Gå til innhold

Rektoskopi - klyx (haster litt)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Skal ta klyx i dag (altså onsdag), da jeg skal på rektoskopi torsdag.
Det står at jeg skal ta morgen og kveld. Det er 240 ml.

Hvor lenge før leggetid bør jeg ta det? Jeg er ikke kjent med klyx og vet ikke hvor lang tid det tar før det fungerer og hvor lang tid det tar før jeg er "ferdig" med å fly på do eventuelt. Har spist minimalt den siste tiden (vært på do som normalt), men vet ikke om det har noe å si.

Jeg skal jo også ha på morgenen. Har time 10.20 mener jeg, og har ca 10-15 minutter å kjøre. Når bør jeg ta?

Og har noen ellers erfaringer med rektoskopi å dele?

Anonymkode: 2f87f...ea0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det funker med en gang ca, men bør holde det inne litt slik virkningen blir best mulig. 

Fikk det før fødsel, gikk mye på do over 1 times tid altså :)

Anonymkode: e4fdd...18e

Skrevet

Jeg har liten erfaring med klyx, men den fungerer som oftest veldig raskt. Hvor lenge i ettertid man går på do vet jeg ikke.

Jeg har tatt koloskopi, som (hvis jeg ikke tar helt feil) går enda lenger inn i systemet enn hva rektoskopi gjør. Jeg fikk tilbud om beroligende, men takket nei til det. Synes ikke undersøkelsen var vond. Ubehagelig, ja, men ikke vond. Kjennes som at du bæsjer på deg i starten, men da jeg utbrøt «Nå bæsjer jeg på meg!», svarte legen «Neida, det gjør du ikke, her er det helt tomt, bare se på skjermen!»😅 Jeg hadde ikke gruet meg hvis jeg skulle gjøre det igjen. Lykke til☺️

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Hjärtat skrev:

Jeg har liten erfaring med klyx, men den fungerer som oftest veldig raskt. Hvor lenge i ettertid man går på do vet jeg ikke.

Jeg har tatt koloskopi, som (hvis jeg ikke tar helt feil) går enda lenger inn i systemet enn hva rektoskopi gjør. Jeg fikk tilbud om beroligende, men takket nei til det. Synes ikke undersøkelsen var vond. Ubehagelig, ja, men ikke vond. Kjennes som at du bæsjer på deg i starten, men da jeg utbrøt «Nå bæsjer jeg på meg!», svarte legen «Neida, det gjør du ikke, her er det helt tomt, bare se på skjermen!»😅 Jeg hadde ikke gruet meg hvis jeg skulle gjøre det igjen. Lykke til☺️

Jepp, har tatt koloskopi flere ganger - så det er ikke noe stress. 🙂 Da kan man jo få beroligende og smertestillende, og man drikker tømmegreiene (slipper å stikke en "tut" inn i rumpen, hehe). Jeg har skikkelig vondt der bak - skriker når jeg går på do - så er redd dette blir hakket verre enn koloskopi faktisk. Usikker på om jeg klarer klyxen, er egentlig den jeg gruer meg aller mest til - da undersøkelsen sannsynligvis vil gå fort antar jeg :P 

Anonymkode: 2f87f...ea0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...