Gå til innhold

Utdrikningslag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bestevenninna mi gifter seg i august neste år, og jeg er en av forloverene. Har aldri vært med på noe sånn før så håper å få litt hjelp

1. Hva gjør man? Tips til aktiviteter?

2. Hvor lenge før bryllupet har man det?

3. Hvem inviterer man?

 

ellers andre tips? Jeg aner som sagt ingenting!

Anonymkode: 99948...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Det er vanlig med noen aktiviteter på dagen. Dette kan være mye forskjellig, men tradisjonelt sett litt ting man ikke vanligvis gjør som feks paintball, paddling, klatreparken, fangene på fortet, leirdueskyting, poledancing, spa osv. Det er ikke et must, kan også være noe mer vanlig. Så har man vel middag og drikker og stikker på byen senere.

2. Burde være relativt nærme bryllupet, kanskje rundt en måned før. Hvis det passer tenker jeg at alt mellom 6-3 helger før bryllupet er bra, ikke ta det altfor nærme.

3. Inviter alle de nærmeste vennene av samme kjønn, men pass på at disse også er invitert i bryllupet. Det er rart om man inviterer folk til utdrikningslag som ikke skal i bryllupet.

 

Mitt tips er å ikke ha altfor mange aktiviteter som gjør at dagen blir mer slitsom enn hyggelig. Pass på at det er rom for å drikke og kose seg, og ikke at det er full sving hele tiden. Ellers er det viktig med fokus rundt bruden/brudgommen, pass på at vedkommende har det bra. Gjør ting som du tror vedkommende vil like. Ikke dra på bar til bar aktivitet hvis personen ikke liker det feks. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på hyttetur og det var begge kjønn. Fordi jeg ønsket mine nærmeste venner og ikke bare ha råsa hønefest. Be gjerne bruden om en liste over hvem hun vil ha med. Og ja, kun de som er invitert i bryllupet. Det er så kleint å være den som ikke er invitert. Da er man liksom bare med for å betale gildet... Hold utgiftene nede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hva gjør man? Tips til aktiviteter?

Kommer helt an på bruden og hvilke interesser hun har. Rebusløp, quiz med spørsmål fra og om brudgommen, paintball, spa, kokkekurs, vinsmaking, dansing, innspilling av musikkvideo, rib, båttur, ridetur, hinderløype, gocart, paintball eller festival er ikke-uvanlige aktiviteter. Men man MÅ ikke ha "morsomme" aktiviteter - noen velger bare å ha en middag eller en hyttetur uten mye program, og jeg personlig synes dette kan være minst like bra. Det er MYE verre med for mange/for voldsomme aktiviteter enn for få - både fordi det fort blir dyr for gjestene, og fordi dagen blir alt for heseblesende og man ikke rekker å snakke sammen. 

2. Hvor lenge før bryllupet har man det?

Mellom 4 og 1 måned før bryllupet.

3. Hvem inviterer man?

Be bruden om liste. Det er veldig vanlig bare å invitere nære venninner(evnt. venner), noen vil ha med alle "unge" kvinnelige bryllupsgjester(altså alle bortsett fra mor og gamle tanter) og noen vil ha med både venner og bekjente(uavhengig av om de er invitert i bryllupet).

Det med hvor vidt det er greit å invitere folk som ikke også er invitert i bryllupet er det veldig delte meninger om. Personlig mener jeg det er greit om man har et veldig lite bryllup med de aller nærmeste - i utlandet for eksempel, eller om man inviterer "alt og alle" OG legger opp til et billigere/enklere utdrikningslag. Det eneste som virkelig ikke er greit er å invitere veldig få som ikke er invitert sammen med en større gruppe som er invitert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er en av forloverne til en venninne som skal gifte seg nå i høst. Siden vi er flere forlovere har det vært litt utfordrende å planlegge, synes jeg. Men det blir en aktivitet på dagtid, ut å spise og fest på kvelden med diverse leker/aktiviteter.

Har tidligere vært med å planlegge utdrikningslag som innebar en weekendtur til en europeisk storby. Det var veldig gøy, men krever litt mer planlegging.

Anonymkode: aed2f...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva hun som skal gifte seg ønsker og hvordan hun er. Men for meg holdt forlover et helt perfekt utdrikningslag. Jeg fikk vite dato og kl slett for henting og hva jeg skulle pakke med. Resten var hemmelig. Ble hentet og kjørt til et spa hvor resten av venninnegjengen ventet. Vi reiste inn og badet litt og så ba de meg om å være klar for behandling. Visste ikke hva jeg skulle men fikk en 2 timers velværebehandling som var helt fantastisk! :) etterpå reiste vi på en hytte hvor vi skulle sove over. Drakk, spiste reker og koste oss. Og så var det noen leker og quiz hvor min venninne hadde sendt spm til mannen og jeg skulle gjette hva han hadde svart. Var helt perfekt og bare koselig uten noe ut-driting. Det flaueste var liksom å ha på sånn bride-to-be bånd :ler: Men om terskelen er høyere hos din venninne kan man jo utfordre henne litt mer :)

Når det gjelder hvem man ber så er det vanlig å be bruden om en liste med de hun ønsker å ha der. Ikke forlover som bestemmer det :) så lager du en fb-gruppe og da kan det også være noen av de andre venninnen også har noen tips  :)

Anonymkode: 7776d...bdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...