Gå til innhold

Når utseendet ikke teller like mye lenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er over gjennomsnittet hva gjelder utseende, tar høy utdanning, liker å ta vare på meg selv og ser ganske bra ut. Jeg må innrømme at jeg alltid har vært litt overfladisk og utseende på menn har betydd en del, samt utdanning og personlighet (selvsagt), MEN de siste årene (nå som jeg har blitt litt mer moden mentalt) er jeg ikke like kresen når det gjelder utseende. Jeg har falt for menn som jeg aldri ville falt for tidligere, da de ikke var tilnærmet perfekt utseendemessig. Nå bryr jeg meg mye mindre om utseende og faller for menn som ikke ser ut som modeller. Til og med venninnene mine har kommentert at mennene jeg faller for ikke matcher utseendet mitt 😮 Men jeg kunne ikke brydd meg mindre da det er jeg som skal være sammen med vedkommende og så lenge jeg er tiltrukket, betyr det lite hva andre mener!

Jeg brukte også se på bilder av kjærestene til venninner, kjekke kompiser og ekser og kunne ikke skjønne at de kunne falle for folk som ikke var så perfekte utseendemessig, så alltid noe feil ved utseendet til deres utvalgte, men nå har jeg skjønt at det er så mye mer enn det ytre som teller. En med middels utseende blir ganske kjekk med bra væremåte og fin personlighet, uansett hvor klisjé det høres ut som. 

Andre her - som tidligere har vært skikkelig overfladiske - som har vært igjennom dette?

Anonymkode: d8717...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er over gjennomsnittet hva gjelder utseende, tar høy utdanning, liker å ta vare på meg selv og ser ganske bra ut. Jeg må innrømme at jeg alltid har vært litt overfladisk og utseende på menn har betydd en del, samt utdanning og personlighet (selvsagt), MEN de siste årene (nå som jeg har blitt litt mer moden mentalt) er jeg ikke like kresen når det gjelder utseende. Jeg har falt for menn som jeg aldri ville falt for tidligere, da de ikke var tilnærmet perfekt utseendemessig. Nå bryr jeg meg mye mindre om utseende og faller for menn som ikke ser ut som modeller. Til og med venninnene mine har kommentert at mennene jeg faller for ikke matcher utseendet mitt 😮 Men jeg kunne ikke brydd meg mindre da det er jeg som skal være sammen med vedkommende og så lenge jeg er tiltrukket, betyr det lite hva andre mener!

Jeg brukte også se på bilder av kjærestene til venninner, kjekke kompiser og ekser og kunne ikke skjønne at de kunne falle for folk som ikke var så perfekte utseendemessig, så alltid noe feil ved utseendet til deres utvalgte, men nå har jeg skjønt at det er så mye mer enn det ytre som teller. En med middels utseende blir ganske kjekk med bra væremåte og fin personlighet, uansett hvor klisjé det høres ut som. 

Andre her - som tidligere har vært skikkelig overfladiske - som har vært igjennom dette?

Anonymkode: d8717...440

Kan det være fordi du begynner å bli desperat og nå begynner å prøve noe nytt?

Anonymkode: dd638...f71

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, som kvinne er jeg veldig opptatt av at menn skal se bra ut. Klarer ikke forelske meg i menn som har et utseende jeg ikke finner pent. 

Anonymkode: d0d50...6ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har en venninne som endte opp med en mindre pen mann, etter å ha fått to barn med en ganske pen mann. Som mor til to barn fra før av, hadde hu jo bagasje, og måtte gå ned på kravene. Endte altså opp med en mindre pen mann som hadde stort og fint nok hus til henne og de to barna hennes. I nøden spiser fanden fluer.

Anonymkode: d0d50...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk MYE annet hos en mann som kan virke tiltrekkende enn akkurat at han har et perfekt utseende!  Heldigvis

Anonymkode: 391db...1e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ALDRI falt for utseendet. Bare 1 gang og det gikk "galt". Gikk jo i klasse med en på ungdomsskolen og han var populær blandt jentene, den eneste i klassen og han likte jeg også. Men den tiden var han bare keen på jentene som hadde fått former så jeg visste nok jeg ikke var et alternativ.
Deretter får jeg opp øynene for en litt eldre gutt/mann som jeg tidligere fant direkte stygg. Fikk kommentarer på at jeg som var så pen burdte finne meg noe bedre enn han.
Og det er etter han jeg ser en super kjekk mann på nattklubben etter å ha  flyttet til ny by. Første gangen jeg opplevde å virkelig legge merke til en mann utseendemessig, men personligheten var så rævva at jeg mistet interessen fort. Han var en skikkelig rundbrenner, hadde ny dame hver helg. Typisk den mannen med fin bil, penger, kule kompiser osv.

Etter dette har jeg bare falt for menn fordi jeg likte personligheten. 

Anonymkode: f67e2...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har en venninne som endte opp med en mindre pen mann, etter å ha fått to barn med en ganske pen mann. Som mor til to barn fra før av, hadde hu jo bagasje, og måtte gå ned på kravene. Endte altså opp med en mindre pen mann som hadde stort og fint nok hus til henne og de to barna hennes. I nøden spiser fanden fluer.

Anonymkode: d0d50...6ec

Er det alltid slik at dere må rakke ned på kvinner som flytter inn hos menn med fint hus? Noen ganger er det tilfeldig at vedkommende har penger og hus, fet bil osv. Aner en smule missunnelse når folk sier " han hadde en fin bil hun kunne kjøre da" "han hadde jo en fin leilighet hun kunne flytte inn i " 

Skal finne meg en fattigere mann jeg, for all del ikke en med bil, hus og penger for da blir jeg visst en golddigger. 

Anonymkode: f67e2...5b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får du deg ikke en fast partner TS? Kanskje du ikke er så fantastisk som du selv tror?

Anonymkode: 66ac1...864

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være fordi du begynner å bli desperat og nå begynner å prøve noe nytt?

Anonymkode: dd638...f71

Jeg er så langt i fra desperat en kan komme. Jeg har avvist menn som de fleste syns er veldig kjekke bare fordi det ikke har stemt med kjemien - men de som ikke har vært like pene, men veldig interessante som personer (interessant utdanning, interessante meninget, etc.) har jeg falt for. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, som kvinne er jeg veldig opptatt av at menn skal se bra ut. Klarer ikke forelske meg i menn som har et utseende jeg ikke finner pent. 

Anonymkode: d0d50...6ec

De mennene jeg forelsker i, ser jo bra ut i mine øyne, ellers ville jeg ikke falt for dem. De ser ikke ut som modeller, men helt gjennomsnittlige. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har en venninne som endte opp med en mindre pen mann, etter å ha fått to barn med en ganske pen mann. Som mor til to barn fra før av, hadde hu jo bagasje, og måtte gå ned på kravene. Endte altså opp med en mindre pen mann som hadde stort og fint nok hus til henne og de to barna hennes. I nøden spiser fanden fluer.

Anonymkode: d0d50...6ec

Jeg er ung. I 20-årene, har ingen barn, har ikke vært gift, så jeg er nok ikke helt der enda 😜 

Anonymkode: d8717...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk MYE annet hos en mann som kan virke tiltrekkende enn akkurat at han har et perfekt utseende!  Heldigvis

Anonymkode: 391db...1e7

Det er jo viktig at JEG syns han er tiltrekkende, men det er ikke alltid venninnene mine eller familien min er helt enige. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ALDRI falt for utseendet. Bare 1 gang og det gikk "galt". Gikk jo i klasse med en på ungdomsskolen og han var populær blandt jentene, den eneste i klassen og han likte jeg også. Men den tiden var han bare keen på jentene som hadde fått former så jeg visste nok jeg ikke var et alternativ.
Deretter får jeg opp øynene for en litt eldre gutt/mann som jeg tidligere fant direkte stygg. Fikk kommentarer på at jeg som var så pen burdte finne meg noe bedre enn han.
Og det er etter han jeg ser en super kjekk mann på nattklubben etter å ha  flyttet til ny by. Første gangen jeg opplevde å virkelig legge merke til en mann utseendemessig, men personligheten var så rævva at jeg mistet interessen fort. Han var en skikkelig rundbrenner, hadde ny dame hver helg. Typisk den mannen med fin bil, penger, kule kompiser osv.

Etter dette har jeg bare falt for menn fordi jeg likte personligheten. 

Anonymkode: f67e2...5b9

Nesten alle eksene mine ser ut som modeller. Kjekke, velutdannede, osv., for jeg var som sagt veldig overfladisk tidligere, men det er bare noe som har endret seg og jeg ser ikke på ting samme måte som før. Jeg tror jo selv dette er en bra ting, at jeg har vokst og blitt litt mer moden. 

Anonymkode: d8717...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo viktig at JEG syns han er tiltrekkende, men det er ikke alltid venninnene mine eller familien min er helt enige. 

Nesten alle eksene mine ser ut som modeller. Kjekke, velutdannede, osv., for jeg var som sagt veldig overfladisk tidligere, men det er bare noe som har endret seg og jeg ser ikke på ting samme måte som før. Jeg tror jo selv dette er en bra ting, at jeg har vokst og blitt litt mer moden. 

Anonymkode: d8717...440

Ja, det er nok litt typisk for fjortisjenter å falle for de guttene som er veldig kule, har draget på jentene og har karisma/selvtillit.
 

Anonymkode: f67e2...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får du deg ikke en fast partner TS? Kanskje du ikke er så fantastisk som du selv tror?

Anonymkode: 66ac1...864

I dag er jeg singel fordi det skal veldig mye før jeg faller for en mann. Har du forresten lest det jeg har skrevet? Jeg har jo hatt kjærester, vært i langvarige forhold, det var ikke helt det som var temaet i denne tråden, var det vel?

Anonymkode: d8717...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som kjønn er så langt fra estetisk pene som man kan komme. Så å gå etter utseende hos en mann er rimelig håpløst.

Det sier seg selv da at man må gå etter noe annet. Det gjelder de fleste heterofile kvinner.

Anonymkode: 4b12e...d92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker det må jo være kjedelig for en mann å finne ut av at du syns utseende hans er sånn middelmådig, men personligheten er bra. Omtrent like kjipt som det ville vært for en kvinne å høre en slik uttalse/tanke. Syns faktisk ikke dette vitner om så veldig moden tankegang når man faktisk tenker sånn.

Er man forelsket og betatt,så går man ikke å tenker at "han er bare gjennomsnittlig fin"....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Helado skrev:

Tenker det må jo være kjedelig for en mann å finne ut av at du syns utseende hans er sånn middelmådig, men personligheten er bra. Omtrent like kjipt som det ville vært for en kvinne å høre en slik uttalse/tanke. Syns faktisk ikke dette vitner om så veldig moden tankegang når man faktisk tenker sånn.

Er man forelsket og betatt,så går man ikke å tenker at "han er bare gjennomsnittlig fin"....

Enig. Synes TS høres veldig umoden ut..

Anonymkode: ad9a4...2a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er over gjennomsnittet hva gjelder utseende, tar høy utdanning, liker å ta vare på meg selv og ser ganske bra ut. Jeg må innrømme at jeg alltid har vært litt overfladisk og utseende på menn har betydd en del, samt utdanning og personlighet (selvsagt), MEN de siste årene (nå som jeg har blitt litt mer moden mentalt) er jeg ikke like kresen når det gjelder utseende. Jeg har falt for menn som jeg aldri ville falt for tidligere, da de ikke var tilnærmet perfekt utseendemessig. Nå bryr jeg meg mye mindre om utseende og faller for menn som ikke ser ut som modeller. Til og med venninnene mine har kommentert at mennene jeg faller for ikke matcher utseendet mitt 😮 Men jeg kunne ikke brydd meg mindre da det er jeg som skal være sammen med vedkommende og så lenge jeg er tiltrukket, betyr det lite hva andre mener!

Jeg brukte også se på bilder av kjærestene til venninner, kjekke kompiser og ekser og kunne ikke skjønne at de kunne falle for folk som ikke var så perfekte utseendemessig, så alltid noe feil ved utseendet til deres utvalgte, men nå har jeg skjønt at det er så mye mer enn det ytre som teller. En med middels utseende blir ganske kjekk med bra væremåte og fin personlighet, uansett hvor klisjé det høres ut som. 

Andre her - som tidligere har vært skikkelig overfladiske - som har vært igjennom dette?

Anonymkode: d8717...440

For å være ærlig synes jeg du høres ganske overfladisk og ‘enkel’ ut fremdeles.

At du ikke lenger kun tiltrekkes av glansbilder, gjør deg ikke nødvendigvis «moden»

Anonymkode: 1862f...359

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag er jeg singel fordi det skal veldig mye før jeg faller for en mann. Har du forresten lest det jeg har skrevet? Jeg har jo hatt kjærester, vært i langvarige forhold, det var ikke helt det som var temaet i denne tråden, var det vel?

Anonymkode: d8717...440

Hva er din definisjon på et langvarig forhold? 

Min definisjon: minimum fire år. Mitt lengste forhold varte for øvrig i elleve år.

Skjønner ikke helt hvordan en som er i starten av tyveårene kan ha vært i flere langvarige forhold - med mindre du regner ett år el.l som et langvarig forhold.

Anonymkode: 1862f...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting provoserer KG-politiet mer enn en dame som vet at hun er pen. For en forbrytelse! Nei, hvis en kvinne er pen, skal hun være helt uvitende om dette selv, så klart!!!

Bare så du vet det til en annen gang, TS. ;)

Anonymkode: 1ccbf...737

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting provoserer KG-politiet mer enn en dame som vet at hun er pen. For en forbrytelse! Nei, hvis en kvinne er pen, skal hun være helt uvitende om dette selv, så klart!!!

Bare så du vet det til en annen gang, TS. ;)

Anonymkode: 1ccbf...737

Nok en gang vitner det ikke om så moden holdning. Er nok mange kvinner på KG som vet de er pene, meg inkludert ;) likevel er det ganske respektløst å kalle en mann du liker for middels/middelmådig. Det er poenget, den forhøyede tanken du viser om deg selv, og noe "nedlatende" tonen du viser ved å kalle en potensiell kjæreste for middels/gjennomsnittlig kjekk, fordi ditt utseende tilsier du burde hatt noen penere. Merkelig tankesett.

Endret av Helado
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Helado skrev:

Nok en gang vitner det ikke om så moden holdning. Er nok mange kvinner på KG som vet de er pene, meg inkludert ;) likevel er det ganske respektløst å kalle en mann du liker for middels/middelmådig. Det er poenget, den forhøyede tanken du viser om deg selv, og noe "nedlatende" tonen du viser ved å kalle en potensiell kjæreste for middels/gjennomsnittlig kjekk, fordi ditt utseende tilsier du burde hatt noen penere. Merkelig tankesett.

Det var venninnene som påpekte mannen ikke matchet henne utseendemessig. Og dersom hun selv ser at mannen ikke er på samme nivå som henne utseendemessig, så mener du altså at hun er umoden.

Jeg blir oppgitt over hvor enkle tankesett som florerer på forumet. Skulle ønske folk var mer oppegående. Er nesten ikke vits i å starte noen tråder her, når svarene er på så lavt nivå.

Anonymkode: 1ccbf...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...