Gå til innhold

Allerede bestilt ferie - invitert i bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nært familiemedlem har vært forlovet i syv (!) år.

De første tre årene "klarerte" jeg før vi bestilte ferier noe sted, jeg vil jo gjerne være med å feire deres store dag. I den grad det har vært noe særlig bryllupssnakk, så har det blitt sendt signaler om et sommerbryllup.

Nylig bestilte vi en feriereise til "langtvekkistan" for å feire noe som er viktig for oss. Vi legger bak oss et strabasiøst år, og har planlagt denne turen lenge. I familieselskap forleden fortalte vi at vi nå har bestilt billetter og er klare til avreise. Familiemedlemmet mitt begynner å le, og sier "håper dere kan booke om, for det er da vi har bestemt oss for å gifte oss". Først trodde jeg det var en spøk, men neida! - jammen skal de ikke gifte seg akkurat den uken vi har bestemt oss for å begynne reisen vår.

Flybilletter er bestilt, de får vi ikke refundert, og de koster for mye til at det er aktuelt å bestille dobbelt opp. Familiemedlemmet mener at jeg er helt urimelig, og at jeg burde forvente (!) en vielse nå som forholdene ligger til rette for det. Andre familiemedlemmer gir uttrykk for at de er enige med brudeparet, og begrunner det med at vi tjener godt og "ikke akkurat har barn dere må ta ut av skolen eller noe" dersom vi booker om. Jeg synes familien er i overkant kravstor her, samtidig pleier de ikke være så urimelige, og jeg lurer derfor på om det er jeg som bør føye meg?

Anonymkode: e3f01...c31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da får dere ikke med dere der bryllupet. De har vel ikke sendt ut invitasjon enda, så det kunne ikke dere vite.

Hva andre mener dere burde ta dere råd til av doble billetter er irrelevant. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i bryllupet. Det er strengt tatt ingen stor dag.

Anonymkode: 49c4b...5ef

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommende brudeparet kan skylde seg selv for sen beskjed. Reis på ferie, dere. :)

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hvor nære de er. Er det snakk om egne barn eller søsken hadde jeg blitt hjemme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på ferie. Folk kan da virkelig ikke forvente at man skal sette livet på vent eller klarere med dem før man gjør noe i tilfelle de skal ha bryllup. 

Anonymkode: 994d0...d33

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda er vordende brud som mener alle andre må slippe det de har i hendene og ofre feire, penger og hva det måtte være for deres store dag? 

Si nei og dra på ferie med god samvittighet. 

Anonymkode: d267f...e58

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lauv skrev:

Det kommer an på hvor nære de er. Er det snakk om egne barn eller søsken hadde jeg blitt hjemme.

MEN det er det ikke her!

Anonymkode: 9152f...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

MEN det er det ikke her!

Anonymkode: 9152f...c49

Det fremgår ikke av HI hvem det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lauv skrev:

Det fremgår ikke av HI hvem det er.

Uansett er ikke et bryllup viktigere enn en dyr og etterlengtet ferie. TS skriver at de har hatt et krevende år, så det skulle bare mangle at de får pleiet seg selv.

Anonymkode: 49c4b...5ef

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uansett er ikke et bryllup viktigere enn en dyr og etterlengtet ferie. TS skriver at de har hatt et krevende år, så det skulle bare mangle at de får pleiet seg selv.

Anonymkode: 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett er ikke et bryllup viktigere enn en dyr og etterlengtet ferie. TS skriver at de har hatt et krevende år, så det skulle bare mangle at de får pleiet seg selv.

Anonymkode: 49c4b...5ef

Det ville ikke vært viktigere for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å si at dere tjener godt og ikke har barn er jo bare frekt. De færreste tjener så mye at man kan miste tusenvis av kroner, og barnløse har da like mye rett på ferie.

Anonymkode: de289...e66

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett er ikke et bryllup viktigere enn en dyr og etterlengtet ferie. TS skriver at de har hatt et krevende år, så det skulle bare mangle at de ikke får pleiet seg selv.

Anonymkode: 49c4b...5ef

Satte inn et ord du hadde glemt.

Anonymkode: 23653...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde dratt på ferie med god samvittighet. Særlig når dere blir møtt med sånne kommentarer. Brudeparet er tydeligvis sene med å invitere, da får de skylde seg selv. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Nært familiemedlem har vært forlovet i syv (!) år.

De første tre årene "klarerte" jeg før vi bestilte ferier noe sted, jeg vil jo gjerne være med å feire deres store dag. I den grad det har vært noe særlig bryllupssnakk, så har det blitt sendt signaler om et sommerbryllup.

Nylig bestilte vi en feriereise til "langtvekkistan" for å feire noe som er viktig for oss. Vi legger bak oss et strabasiøst år, og har planlagt denne turen lenge. I familieselskap forleden fortalte vi at vi nå har bestilt billetter og er klare til avreise. Familiemedlemmet mitt begynner å le, og sier "håper dere kan booke om, for det er da vi har bestemt oss for å gifte oss". Først trodde jeg det var en spøk, men neida! - jammen skal de ikke gifte seg akkurat den uken vi har bestemt oss for å begynne reisen vår.

Flybilletter er bestilt, de får vi ikke refundert, og de koster for mye til at det er aktuelt å bestille dobbelt opp. Familiemedlemmet mener at jeg er helt urimelig, og at jeg burde forvente (!) en vielse nå som forholdene ligger til rette for det. Andre familiemedlemmer gir uttrykk for at de er enige med brudeparet, og begrunner det med at vi tjener godt og "ikke akkurat har barn dere må ta ut av skolen eller noe" dersom vi booker om. Jeg synes familien er i overkant kravstor her, samtidig pleier de ikke være så urimelige, og jeg lurer derfor på om det er jeg som bør føye meg?

Anonymkode: e3f01...c31

Jeg ville dratt på ferie.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Satte inn et ord du hadde glemt.

Anonymkode: 23653...e69

Hahah takk😂

Anonymkode: 49c4b...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...