Gå til innhold

Blodprøvetolkning

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er disse leverprøvene veldig forhøyet? Ser jo at enkelte analysesvar er langt over referanseområdet, men.

CBBF97C5-82DE-4438-8BAF-CC8E60EE8515.jpeg

Anonymkode: 930c4...a51

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må snakke med legen din. Ellers er det vel på tid å redusere alkoholforbruket, GT kalles jo på slang Gin and Tonic prøven, ikke helt uten grunn. Men snakk med legen din, vi kan ikke tolke blodprøver, og det må uansett gjøres i sammenheng med kliniske symptomer. 

Anonymkode: 8dbdf...742

AnonymBruker
Skrevet

Avhenger av situasjonen. Prøver kan ikke vurderes uten en klinisk kontekst. For noen situasjoner kan de være ok, for andre situasjoner tegn på at noe må gjøres eller behandling må endres. Dette må du diskutere med en lege som kjenner saken. Svarene du får her vil ikke kunne brukes til noe, fordi det bare blir synsing. 

Anonymkode: 76cb8...d67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må snakke med legen din. Ellers er det vel på tid å redusere alkoholforbruket, GT kalles jo på slang Gin and Tonic prøven, ikke helt uten grunn. Men snakk med legen din, vi kan ikke tolke blodprøver, og det må uansett gjøres i sammenheng med kliniske symptomer. 

Anonymkode: 8dbdf...742

Han ringer i morgen. 

Hehe, har ikke drukket alkohol på mange år da jeg har født to barn på 1 år og 8 måneder. Minste er noen uker gammel. 

Disse forhøyde leverprøvene kommer av gallestein i gallegangen, som skader leveren.

Så jeg skjønner hva du mener med at man ikke skal tolke, for du tolker veldig, veldig feil🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han ringer i morgen. 

Hehe, har ikke drukket alkohol på mange år da jeg har født to barn på 1 år og 8 måneder. Minste er noen uker gammel. 

Disse forhøyde leverprøvene kommer av gallestein i gallegangen, som skader leveren.

Så jeg skjønner hva du mener med at man ikke skal tolke, for du tolker veldig, veldig feil🙈

Har gått gravid to ganger i løpet av 1 år og 8 måneder blir mer korrekt.

AnonymBruker
Skrevet

Det vil også avhenge av hvordan verdiene har utviklet seg over tid. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil også avhenge av hvordan verdiene har utviklet seg over tid. 

Da disse prøvene ble tatt, var gallesteinen borte fra gallegangen og passasjen var fri. Blodprøveverdiene var også på god vei ned, sa legene. 

Skrevet

Kjære Trådstarter

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert helsepersonell. 

Vennlig hilsen Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...