Gå til innhold

Spare penger på svenskehandel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi er ett ungt par som skal spare mest mulig penger på mat og tenker derfor oss over til grensen😊 Vi bor i Askim, så er ikke lange veien til nærmeste butikk i Sverige. 

Er det smartere å dra lenger inn i svergie enn den nærmeste butikken? Hva sparer vi mest på av matvarer? Hva sparer man ikke på? 

setter veldig stor pris på om noen har erfaringer fra dette :):)

Anonymkode: 8907f...43b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her ville jeg hørt med mine naboer, folk i de traktene dere bor har gjerne lang erfaring med svenskehandel. Det jeg vet, som handler der én gang annenhvert år, er at det lønner seg å planlegge godt. Shampo er for eksempel billigere. Men hvis man kjøper en flaske som koster 29.90 i stedet for 39.90, er det ikke store besparelsen, og fem flasker trenger du ikke. En locobase-krem jeg bruker koster deriomot 249,- på apotek i Norge, 149,- på apotek i Sverige. Man må ha god tid, og gode lister for å plukke ut enkeltvarer på den måten. Husk å sjekke holdbarhetsdatoene, særlig på kjøtt, og tenk over hva dere trenger. Ikke kjøp ting kun fordi det er billigere, kjøp ting dere uansett ville kjøpt. Tre brett med cola er ikke billigere enn en 1,5 liter med cola på den lokale butikken, og ingen trenger cola eller godteri. Eller vin for den saks skyld, kjøp noe dere liker og ellers ville brukt penger på.

ost kjøper vi mye av. Og kaffebønner, dyr olivenolje og fond.

Anonymkode: 3e65d...4b0

AnonymBruker
Skrevet

Du sparer mest i de store grensebutikkene. Enten i Charlottenberg eller Strømstad. 

Skal du finne like priser ellers i Sverige må du helt til Ullared. 

Anonymkode: 2bc40...7e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

... Eller Svinesund/Strømstad

Anonymkode: 2bc40...7e2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...