Gå til innhold

Driver naboen dyremishandling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 
jeg flyttet for noen uker siden inn i en ny leilighet i Oslo. Her ligger bygårdene tett i tett, og en nabo slipper katten sin ut på taket for lufting - noe som betyr at den også løper over taket mitt og inn på min balkong. Idag har katten vært innom balkongen min og "grått" 4-5 ganger. De mjauer altså konstant. Er dette normalt? 

Den får jo ikke bevegd seg fritt ute, og gjør i tillegg fra seg hvor enn det måtte passe den. 
Jeg får heller ikke brukt balkongen min og luftet slik jeg vil, da løper den bare inn, og jeg er ikke spesielt glad i katter etter en dårlig opplevelse, hvor jeg ble klort og måtte ta stivkrampa på nytt - vil derfor ikke sitte ute.

Anonymkode: 1d69d...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si ifra til styret. De fleste steder er det en regel som sier at dyrehold ikke skal være til bry for andre beboere 

Anonymkode: b044c...126

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irened75
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 
jeg flyttet for noen uker siden inn i en ny leilighet i Oslo. Her ligger bygårdene tett i tett, og en nabo slipper katten sin ut på taket for lufting - noe som betyr at den også løper over taket mitt og inn på min balkong. Idag har katten vært innom balkongen min og "grått" 4-5 ganger. De mjauer altså konstant. Er dette normalt? 

Den får jo ikke bevegd seg fritt ute, og gjør i tillegg fra seg hvor enn det måtte passe den. 
Jeg får heller ikke brukt balkongen min og luftet slik jeg vil, da løper den bare inn, og jeg er ikke spesielt glad i katter etter en dårlig opplevelse, hvor jeg ble klort og måtte ta stivkrampa på nytt - vil derfor ikke sitte ute.

Anonymkode: 1d69d...359

Det er nok ikke direkte dyreplaging, men katten kan selvsagt falle ned. 

Jeg hadde sagt fra til naboen om at du ikke ønsker å stadig ha katten inne hos deg, og be dem gå ned til gate nivå og la katten lufte seg der. 

Har selv innekatt, men det har hun valgt selv. Hun nekter å gå ut, selv på en veranda som ligger i 1 etasje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må da ikke ta stivkrampesprøyte for kloring...gir de det nå...herregud..

Anonymkode: 10cae...b78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Varsle styret. Dyr skal ikke være til bry for andre. Stivkrampevaksine for kloring? håhåhåhå. Da burde jeg fått den hver dag....

Anonymkode: d6625...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Varsle styret. Dyr skal ikke være til bry for andre. Stivkrampevaksine for kloring? håhåhåhå. Da burde jeg fått den hver dag....

Anonymkode: d6625...6fa

Stivkrampevaksine varer i 10 år. Og er lurt å alltid ha oppdatert 

Endret av Krokanis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Clostridium tetani finnes omtrent overalt og er en normal jordbakterie. den gror ikke og skaper stivkrampe med lufttilgang.

Stivkrampe vaksine bør alltid være oppdatert uansett.

Anonymkode: 44d71...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...