Gå til innhold

Avglemt tampong

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere

Jeg glemte igjen tampong og har hatt den i skjeden i ca 3 uker. Jeg skal ikke gå inn i detaljer, men jeg oppdaget det i dag etter sterk lukt noen dager. Jeg føler meg helt fin, ingen tegn på feber eller nedsatt allmenntilstand men lukten var altså..spesiell. Nå som jeg har fjernet tampongen  kjenner ikke mer til lukten. 

Jeg har ikke glemt av tampong før så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. Jeg har "gjort rent" men burde jeg for sikkerhets skyld få en sjekk hos lege/gynekolog? Det må jo ha vært en hinsides mengde bakterier der inne? Usj, jeg blir helt dårlig av det. 

Noen som har erfaring med dette? 

Anonymkode: 43265...4f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Avglemt?

Anonymkode: 4a2b1...8b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Yuck. Jeg hadde hvertfall tatt en telefon til dem for å få meningen til helsepersonell. 

Anonymkode: 0989d...a33

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Avglemt?

Tror kanskje du forsto hva Ts mente. Slutt å være så vrange! 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Skjeden er selvrensende, så jeg tror du kan ta det helt med ro.

Endret av Arabella
Satt inn et manglende ord.
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ringe legevakten og snakke med en sykepleier. 

Anonymkode: d3d73...147

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror kanskje du forsto hva Ts mente. Slutt å være så vrange! 

Har aldri hørt om det ordet før, så jeg reagerte spontant.

Skrevet
Just now, Arabella said:

Skjeden er selvrensende, så jeg tror du kan ta helt med ro.

Enig. Ettersom lukten forsvant etter ei stund vil jeg tro det går greit. Kanskje se det litt an det neste døgnet og hvis du merker kløe eller noe annet ubehag, ta det opp med fastlege/gynekolog. Det ville hvertfall jeg gjort :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du føler deg pigg og vanlig er det nok ok.

Anonymkode: 6a2f2...9b6

AnonymBruker
Skrevet

Skal man ikke bytte tampong hver 3.-4.time da? Kan jo umulig være bra å ha den der i 3 uker! 

Anonymkode: 79a53...e91

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 7db7e...776

AnonymBruker
Skrevet

Vær obs på om du får feber. Vet ikke hvilke andre symptomer som kan komme men vet feber er ett av de. 

Anonymkode: e0e0b...561

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avglemt?

https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=avglemt

24 minutter siden, Arabella skrev:

Fint! 

23 minutter siden, Shai skrev:

Enig. Ettersom lukten forsvant etter ei stund vil jeg tro det går greit. Kanskje se det litt an det neste døgnet og hvis du merker kløe eller noe annet ubehag, ta det opp med fastlege/gynekolog. Det ville hvertfall jeg gjort :) 

Takk for svar. Jeg ville høre med noen med samme erfaring før jeg plager helsepersonell - de har sikkert viktigere ting å foreta seg. 

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du føler deg pigg og vanlig er det nok ok.

Anonymkode: 6a2f2...9b6

+1

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal man ikke bytte tampong hver 3.-4.time da? Kan jo umulig være bra å ha den der i 3 uker! 

Anonymkode: 79a53...e91

Første gang det skjer og jeg er i slutten av 30årene. Hadde slurvet med tråden, så den hang liksom ikke ut. Er ikke seksuelt aktiv for tiden, så da merket jeg det rett og slett ikke før jeg kjente lukten. Men enig, jeg gremmes av meg selv. 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 7db7e...776

Vet. Syns det var drøyt selv også. 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær obs på om du får feber. Vet ikke hvilke andre symptomer som kan komme men vet feber er ett av de. 

Anonymkode: e0e0b...561

Har ikke kjent tegn til feber eller annet ubehag. Lukten var det eneste. 

Takk for svar :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært deg, ville jeg tatt en sjekk, bare for å være helt sikker. Jeg jobber i helsevesenet, og jeg ville faktisk hørt med legevakt, bare for å ikke være beskymret. Aldri ført lignende.

Anonymkode: fb85f...79a

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer i med de andre. Den har trolig begynt å kapsle seg litt, kroppen er fin sånn, så om du ikke føler deg dårlig og ikke merker lukt, kløe, svie eller noe så har det nok gått bra. 

Glemte selv en, med "bare" i to døgn. Tråden var borte og jeg var veldig redd og ringte legevakten. De sa at faren var over (det var da over et døgn siden jeg fikk fjernet den). 

Anonymkode: a5abb...5d1

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer i med de andre. Den har trolig begynt å kapsle seg litt, kroppen er fin sånn, så om du ikke føler deg dårlig og ikke merker lukt, kløe, svie eller noe så har det nok gått bra. 

Glemte selv en, med "bare" i to døgn. Tråden var borte og jeg var veldig redd og ringte legevakten. De sa at faren var over (det var da over et døgn siden jeg fikk fjernet den). 

Hva mener du med "kapsle seg"? Har ikke merket unnet enn lukt nå de siste dagene, ikke svie eller kløe. Føler meg i fin form, men klart jeg blir bekymret (og kvalm) av meg selv. Takk for svar :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere

Jeg glemte igjen tampong og har hatt den i skjeden i ca 3 uker. Jeg skal ikke gå inn i detaljer, men jeg oppdaget det i dag etter sterk lukt noen dager. Jeg føler meg helt fin, ingen tegn på feber eller nedsatt allmenntilstand men lukten var altså..spesiell. Nå som jeg har fjernet tampongen  kjenner ikke mer til lukten. 

Jeg har ikke glemt av tampong før så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. Jeg har "gjort rent" men burde jeg for sikkerhets skyld få en sjekk hos lege/gynekolog? Det må jo ha vært en hinsides mengde bakterier der inne? Usj, jeg blir helt dårlig av det. 

Noen som har erfaring med dette? 

Jeg ville tatt meg en tur til legen for en sjekk. Kanskje du skal ta celleprøve snart, da kan du informere om tabben og få forsikret deg om at alt er ok.

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med "kapsle seg"? Har ikke merket unnet enn lukt nå de siste dagene, ikke svie eller kløe. Føler meg i fin form, men klart jeg blir bekymret (og kvalm) av meg selv. Takk for svar :)

Jeg vet ikke mer enn det de sa da jeg ringte legevakten, de forklarte at fremmedlegeme kan kapsle seg, at kroppen danner en bakteriebarriere. Så man kan derfor være svært heldig å ha fremmedlegeme i seg uten å få infeksjoner pga den effekten. 

Men det viktigste de sa var at dersom jeg ikke hadde noe ubehag eller smerter et døgn etter å ha fjernet den, så var faren over, at immunforsvaret reagerer fortere enn det og jeg hadde merket noe om det var noe galt. De sa at jeg trengte ikke å komme inn uten plager, men at jeg kunne kontakte fastlegen neste dag for en undersøkelse om jeg var redd. Men jeg ble beroliget og dro ikke før jeg hadde neste celleprøvesjekk. 

Dette var forresten før jeg fikk barn, og alt stod bra til nedentil. 

Så reis og sjekk deg om du er veldig redd, men jeg tror du slapp med skrekken og lukten denne gang. 

Skrevet
1 time siden, Arabella skrev:

Man kan faktisk få en alvorlig infeksjon av å la en tampong være i skjeden for lenge - og da klarer ikke skjeden å rense seg selv. Da kan man bli ganske syk. Sannsynligvis er alt ok, siden hun ikke føler seg syk og det ikke lukter, men jeg ville tatt en tur innom fastlegen, bare for å være helt trygg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...