AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #1 Skrevet 7. august 2018 Hvordan er studentlivet i Oslo? Kjenner at jeg har veldig lyst til å flytte til en større by for å studere og starte helt på nytt og få meg nye venner. Tenkte på Trondheim og Bergen før, men nå har jeg veldig lyst til å flytte til Oslo. Hvilket område anbefales det å bo i? Har tenkt litt på Frogner eller Majorstuen. Generelt så er det vel ganske dyrt uansett hvor du leier i Oslo? Kom gjerne med tips! Anonymkode: ae2a9...b5b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #3 Skrevet 7. august 2018 Jeg ville anbefalt heller tenke på Bergen eller Trondheim. Leieprisene er høye i Oslo, boligprisene er hinsides, og studielån er samme overalt i Norge. Hvis du ikke har en tilknyting til Oslo fra før av, er kanskje like greit å ikke skaffe seg den, for den er dyr. Anonymkode: 4dcac...e04 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #4 Skrevet 8. august 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville anbefalt heller tenke på Bergen eller Trondheim. Leieprisene er høye i Oslo, boligprisene er hinsides, og studielån er samme overalt i Norge. Hvis du ikke har en tilknyting til Oslo fra før av, er kanskje like greit å ikke skaffe seg den, for den er dyr. Anonymkode: 4dcac...e04 Bergen er en utrolig fin by, men det frister liksom ikke så mye da det regner så mye.. Alle fra den lille byen jeg bor i, flytter til Trondheim og det synes jeg blir så kjedelig. Har et veldig godt forhold til Trondheim, mye familie der, elsker byen osv. Men det er noe med det å flytte til en ny by og så møter man de samme personene fra hjembyen..😑 Boligprisene i Trondheim, Oslo og Bergen er veldig like da. Anonymkode: ae2a9...b5b
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #5 Skrevet 8. august 2018 Oslo er en finfin liten by å bo i. Sjekk sio.no for studenthybler og begynn der, så lærer du mer om fine områder i byen etter at du har flyttet. Anonymkode: a5f00...549
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #6 Skrevet 8. august 2018 Jeg ville også anbefalt Bergen fremfor Oslo. Jeg har bodd i begge byene, og for min del var Bergen mye bedre da man har nærhet til fjell, samt at bykjernen ikke er så stor. Studiemiljøet var også mindre, slik at det var lettere å bli kjent med folk. Det var tøft med alt regnet, men man venner seg til det. Men nå er ikke jeg en storbyjente heller, så ville nok aldri ha trivdes i Oslo. Anonymkode: 50e9c...baf
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #7 Skrevet 8. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bergen er en utrolig fin by, men det frister liksom ikke så mye da det regner så mye.. Alle fra den lille byen jeg bor i, flytter til Trondheim og det synes jeg blir så kjedelig. Har et veldig godt forhold til Trondheim, mye familie der, elsker byen osv. Men det er noe med det å flytte til en ny by og så møter man de samme personene fra hjembyen..😑 Boligprisene i Trondheim, Oslo og Bergen er veldig like da. Anonymkode: ae2a9...b5b Overhodet ikke... 🤣 Anonymkode: 3050c...5d3 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #8 Skrevet 8. august 2018 Jeg har også bodd i Bergen, men ble ikke satt ut av regnet. Syntes heller det var deilig med de milde vintrene, slippe snøen. Anonymkode: 42573...6c3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #10 Skrevet 8. august 2018 de billigste ghettoleilighetene ligger på Furuset og Holmlia. Er lærer man integrering over en kebab Anonymkode: 4dc5e...9f8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #11 Skrevet 8. august 2018 Jeg anbefaler deg Oslo! Bodde der selv. Fint å prøve storbylivet. Jeg hadde blitt boende hvis ikke det hadde vært for familiære årsaker. Hvor du skal bo er litt avhengig av hvor du skal studere. Er jo en fordel å være i nærheten. Men ellers ville jeg valgt noe i områdene Sagene, Torshov, Nydalen. Da bor du sentralt men ikke midt i sentrum. Det er fint, trygt og du har det du trenger i nabolaget. Har bodd på Majorstuen, og likte meg der. Da får du storbyfølelsen rett utenfor døren og masse butikker og restauranter +++ innen fem minutter. Kolletivtrafikken er vanvittig bra der siden det er et knutepunkt. Men skulle jeg flyttet tilbake ville jeg valgt området jeg nevnte tidligere. Ellers er det også fint i området rundt Blindern og opp mot Sognsvann. Her er det mange studentboliger. Men ikke så mye butikker og den slags. Her har jeg ikke bodd så kan ikke si så mye om hvordan det er. Anonymkode: e1f52...30e
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #12 Skrevet 8. august 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Oslo er en finfin liten by å bo i. Sjekk sio.no for studenthybler og begynn der, så lærer du mer om fine områder i byen etter at du har flyttet. Anonymkode: a5f00...549 Jepp, hvis du er student er jo studentbolig det logiske stedet å starte. Enkelt, relativt billig, og så kan du flytte til en leilighet når du har gjort deg litt mer kjent. Velkommen til Oslo, her er vi mange som trives Anonymkode: 9839a...9e0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå