Gå til innhold

Snillegucci


Teddie

Anbefalte innlegg

Instagrammeren Snillegucci (Reklame-Gucci)  baserer instakontoen sin på gode tips, men har blitt mer og mer sponset av diverse aktører. Nå er hun på sponset ferie hvor hun reklamerer for Norsk Tipping. Vet ikke hvor snille og gode rådene er når de er kjøpt og betalt for av ymse aktører og nå også gamblingselskap.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Teddie skrev:

Instagrammeren Snillegucci (Reklame-Gucci)  baserer instakontoen sin på gode tips, men har blitt mer og mer sponset av diverse aktører. Nå er hun på sponset ferie hvor hun reklamerer for Norsk Tipping. Vet ikke hvor snille og gode rådene er når de er kjøpt og betalt for av ymse aktører og nå også gamblingselskap.

Jeg har aldri trodd på de «snille tipsene» hennes. De har vært så åpenbare annonser, selv om hun har forsøkt seg på at det «bare er for å være snill».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli sponset av Norsk tipping, kamuflert som søt & «venninne»!! Burde ikke vært lov!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ellasnella skrev:

Bli sponset av Norsk tipping, kamuflert som søt & «venninne»!! Burde ikke vært lov!

Er det ikke sånn alle driver da, eller forsøker å drive? 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Justlooking skrev:

Er det ikke sånn alle driver da, eller forsøker å drive? 😊

Jo, det er det sikkert🙈Var bare at denne Instagram-kontoen sjarmerte meg veldig i starten, men så ble det så feil etterhvert... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket henne i starten, helt til jeg merket at alt bare var spons. Og hvor dårlig hun takler kritikk for det. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, monstergospel skrev:

Jeg elsket henne i starten, helt til jeg merket at alt bare var spons. Og hvor dårlig hun takler kritikk for det. 

Enig. Og konstruktiv kritikk angående reklamemerking takler hun ikke. Hvorfor gjøre det riktig når man kan operere i gråsonen? 🙄

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle tro at SE var bloggnorges ukronede dronning av dobbeltmoral, men i det siste har  hun fått god konkurranse av snillegucci. Hun skaper seg en influencerkarriere på å være "anti rosablogger" og spons, legger ut mot bloggere som ikke merker reklame, og markedsfører seg selv om moder teresa med gode GRATIS tips og lifehacks. Så blir hun kjent i sosiale medier - og vipps er hun akkurat like shady og dårlig til å merke som de hun selv kritiserer, samt lar seg sponse av alt mulig ...... altså 🤦‍♀️

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så trist at absolutt alle som blir store innenfor sosiale mediaer ender opp som ukritiske reklameplakater for hva som helst. Trodde i begynnelsen at hun var genuin. 😥

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence
På 8.8.2018 den 20.22, Teddie skrev:

Det er så trist at absolutt alle som blir store innenfor sosiale mediaer ender opp som ukritiske reklameplakater for hva som helst. Trodde i begynnelsen at hun var genuin. 😥

Jeg har tenkt det samme. 

Lettet etter inspirasjon på IG hvor folk tar gode bilder og publiserer fra reiser Ol. Jeg er kanskje dårlig til å lete, men de fleste jeg får opp som tar fine bilder har mange følgere og markedsfører ulike tjenester. Da monster det litt sjarm for min del. 

Savner da sosiale medier ikke var infiltrert av reklame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo sponset med hele ferien, burde hun ikke da legge til dette i hvert innlegg når hun forteller om det? Kan hende jeg tar helt feil nå, så rett gjerne på meg :) 

Har hørt hun blokker alle som kommer med kritiske kommentarer o.l også... trodde også hun var en av "bedre" influencerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Samme skrev:

Hun er jo sponset med hele ferien, burde hun ikke da legge til dette i hvert innlegg når hun forteller om det? Kan hende jeg tar helt feil nå, så rett gjerne på meg :) 

Har hørt hun blokker alle som kommer med kritiske kommentarer o.l også... trodde også hun var en av "bedre" influencerne

Det er helt riktig. Alt skal merkes. 

Hun er ikke flink å takle konstruktiv kritikk. Hun mener bestemt at hun har skjønt reglene. Det har hun ikke: https://www.forbrukertilsynet.no/sos-reklame-some

Skjermbilde 2018-08-14 kl. 21.15.35.png

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter også litt med at hun skal fronte at hun er så fattig student, og kan relatere til følgerne, men kjøper masse dyr sminke i ett kjør og i dag er det ei Gucci-veske på Instastory. Helt greit å ha designerveske, men ikke fremstill deg som fattig da. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Grønnbris skrev:

Jeg gjennomskuet henne heldigvis fra starten. Har virkelig ikke sansen for henne.

Bra. Har selv kun sett henne som en juksemaker på sponsjakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg også grønn at hun er på sponset shopping hos Urban hver uke og merker kanskje én av tjue stories derfra.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Likte henne så hodt i starten før hun begynte å bli sponset. Det virker som om det skjer noe med alle når de begynner å få ting gratis og tjene på å snakke om produkter🙈 

Har kritisert så mange influencere for å bli en influencere selv. Og nå er det hun som er dårlig på å merke

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...