Gå til innhold

Betennelsesdempende diett

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har prøvd det og kan fortelle om hvilken effekt de fikk? Og kom gjerne med tips :) 

Jeg sliter med leddbetennelser og tenker det er verdt å prøve.

Anonymkode: 689f6...e85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle faktisk akkurat til å opprette en tråd om det samme, da jeg sliter med senebetennelse.

Eneste jeg har hørt om er at det hjelper å kutte ut sukker, så jeg skal prøve det i første omgang. Utover det vet jeg egentlig ikke. Skal følge med her og se om du får noen lure svar :) 

Anonymkode: 5b3ce...941

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skulle faktisk akkurat til å opprette en tråd om det samme, da jeg sliter med senebetennelse.

Eneste jeg har hørt om er at det hjelper å kutte ut sukker, så jeg skal prøve det i første omgang. Utover det vet jeg egentlig ikke. Skal følge med her og se om du får noen lure svar :) 

Ja, jeg tenkte å ihvertfall kutte ut sukker, hvitt mel og poteter (søtpoteter kan man visstnok spise), og spise mer mørkegrønne grønnsaker som spinat, pluss nøtter og eventuelle andre ting vi får tips om :P 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tenkte å ihvertfall kutte ut sukker, hvitt mel og poteter (søtpoteter kan man visstnok spise), og spise mer mørkegrønne grønnsaker som spinat, pluss nøtter og eventuelle andre ting vi får tips om :P 

https://www.medicalnewstoday.com/articles/320233.php Fant denne. Rødvin står på lista over ja-mat, så da overlever jeg hvertfall, heheh :P 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/320233.php Fant denne. Rødvin står på lista over ja-mat, så da overlever jeg hvertfall, heheh :P 

Og mørk sjokolade, så da overlever jeg også :fnise:

Takk for link :) 

AnonymBruker
Skrevet

Dette bør du overveie med en ernæringsfysiolog som fastlegen din kan henvise deg til. Det å kutte ut hele næringskilder er ikke heldig uten kyndig hjelp

Anonymkode: 0fc2c...ac6

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Dette bør du overveie med en ernæringsfysiolog som fastlegen din kan henvise deg til. Det å kutte ut hele næringskilder er ikke heldig uten kyndig hjelp

Anonymkode: 0fc2c...ac6

Det går nok bra. To det opp med legen sist, og hun sa hun ikke visste noe om betennelsesdempende diett men at det ikke skadet å prøve.

Skrevet

Sjekk Spør Thor på Facebook.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...