Gå til innhold

Good for me erfaring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var i Oslo forrige uke og fikk en gratis pakke med mot at jeg valgte å abonnere. Jeg fikk beskjed at om jeg bare ønsket boksen kunne jeg sende de meldingen 1-2 uker etter for å avslutte abonnementet. Jeg sendte de en mail mandag morgen og har enda ikke hørt noe. Fikk en mail etter å ha sendt henvendelsen og at de svarer innen 24 timer, har nå nesten gått 48 timer, og føler at de helt ærlig unngår meg med vilje så de kan sende meg flere pakker og ta betalt for det. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Akkurat nå ler jeg bare litt over det, men jeg er ikke interessert i flere pakker så hadde vært fint å fått det sagt opp innen de sender meg noe.

Anonymkode: 82ee3...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Det samme hendte med meg og en annen jeg var samnen med. Vi møtte to unge, hyggelige damer på Aker Brygge som ville dele ut gratis Betakaroten. De sa at det var helt uforpliktende, og at det bare var å sende en e-post til Good for Me for å avslutte abonnementet. No problem, tenkte vi, og sendte e-poster for å avslutte ei uke senere.

Jeg fikk til svar at jeg ikke kunne si opp abonnementet per e-post, men at jeg måtte logge inn og gjøre dette på hjemmesiden deres. For å kunne gjøre dette måtte jeg først opprette en brukerkonto hos de. Jeg kom meg inn på denne og valgte 'stopp abonnementet' . Etterpå fikk jeg en bekreftelse på e-post om at abonnementet var avsluttet, og brukerkontoen min var fjernet. Det var vel enkelt, tenkte jeg.

To uker senere fikk jeg en  faktura i posten fra Arvato (det er de som tar seg av faktureringen for Good for Me). Jeg sendte e-post til de og GfM og informerte om at jeg hadde avsluttet abonnementet. Arvato responderte kjapt, og sendte kopi av e-posten min til meg og GfM, og skrev at de avventet å sende ut evt purrefaktura til abonnementstopp ble bekreftet av GfM. Etter noen dager kom det pakke med to nye bokser fra GfM. Jeg tok kontakt med Arvato og GfM nok en gang. Arvato sendte kjapt nytt svar med kopi til meg, med beskjed om at de fortsatt avventer tilbakemelding fra GfM. Fra GfM har jeg fått til svar at pga stor pågang hos kundeservice, og at de for tiden har stort sykefravær i kundeservicedesken, så vil det ta tid før jeg får svar, og at de vil ordne opp i alt når de får anledning til å besvare henvendelsene.

Etter lang tid og mange forsøk på å oppnå kontakt, fikk jeg omsider forespørsel om å sende bekreftelsen på at jeg hadde stoppet abonnementet mitt (Jeg trodde de enkelt kunne se dette i eget system!? ). Jeg ba også om returemballasje, og sa at jeg ville ha bekreftelse på at faktura ville bli slettet ved retur. Jeg hadde heldigvis ikke slettet bekreftelsen, og videresendte denne, og etter dette har jeg kun mottatt samme melding om stor sykefravær i kundeservicedesken.

Den andre personen har hatt nøyaktig samme problemet! 

Hjelpe meg så useriøse de er. Jeg vurderer sterk å kontakte Forbrukerrådet, for å hjelpe andre til å unngå å gå i samme fella som oss. 

Et godt råd: ta vare på all korrespondanse med de (det har jeg gjort), for det virker som de ikke er interessert i å gi slipp på muligheten for å få inn penger, avsluttet abonnement eller ei. Taktikken fungerer muligens på noen... 

Har DU fått ordnet opp? 

Anonymkode: 48f6a...2ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opplever det samme akkurat nå. Har dere ordnet det opp? Blir stresset om det. Jeg har sendt dem thru epost, der skrev jeg at jeg skulle slutte abonnement. Fikk bekreftelsen etter en uke, men plutselig  fikk jeg fakturaen. Etter to måneder fikk jeg en annen faktura,  og nå en betalingsvarsel. 😢

Endret av Anna5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en bedrift som prøver å tjene penger på at folk ikke skal gidde styret med å ta opp «kampen» med å få ordnet opp i «feilene» deres. Som ikke er feil, men kalkulert strategi for å tjene mest mulig ved å gjøre minst mulig.

 

Anonymkode: a7707...784

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde vært ulovlig! Sykt at noen holder på sånn uten dårlig samvittighet! 

Anonymkode: 8c4ec...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man sagt opp er det bare å la være å betale, og bestride alle krav. De kommer ingen vei med det når du har gjort alt rett. Eneste grunnen til at de overlever er fordi enkelte ikke tør la være å betale. 

Anonymkode: baada...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ikke betal når dere har sagt opp. Om dere får flere varer og faktura, ta kopi av faktura,send den i retur og skriv at dere herved bestrider faktura på grunn av osv. Nå kan de verken sende purring eller inkasso før det blir ordnet opp. Var ut for noe lignende, og hadde heldigvis regnskapsfører i bedriften min som hjalp meg. Blir så forbanna på folk som lurer andre på denne måten🤬🤬🤬

Anonymkode: 4bcb7...149

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...