AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #1 Skrevet 8. august 2018 Ser på tennene mine at emaljen har blitt dårligere.. Drikker veldig mye pepsi max. Andre som har hatt dette problemet og har noe tips? Noen som har gjort noe med det? Og ja, vet at jeg bør kutte pepsi max, men er så vanskelig.. Anonymkode: d44b8...5a5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #2 Skrevet 8. august 2018 Eneste måten å redde emaljen på er å slutte med sure produkter. Emaljen vokser ikke akkurat tilbake. Anonymkode: 6631b...5a0
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #3 Skrevet 9. august 2018 Skal man først drikke brus, bruk sugerør. Det sa tannlegen til meg i alle fall🤷♀️ Anonymkode: 97a93...043 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #4 Skrevet 9. august 2018 Skyll munnen med vann eller melk etterpå. Anonymkode: d3025...3da
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #5 Skrevet 9. august 2018 Da tannlegen sa til meg at "Her er det ikke mer emalje igjen snart.", sluttet jeg med brus på dagen ! Det er faktisk eneste muligheten. Ikke kjøp inn, vær standhaftig. Etter noen måneder (beklager, men det tar såpass lang tid), har du ikke lyst på mer. Mine emaljeskader var så store at det har medgått en del penger på å få ordnet noen av tennene hos tannlegen, men ved å ikke fortsette å drikke brus, begrenser jeg skadene fremover. Og husk at også juice, sitrusfrukter osv er skadelig for tennene. Jeg forstår godt at det ikke er enkelt. Selv drakk jeg 1 - 1 1/2 liter for dagen. Var jeg stresset - cola. Skulle jeg unne meg noe godt - cola. Litt tørst - cola. Jeg begynte faktisk dagen med cola, akkurat som andre begynner med kaffe !! Men husk - tennene dine er de eneste du har !! Og du vil jo gjerne ha de når du er 80 år og !!! Anonymkode: 8d13e...0c5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #6 Skrevet 9. august 2018 Sluttet med 3 liter pepsi max om dagen for to år siden. Null stress. Var rett og slett bare ikke godt lengre. Hadde da drukket det i 15 år og store mengder. Nå drikker jeg kanskje 2 liter brus i uka, da kun fanta exotixc uten sukker. Ellers går det i tynn solbærsaft. Anonymkode: 02c04...434
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå