kommer til å møte noen, men jeg orker ikke bare ha en kjæreste for å ha en kjæreste. Møtt på så mange rare typer, det skal mye til for at det klaffer. Har en slags ff for øyeblikket, håper det varer en stund i det minste, så slipper jeg å føle meg helt isolert fra det motsatte kjønn. Deilig å kunne lage noe kjapt på kjøkkenet, slappe av for meg selv, ikke føle det presset om å være perfekt og oppegående og feilfri. 

Anonymkode: ff7bb...53a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt fantastisk bra å være singel! Er i tillegg aleinemamma til en sønn på 5 år(etter at far droppa all kontakt da jeg var 3 mnd på vei og ikke ville ta abort)..

All prioritet går til sønnen min, slik det burde være.. ❤️

Anonymkode: 1f078...0f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat per i dag nyter jeg singellivet 😊Jeg har ikke lyst på kjæreste i det hele tatt, og gjør lite/ingenting for å treffe noen. Har vært i destruktivt forhold, og vil bare være i fred akkurat nå. Dette har vart ei god stund, og virker ikke til å gi seg riktig ennå. Jeg koser meg alene, og setter pris på alenetida. 

Lurer egentlig litt på når jeg evt blir klar for litt flørt og dating igjen 😄Må innrømme at det er litt kjedelig i blant, har "alltid" som singel hatt en flørt eller to😉😁 Men alt i alt så trives jeg, og dette er helt rett for meg per i dag😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, ja det er vel ikke så lukrativt å "gå på nav" dessuten gjør det deg ikke mer attraktiv på sjekkemarkedet akkurat. De aller fleste jobber, men greier å få kjæreste fordi vel. 

Anonymkode: f6ac3...e2c

Å mene at de fleste kvinner er mer opptatt av nytelse enn ytelse og går på nav gjør deg heller ikke attraktiv på sjekkemarkedet. Nå kjenner jeg absolutt ingen kvinner som går på nav. Du må ha noe spesiell omgangskrets. 

Anonymkode: b886c...2b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, "nydelig" er vel å ta litt i, men i store trekk så er jeg fornøyd med singellivet. Det er i allfall mye bedre enn "feil" partner. Det er helt greit å bestemme hva jeg skal gjøre når uten å måtte ta hensyn til en partner. På den annen side så savner jeg "noen", forutsatt at den samme "noen" hadde vært omtrent på mitt nivå med tanke på å balansere alenetid og sammentid. 

Det er litt todelt det der. 

Men singellivet har helt klart sine fordeler. I dag kan jeg f.eks. hive meg impulsivt i bilen og dra på en liten dagstur uten å måtte skjele til en evt. partners planer for dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Singel på femte året og savner det ikke. Deilig å komme hjem etter en slitsom dag på jobben og ikke måtte ta masse hensyn til en mann. Når sønnen min har lagt seg står jeg fritt til å se hva jeg vil på TV. Når jeg har barnefri så kan jeg gjøre akkurat det jeg har lyst til uten å ta noe hensyn. Slipper krangling, diskusjoner om økonomi osv. Jeg passer absolutt best alene og livskvaliteten min er mye bedre da. Alle maser om at jeg må få meg en mann. Men jeg kunne ikke tenkt meg noe kjedeligere enn et A4 liv med hus og gjeld på flere millioner og hvor økonomi er en daglig diskusjon hvor man ikke blir enig. Liker friheten jeg og sønnen min har nå, også styrer jeg alt selv 😊

Anonymkode: cd270...6dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater å være singel... Det er ensomt og jeg savner en mann å dele alt med! 

Anonymkode: 15081...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hater å være singel... Det er ensomt og jeg savner en mann å dele alt med! 

Anonymkode: 15081...0ca

Har du ikke familie og venner du?

Anonymkode: 92878...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2018 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Nei, dessverre. Ikke fordi det å være singel i seg selv er så ille, men fordi andre elementer av livet må være på plass før man kan nyte singellivet. Har en krevende jobb som ikke tillater at man tar særlig ferie, og som krever tilstedeværelse mentalt og fysisk hele tiden, så da er det begrenset hvor mye jeg kan nyte singeltilværelsen. Gjør også at det ikke er mye tid til dating (går på 10'ende året uten dame nå, og jeg blir vel litt oppfattet som litt sær på grunn av det. Men det finnes altså ikke nok tid i døgnet). Men klart, hadde jeg vært som norske kvinner flest, og som prioriterer nytelse fremfor ytelse, så hadde jeg nok vært lykkelig singel jeg også. Men alle kan ikke være globetrottere som delvis lever på NAV/offentlig støtte, der de gjennom hyppige ferier kan bedrive alskens av hobbyer og reiser. 

Anonymkode: 51a46...9b6

De jeg kjenner som går på NAV har ikke råd til å reise med annet en t-banen, og hun ene har knapt helse til DET! 

Fin høy hest du har der, kjekken!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

De jeg kjenner som går på NAV har ikke råd til å reise med annet en t-banen, og hun ene har knapt helse til DET! 

Fin høy hest du har der, kjekken!

Bra svart 👍👍😁

Anonymkode: f6ac3...e2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trives absolutt ikke som singel og kunne virkelig ønske at jeg hadde en partner som var glad i meg :( Syns det er utrolig flott at det er så mange som trives med å være singel! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2018 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Nei, dessverre. Ikke fordi det å være singel i seg selv er så ille, men fordi andre elementer av livet må være på plass før man kan nyte singellivet. Har en krevende jobb som ikke tillater at man tar særlig ferie, og som krever tilstedeværelse mentalt og fysisk hele tiden, så da er det begrenset hvor mye jeg kan nyte singeltilværelsen. Gjør også at det ikke er mye tid til dating (går på 10'ende året uten dame nå, og jeg blir vel litt oppfattet som litt sær på grunn av det. Men det finnes altså ikke nok tid i døgnet). Men klart, hadde jeg vært som norske kvinner flest, og som prioriterer nytelse fremfor ytelse, så hadde jeg nok vært lykkelig singel jeg også. Men alle kan ikke være globetrottere som delvis lever på NAV/offentlig støtte, der de gjennom hyppige ferier kan bedrive alskens av hobbyer og reiser. 

Anonymkode: 51a46...9b6

Du må ha misforstått noe. Jeg jobber som prosjektleder for et konsulentfirma. Høyt tempo, mange arbeidstimer og stort ansvar. Men selvsagt har jeg også tid og råd til familie og ferier. Blant annet tar jeg 5 uker sommerferie da det ofte er praktisk at prosjekter tar ut ferie samtidig. Yter og skaper mye, og jeg har mange andre kvinner som kolleger. 

Anonymkode: 58d25...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man synes det er "nydelig" å være singel, så er vel sannsynligheten for at man ikke er skapt/klar for et forhold relativt høy vil je tru :vetikke:

Synes selv det er veldig "greit" å være singel, og det er ca.1000 ganger bedre enn å være i et lite givende og trøblete forhold, men det er å være i et forhold der alt stemmer er jo igjen ca.1000 ganger bedre enn å være singel, og sånn sett helt klart det aller "besteste", og/eller evt. "nydelig". :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...