Gå til innhold
AnonymBruker

Erfaring med pacemaker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen her som har pacemaker og kan dele erfaringer med hvordan det er? 

Noe du ikke kan gjøre med en pacemaker under huden? 

Anonymkode: cae7a...a2b

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen med pacemaker :sukk:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Bu,p 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tjoms

Hei! Jeg fikk pacemaker i februar. Har vært en del frem og tilbake med innstillinger, og er ikke helt ferdig enda, men synes det fungerer bra. I forhold til selve pacemakeren er det jo egentlig ingenting man ikke kan gjøre! Mine  " problemer " er i forbindelse med trening, ettersom jeg trener mye og hardt. Det går ikke helt lenger, men hverdagen er så mye bedre. Jeg vet jo ikke din bakgrunn for å eventuelt få dette, men tenker at det er veldig greit! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
30 minutter siden, Tjoms skrev:

Hei! Jeg fikk pacemaker i februar. Har vært en del frem og tilbake med innstillinger, og er ikke helt ferdig enda, men synes det fungerer bra. I forhold til selve pacemakeren er det jo egentlig ingenting man ikke kan gjøre! Mine  " problemer " er i forbindelse med trening, ettersom jeg trener mye og hardt. Det går ikke helt lenger, men hverdagen er så mye bedre. Jeg vet jo ikke din bakgrunn for å eventuelt få dette, men tenker at det er veldig greit! 

Merker du noe til den  år den slår inn? Mye vondt i området etter at du fikk satt den inn? Synes det virker skremmende....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det kommer ett skikkelig smell når den slår inn, ikke lyd men ett elektrisk støt som du ikke kan unngå å kjenne. Du kan ikke sveise med pacemaker, da blir det krøll og ball med rytmen (har forsøkt) og den må stilles inn på nytt. Ellers må den kobles ut før mr undersøkelser, det skal sykehuset huske på men min erfaring er at de glemmer det gang på gang så jeg må ringe og minne de på det i forkant. 

Anonymkode: 9aaed...977

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer ett skikkelig smell når den slår inn, ikke lyd men ett elektrisk støt som du ikke kan unngå å kjenne. Du kan ikke sveise med pacemaker, da blir det krøll og ball med rytmen (har forsøkt) og den må stilles inn på nytt. Ellers må den kobles ut før mr undersøkelser, det skal sykehuset huske på men min erfaring er at de glemmer det gang på gang så jeg må ringe og minne de på det i forkant. 

Anonymkode: 9aaed...977

Hvordan kobler de ut før en MR undersøkeelse? Og hvor lang tid i forveien?  Hvordan er det å fly%/sikkerhetskontroller?

Det hele virker meget skummelt. Takk for svar.

TS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Daryl Dixon

Jeg kjenner bare lett murring når den pacer. Vært ganske greit med innstillinger osv. Fikk i januar, og fikk beskjed om at den var veldig bra og tålte mye. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tjoms

Merker ingenting når den skrur seg på eller av. Fikk min grunnet svært lav hvilepuls (syksinus), så den er "på" egentlig hver gang jeg setter meg ned. I forhold til å reise viser du bare et kort og går utenom ved sikkerhetskontrollen. Den skal ikke gjøre noe med pacemakeren, men vil utløse alarm. Har reist en del, ikke noe problem. Noe ømhet rundt selve operasjonssåret vil det nok være, men man blir vant til å være litt forsiktig 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her