AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #1 Del Skrevet 9. august 2018 Visste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne. Saken er at vi skal egentlig kjøre familien (2 voksne og tre barn) stavanger-Bergen i morgen, men nå sier mannen min at vi kanskje ikke kan dette pga det er meldt så mye regn?? Snakker om sikkerhet, mulig vannplaning osv.. Hva tenker dere om dette? Er det farli å kjøre bil når det regner mye?? Anonymkode: 7f756...322 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #2 Del Skrevet 9. august 2018 Man kjører vel etter forholdene? Er det fare for vannplaning eller å skli, kjører man i fart deretter. Ikke noe verre enn det. Har man lappen vet man jo slikt! Anonymkode: f1ccd...49f 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #3 Del Skrevet 9. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man kjører vel etter forholdene? Er det fare for vannplaning eller å skli, kjører man i fart deretter. Ikke noe verre enn det. Har man lappen vet man jo slikt! Anonymkode: f1ccd...49f Det er det jeg og prøver å forklare men han står på sitt. Mener det er meldt «ekstrevær» på yr står det opptil 40 mm, er dette ekstremt? Anonymkode: 7f756...322 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eller Skrevet 9. august 2018 #4 Del Skrevet 9. august 2018 Kjør etter forholdene, ja. Det krever mer av sjåføren. Det er ikke uansvarlig. Om han ikke liker å kjøre i regn, er det noe å ta på alvor. Sjekk når Fjordline går til Bergen og ta den om det passer. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #5 Del Skrevet 9. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kjører vel etter forholdene? Er det fare for vannplaning eller å skli, kjører man i fart deretter. Ikke noe verre enn det. Har man lappen vet man jo slikt! Anonymkode: f1ccd...49f Han argumenterer også at selv om vi kjører etter forholdene,kan motgående trafikk kjøre uansvarlig.. Anonymkode: 7f756...322 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #6 Del Skrevet 9. august 2018 Så lenge politi eller veivesenet ikke annbefaller å la bilen stå, så kjører dere etter forholdene. Anonymkode: d5f77...ecd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #7 Del Skrevet 9. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så lenge politi eller veivesenet ikke annbefaller å la bilen stå, så kjører dere etter forholdene. Anonymkode: d5f77...ecd Da må han la være å kjøre. Motgående biler kan alltid kjøre uansvarlig. Anonymkode: 59785...537 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #8 Del Skrevet 9. august 2018 Det er ihvertfall mye mer slitsomt å kjøre i kraftig regn. Sikten blir dårligere, og vindusviskerne gjør det ikke bedre. Du skriver "vi" kjører. Betyr at det er meningen dere skal bytte på kjøringen? Det er lurt under litt slitsomme værforhold. Anonymkode: 09326...191 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #9 Del Skrevet 9. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han argumenterer også at selv om vi kjører etter forholdene,kan motgående trafikk kjøre uansvarlig.. Anonymkode: 7f756...322 Var denne jeg skulle sitere på den over Anonymkode: 59785...537 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. august 2018 #10 Del Skrevet 9. august 2018 Men kjære vene da, Stavanger - Bergen er da bare litt over 20 mil. Og som flere før meg har sagt så kjører man naturligvis etter forholdene. Ser ikke problemet i det hele tatt. Noe av ruta er jo dessuten ferge. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 9. august 2018 #11 Del Skrevet 9. august 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det jeg og prøver å forklare men han står på sitt. Mener det er meldt «ekstrevær» på yr står det opptil 40 mm, er dette ekstremt? Anonymkode: 7f756...322 Nei, det er ikke ekstremt! Bare tull at han ikke vil kjøre. Min var akkurat samme, når det ikke var greit føre å kjøre på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #12 Del Skrevet 9. august 2018 Dere risikerer at fergene er innstilt. Anonymkode: b18e4...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnå Skrevet 9. august 2018 #13 Del Skrevet 9. august 2018 ... men er det ikke et poeng å respektere at han føler seg utrygg? En del av det å være en god, ansvarlig trafikant er jo å se egne begrensninger og å gjøre vurderinger som dette. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malthe Skrevet 9. august 2018 #14 Del Skrevet 9. august 2018 Dette høres ut som en dårlig unnskyldning. Er jo like "uansvarlig" å kjøre i skarpt sollys, da kan jo du eller bilene i motsatt kjøreretning bli blendet og komme over i feil felt..... Er bare å tilpasse farten, og heller slippe biler forbi om man ikke ønsker å holde fartsgrensene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #15 Del Skrevet 9. august 2018 Det går fint å kjøre, bare beregn litt ekstra tid. Dessuten har Yr bommet kraftig på varsel om mye regn i det siste, så vi får se hvordan det egentlig blir. Vil han ikke kjøre, tar du bare rattet. Største faremomentet i mine øyne er ras i slikt vær, men den strekningen dere skal kjøre er vel ikke så utsatt? Anonymkode: 908ec...4e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #16 Del Skrevet 9. august 2018 Er sjåføren helt ny på kjøring? Anonymkode: 68951...ffe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 9. august 2018 #17 Del Skrevet 9. august 2018 Har han egentlig ikke lyst til å dra til Stavanger? Og bruker regnet som en unnskyldning? Min ungdom og kjæresten skal kjøre fra østlandet til Stavanger i morgen, 6.5 timer, og det skal gå helt fint så lenge de tar hensyn til vær og føre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #18 Del Skrevet 9. august 2018 Tenker det er en som ikke har lyst jeg Anonymkode: 4da38...81b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #19 Del Skrevet 9. august 2018 Den som har opplevd bilkjøring i sterkt regn, vet at slikt vær tidvis kan medføre ekstreme regnskurer. Da vet man også at noen ganger og noen steder regner det så mye at vindusviskerene ikke tar unna. Det å ferdes i bil i slikt vær ér uforsvarlig. Man kan ikke kjøre, for man ser ikke noe foran seg. Men stanser man, er risikoen svært høy for at man blir påkjørt av en idiot med overdreven tro på egne kjøreferdigheter som synes at h*n kjører etter forholdene selv uten å se. Vannplaning slipper man ved å kjøre sakte nok, noe som igjen medfører at reisen tar flere timer ekstra. Møtende trafikk er ubehagelig når det regner så mye fordi det blir mye plask mot egen bil, noe som også reduserer sikten og er slitsomt. Sterk nedbør kan også utløse ras, som igjen medfører dårligere framkommelighet eller stengte veger. Jeg holder med mannen din. Og jeg har hatt førerkort i over 25 år. Det er idiotisk å trasse seg ut på tur i morgen hvis man ikke MÅ. På strekningen Bergen - Stavanger er det kanskje ikke det aller verste, men de som overvurderer egne evner/undervurderer naturkreftene og reiser ut i de områdene hvor man anbefales å holde seg inne får ikke min sympati hvis noe skulle skje, i alle fall. Anonymkode: c4347...1f1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #20 Del Skrevet 9. august 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker det er en som ikke har lyst jeg Anonymkode: 4da38...81b Eeeeh....😠 Anonymkode: 7f756...322 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå