Gå til innhold

Taco i bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Peonjenta said:

Man kan selvfølgelig det.  Man kan også servere Wiener med billigste typen pølsbrød eller toast med ost og skinke.   Alle rettene kjennetegnes ved at de er simple og billige.

Jeg tenker det er mye bedre om brudeparet velger billig mat og inviterer meg til en god fest, enn at de må utsette bryllupet sitt i årevis fordi alt må være så dyrt  eller ikke kan invitere alle de vil ha der. Den dansen der det må legges mye penger i alt for at et bryllup skal være bra synes jeg er en skikkelig uting.  

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så lei av nordmenns oppheng i taco og at alt kan gjøres om til taco(pizza, suppe, salat osv osv) og at taco skal spises til alle døgnets tider og anledninger.. Har vi virkelig så ræva fantasi? Pinlig og Harry. 😛 hadde det vært ekte taco og litt fancy meksikansk hadde jeg ikke reagert om jeg fikk det i bryllup.. Men hadde jeg fått old El Paso og Santa Maria med kjøttdeig osv så hadde jeg kanskje stussa litt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pizza er da vel ikke hverdagsmat??? Helgemat vil jeg heller si.

Anonymkode: 6689a...bc5

Jeg spiser pizza minst 4 dager i uka, om ikke mer :) Hverdagsmaten min er pizza, burger og taco. Alt hjemmelagd fra bunnen, friske råvarer, masse proteiner og lite fett. Suveren mat i hverdagen! 

Hadde blitt superhappy om jeg fikk noe lignende servert i selskaper, uansett anledning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker harry gjerrig no class white trash brudepar m/ familie.

Anonymkode: f89ba...b15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Dævendøtte skrev:

Jeg spiser pizza minst 4 dager i uka, om ikke mer :) Hverdagsmaten min er pizza, burger og taco. Alt hjemmelagd fra bunnen, friske råvarer, masse proteiner og lite fett. Suveren mat i hverdagen! 

Hadde blitt superhappy om jeg fikk noe lignende servert i selskaper, uansett anledning. 

At du gjør noe betyr ikke at det blir hverdagslig for alle....... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om et uformelt og utradisjonelt bryllup kunne (god) taco være en artig vri, synes jeg. Trønderne serverer jo sodd, jeg ville heller hatt taco! ;)  Men om det hadde vært et tradisjonelt bryllup med hvite duker og klassisk bordsetning ville jeg stusset stort om det var taco som ble servert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
11 minutter siden, FrodeF skrev:

At du gjør noe betyr ikke at det blir hverdagslig for alle....... 

Nei, hvor har jeg sagt det? Spørsmålet til TS var om det var ok med taco i bryllupet, og da svarer folk det de synes. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke taco er ok i bryllup. I bryllup forventer jeg at maten er noe jeg ikke spiser til hverdags.

Var i konfirmasjon i vår der det ble servert taco. Hadde litt forventinger om spennende tilbehør, men det var det klassiske som kjøttdeig, ost, mais, tomat, salat, løk og tacosaus. For meg blir det altfor kjedelig og hverdagslig.

De serverte sodd også, og vil påstå at 80% av gjestene spiste sodd. 

Anonymkode: a0802...4a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvilken type bryllup det er, tenker jeg. Har vært i bryllup med sju retter, gallakjoler og strykere. Har også vært i bryllup på en låve med fri bordplassering, sommerbekledning, spleisebuffet og garasjeband. Gallaantrekk og taco blir rart, men det betyr ikke at bryllup og taco er total skivebom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt overrasket over at folk mener de har grunn til å føle seg krenket og skuffet over mat de får servert i bryllup?

Så lenge det er mat som kan spises, selskapet er hyggelig og stemningen god, så spiller det da INGEN rolle hva som blir servert. Jeg tror faktisk ikke jeg husker hva jeg har spist engang i de fleste bryllup jeg har vært i.....

Man er der som gjest, ikke som en brudeparet må føle at de ikke kan skuffe eller være redd for å krenke!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke taco er ok i bryllup. I bryllup forventer jeg at maten er noe jeg ikke spiser til hverdags.

Var i konfirmasjon i vår der det ble servert taco. Hadde litt forventinger om spennende tilbehør, men det var det klassiske som kjøttdeig, ost, mais, tomat, salat, løk og tacosaus. For meg blir det altfor kjedelig og hverdagslig.

De serverte sodd også, og vil påstå at 80% av gjestene spiste sodd. 

Anonymkode: a0802...4a0

Utrolig at folk ikke greier å slenge sammen en mangosalsa, bønnestuing og guacamole da i det minste, bare for å gjøre det pittelitt mindre kjedelig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ulrikke skrev:

Jeg blir litt overrasket over at folk mener de har grunn til å føle seg krenket og skuffet over mat de får servert i bryllup?

Så lenge det er mat som kan spises, selskapet er hyggelig og stemningen god, så spiller det da INGEN rolle hva som blir servert. Jeg tror faktisk ikke jeg husker hva jeg har spist engang i de fleste bryllup jeg har vært i.....

