AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #1 Skrevet 8. august 2018 Jeg skal opperere nesa fordi jeg nemlig har slitet med å puste en god stund. Har vært tungt spesielt om natta feks. Nesa mi er litt skeiv, men er ikke så så veldig synlig. Men den er litt skriv utenpå (utseendet). det jeg lurer på, da de skal opperere. Oppererer de kun innvendig så nesas form ikke endrer seg? Eller endrer de utseendet også? Anonymkode: ed034...9f4
Duff Skrevet 8. august 2018 #2 Skrevet 8. august 2018 Utseende endrer de ikke på med mindre du skal gjøre det privat og betaler for deg. 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #3 Skrevet 8. august 2018 Akkurat nå, Duff skrev: Utseende endrer de ikke på med mindre du skal gjøre det privat og betaler for deg. Utseendet på nesa kan jo bli endret noe, som følge av operasjonen, dersom de skal flytte på noe (feks ved skjev neseskillevegg) for å rette opp slik at ts får puste bedre. Disse spørsmålene bør du ta opp med den legen som skal operere deg ts. Anonymkode: 75d2e...91a 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #4 Skrevet 8. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Utseendet på nesa kan jo bli endret noe, som følge av operasjonen, dersom de skal flytte på noe (feks ved skjev neseskillevegg) for å rette opp slik at ts får puste bedre. Disse spørsmålene bør du ta opp med den legen som skal operere deg ts. Anonymkode: 75d2e...91a Ja, skjønner noe kan flyttes på. Men da er det ikke noe "veldig" stor forandring da? Anonymkode: ed034...9f4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #5 Skrevet 8. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, skjønner noe kan flyttes på. Men da er det ikke noe "veldig" stor forandring da? Anonymkode: ed034...9f4 Er det skjev neseskillevegg du skal opereres for? Kun kirurgen kan gi deg svaret. "Skjev neseskillevegg-operasjon er å anbefale når skilleveggen mellom to nesebor er så skjeve eller ujevne at luftpassasjen hemmes. Har nesen en skjev skillevegg kan dette ofte også påvirke nesens utseende. Mange neseformer i voksen alder kan skyldes fysiske traumer i oppveksten, som f.eks ørnenesen, den lille brede nesen (babynesen) og den skjeve nesen. Sadelnesen kan skyldes infeksjon i skilleveggen, skade eller tidligere operasjon på skilleveggen. Nesekirurgisk operasjon krever en grundig vurdering og Bærum plastikkirurgi har en av landets dyktigste kirurger som også er spesialist på skjev neseskillevegg-operasjoner."http://www.baerumplastikkirurgi.no/ore-nese-og-halsoperasjoner/neseskillevegg-operasjon/ Anonymkode: 75d2e...91a 1
miss summers Skrevet 8. august 2018 #6 Skrevet 8. august 2018 Jeg fikk ingen endring på utsiden. Bedring på innsiden. Fortsatt ikke perfekt, men puster mye bedre nå 😊 Sa nei til å fikse neseskilleveggen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #7 Skrevet 8. august 2018 Nyttig info også her om tiden etter operasjonen: https://nhi.no/sykdommer/orenesehals/behandling/neseplastikk/ Anonymkode: 75d2e...91a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #8 Skrevet 8. august 2018 Akkurat nå, miss summers skrev: Jeg fikk ingen endring på utsiden. Bedring på innsiden. Fortsatt ikke perfekt, men puster mye bedre nå 😊 Sa nei til å fikse neseskilleveggen. Hva opererte de hos deg for at du skulle få puste bedre, når de ikke endret neseskilleveggen? Anonymkode: 75d2e...91a
miss summers Skrevet 8. august 2018 #9 Skrevet 8. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva opererte de hos deg for at du skulle få puste bedre, når de ikke endret neseskilleveggen? Anonymkode: 75d2e...91a De fjernet/minimerte «muslingene» som ligger på hver side av nesa. Jeg har smal nese og litt store bihuler som presser på nevnte muslinger, dermed fikk jeg ikke puste. Jeg fikk ikke puste med nesa i det hele tatt faktisk. Og gjør det kun delvis på høyre side nå. Neseskilleveggen ville gitt meg en halv mm mer åpning på venstre side. Det syns jeg var lite resultat for mye styr (heftig prosedyre å ta den), så jeg takket nei. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #10 Skrevet 8. august 2018 Akkurat nå, miss summers skrev: De fjernet/minimerte «muslingene» som ligger på hver side av nesa. Jeg har smal nese og litt store bihuler som presser på nevnte muslinger, dermed fikk jeg ikke puste. Jeg fikk ikke puste med nesa i det hele tatt faktisk. Og gjør det kun delvis på høyre side nå. Neseskilleveggen ville gitt meg en halv mm mer åpning på venstre side. Det syns jeg var lite resultat for mye styr (heftig prosedyre å ta den), så jeg takket nei. Ok. Takk for opplysninger. Anonymkode: 75d2e...91a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå