Gå til innhold

Noen som driver med bullet journal her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en for skoleåret som begynner nå, men har aldri drevet med bullet journaling før. Er riktignok ganske kreativ og elsker å sitte og tegne, skrive, lage lister osvosv. Noen som har noen gode tips til hva som er lurt å ha med? Eller tips til ting og tang man kan kjøpe til boken? 

Anonymkode: a85c3...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk Pinterest! Myye bra!

Jeg har bursdagsoversikt, måneds- ukes- og dagsoversikt, spareplan, månedlig regnskap og budsjett, menstracker, monthly habit tracker, en sudoku eller mandala hver mnd, oppskrifter som skal prøves +++++++++

Har Leuchtturm1917, er sånn passe fornøyd. Gelpenner og markeringstusjer blør veldig gjennom sidene! Kulepenner, blyanter og tynne tusjer med lett trykk går greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Monstrum skrev:

Sjekk Pinterest! Myye bra!

Jeg har bursdagsoversikt, måneds- ukes- og dagsoversikt, spareplan, månedlig regnskap og budsjett, menstracker, monthly habit tracker, en sudoku eller mandala hver mnd, oppskrifter som skal prøves +++++++++

Har Leuchtturm1917, er sånn passe fornøyd. Gelpenner og markeringstusjer blør veldig gjennom sidene! Kulepenner, blyanter og tynne tusjer med lett trykk går greit :)

Takk for svar og mange gode tips om hva som kan være kjekt å ha med!

Skal sjekke Pinterest ja :) 

Anonymkode: a85c3...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver men blir så irritert når jeg gjør noe feil (glemte ett stikkord osv) samt at jeg helst ville delt inn journalen etter tema og det er ikke så enkelt. Nå skal jeg lange en oversikt over hvilke plater som finnes i hage og hvor de står samt hvilket stell de skal ha, når de ble gjødslet sist osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager er bullet journaling? Har det noe med skyting å gjøre?

Anonymkode: ee4a4...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager er bullet journaling? Har det noe med skyting å gjøre?

Anonymkode: ee4a4...f3a

Hehe nei, en slags dagbok man designer selv. 

Anonymkode: a85c3...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe nei, en slags dagbok man designer selv. 

Anonymkode: a85c3...1b9

Det høres gøy ut

Anonymkode: ee4a4...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler youtubekanalen til Amanda rach Lee! 

Anonymkode: 867a3...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Begynte, men sluttet etterhvert... Hm. 🤔 Kanskje jeg skal begynne igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://bulletjournal.com/

Dette er siden til Carol Ryder, skaperen av systemet.

 

Det viktigste tipset derfra er innholdsfortegnelse (index). Det gjør det mye lettere å finne fram, spesielt til sider som ikke er daterte. Jeg har delt min i to, kalender og samlinger, for å passe hodet mitt bedre.

Jeg anbefaler også å ikke lage masse på forhånd. Det er bedre å satse på et minimalistisk opplegg du kan lage på under en halvtime, og så heller dekorere om du vil. Dette gir deg mulighet til å gjøre endringer ut i fra hvordan neste måned/uke ser ut. 

Husk at det ikke trenger å være perfekt. Bujo er et verktøy, og et verktøy som ikke utfører jobben det ble laget for er ikke perfekt, uansett hvor bra det ser ut på instagram.

Du bør ikke kjøpe masse ting til boken. Hvis du har to ulike penner og noen fargeblyanter kommer du langt. I tillegg trenger du sannsynligvis en blyant, viskelær og linjal, men det har du sikkert fra før.

Anonymkode: 2bcb2...459

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med det i perioder og syns det er en veldig fin hobby, i tillegg til å være et godt hjelpemiddel i hverdagen. Det jeg syns er mest gøy er den kunstneriske delen. Jeg har limt inn mange små malerier jeg har malt, i tillegg til å gå litt amok med washi tape, klistremerker og fargetusjer. Jeg har tilogmed limt inn et broderi, og det skal sies at jeg vil at boka skal være så tjukk som mulig når den er ferdig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Stueloff skrev:

Jeg holder på med det i perioder og syns det er en veldig fin hobby, i tillegg til å være et godt hjelpemiddel i hverdagen. Det jeg syns er mest gøy er den kunstneriske delen. Jeg har limt inn mange små malerier jeg har malt, i tillegg til å gå litt amok med washi tape, klistremerker og fargetusjer. Jeg har tilogmed limt inn et broderi, og det skal sies at jeg vil at boka skal være så tjukk som mulig når den er ferdig 😅

Hvilken bok bruker du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...