Man er der som gjest, ikke som en brudeparet må føle at de ikke kan skuffe eller være redd for å krenke!

Det handler nok om at når man som gjest legger tusenvis av kroner i å delta, så forventer man tilsvarende, ikke en tacobuffet.

Jeg hadde syns det var flaut, hvis venner brukte penger på gave, antrekk, reise og opphold, og så serverte vi dem ei lefse med kjøttdeig, ost og mais.

Anonymkode: c6772...40b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde syns det var flaut, hvis venner brukte penger på gave, antrekk, reise og opphold, og så serverte vi dem ei lefse med kjøttdeig, ost og mais.

Selv om det er karbonadedeig?? og økologiske produkter..

Anonymkode: 62f15...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selv om det er karbonadedeig?? og økologiske produkter..

Anonymkode: 62f15...5da

Ja, det smaker helt likt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha taco i bryllupet mitt!

Men ikke typisk norsk «fredagstaco», skal ha food truck med mexicansk street food og passende drikke ved siden av.

Jeg synes det passer oss godt (sodd er tradisjon her) og jeg har sjeldent fått servert mat jeg synes er fantastisk i bryllup - standard er jo ofte laks til forrett, mørkt kjøtt til hovedrett og panna cotta til dessert, og jeg synes det er kjeeeeedelig.

Sikkert noen gjester som synes vi er håpløse - men vårt bryllup, vi bestemmer.

Anonymkode: 5f8de...b7d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ha taco i bryllupet mitt!

Men ikke typisk norsk «fredagstaco», skal ha food truck med mexicansk street food og passende drikke ved siden av.

Jeg synes det passer oss godt (sodd er tradisjon her) og jeg har sjeldent fått servert mat jeg synes er fantastisk i bryllup - standard er jo ofte laks til forrett, mørkt kjøtt til hovedrett og panna cotta til dessert, og jeg synes det er kjeeeeedelig.

Sikkert noen gjester som synes vi er håpløse - men vårt bryllup, vi bestemmer.

Anonymkode: 5f8de...b7d

Matbil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selv om det er karbonadedeig?? og økologiske produkter..

Anonymkode: 62f15...5da

Nå er karbonadedeig bare kjøttdeig med mindre fett, og jeg hadde aldri servert noe så lite miljøvennlig som økologiske grønnsaker.

Nei, skulle jeg servert meksikansk mat i bryllupet mitt, så måtte det gjøres ordentlig. Da snakker jeg massevis av sauser, forskjellige typer salsaer, carnitas, barbacoa, enchilada, taquito, pico de gallo, carne asada, forskjellige salater, mange typer kjøtt, hjemmelagde lefser - et ordentlig meksikansk gilde. Men for å servere dette til 50/100/200 gjester, krever det et budsjett som raskt kommer opp i samme sum som en bedre 3-retters middag. Og da tar jeg heller en pent sammensatt meny.

Anonymkode: c6772...40b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Gjest Balo2 skrev:

Selvsagt kan man ha Taco i bryllup!!

Selvsagt skal man ikke det

Anonymkode: 46273...608

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en ordentlig tacobuffet hadde jeg rt glad for taco i bryllup. 

Elgsethytta i Trondheim serverer tacobuffet verdt et bryllup 🌶 Mye forskjellig kjøtt, div salsaer, skjell, lefser, div nachochips, salater m.m. 

taco_2.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler nok om at når man som gjest legger tusenvis av kroner i å delta, så forventer man tilsvarende, ikke en tacobuffet.

Jeg hadde syns det var flaut, hvis venner brukte penger på gave, antrekk, reise og opphold, og så serverte vi dem ei lefse med kjøttdeig, ost og mais.

Anonymkode: c6772...40b

Jeg er samboer på "ørtende" året, og vi kommer nok ikke til å gifte oss. Men HVIS jeg skulle giftet meg (har aldri hatt noen drøm om det) ville jeg heller hatt et uhøytidelig, personlig bryllup med tid til å snakke med hver enkelt. Hva folk har på seg hadde ikke spilt noen rolle for meg, heller ikke om vi fikk noen dyr presang. Det viktigste hadde vært at de vi var glad i og som er glad i oss møtte opp for å feire at vi valgte å gifte oss.... Og sånn tenker jeg om alle jeg har vært i bryllup til. Jeg er mye mer komfortabel i et bryllup som ikke er så stivt og hvor man føler at man kan slappe av... 

MEN: folk er forskjellige, og selvfølgelig kan jeg forstå at andre har andre ønsker enn meg, at det skal være stilig, vakkert, høytidelig og "livets happening". Og at man kanskje ikke synes taco matcher helt det bildet. Men å føle at man blir skuffet blir kanskje litt.... Jeg vet ikke.... Men jeg skjønner hva du sier, altså! Tror bare folk har ulike ønsker og forventninger til sitt bryllup, og jeg håper jo at folk lager det bryllupet de ønsker seg selv, ikke det de tror at andre (gjestene) forventer....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...