AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #1 Skrevet 8. august 2018 Jeg et spørsmål om midje/hofte-indeks. Rundt midjen er jeg 68 cm, og rundt hoftene 83. Dette gir meg en indeks på 0.82, som er litt over det som er anbefalt. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal tolke dette? Er det midjen som bør bli smalere, eller rumpa større? BMI'en min er på 18.7 (høyde 157, vekt 46). Anonymkode: dcd42...bc0
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #2 Skrevet 8. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg et spørsmål om midje/hofte-indeks. Rundt midjen er jeg 68 cm, og rundt hoftene 83. Dette gir meg en indeks på 0.82, som er litt over det som er anbefalt. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal tolke dette? Er det midjen som bør bli smalere, eller rumpa større? BMI'en min er på 18.7 (høyde 157, vekt 46). Anonymkode: dcd42...bc0 Definitivt rumpa som bør bli større, all den tid du er alt for tynn og åpenbart har et sykelig kroppsfokus. Den regelen gjelder selvsagt ikke på veldig tynne mennesker! Anonymkode: f44ff...1c0 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #3 Skrevet 8. august 2018 Hofte/midje-indeks får man ikke gjort mye med. Går man opp i hoftemål, går man også opp i midjemål. Går man ned i midjen, går man også ned rundt hoften. Og så er man like langt. Dette er genetisk. Veldig tynne mennesker med smale hofter og liten rumpe, har selvsagt ikke nødvendigvis for mye bukett om de har mer enn 70 i hofte/midjeindeks. Det skal mye til å ha for mye bukett med en midje på 68 og BMI på 18,7. Anonymkode: 641c6...6dc
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #4 Skrevet 8. august 2018 Du har omtrent samme BMI og mål som meg. Nok et bevis på at denne ratioen bare er tull. Du har ikke for mye bukfett når du har en BMI på under 20. Anonymkode: 28304...bca
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå