Gå til innhold

Skal vi danse 2018

Anbefalte innlegg

Gjest Rosemoren
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er jo at mens Solli fokuserte på søsteren, og Sand på sønnen, fokuserte Sofie Elise på - surprise, surprise - seg selv, og ingen andre. «Se på MEG!»

Anonymkode: 9c25a...2dd

Jeg er uenig.

Solli fokuserte på hans minner, og hvordan hans søsters sykdom og død preget ham.
Sand fokuserte på hvordan det å bli far preget ham.
Thea fokuserte på hvordan all jobbing mot verdensmestertittelen preget henne.

osv

Alle danserne, Sophie Elise inkludert, fokuserte på hendelser som har påvirket/preget dem selv, og hvordan disse hendelsene har påvirket deres liv i etterkant.

24 minutter siden, Blondie65 skrev:

Det hadde vel ikke spilt noen rolle hva hun valgte - det er jo lov å hate henne. 

Har vi ikke en lei tendens til å glemme at hun faktisk er svært ung?

Jeg har ikke lest bloggen hennes, eller sett på "Bloggerne", men kjenner kun til Sophie Elise av omtale, og vet ikke hvor gammel hun er.

Men jeg er enig med deg, det virker som om hun befinner seg i en stilling der alt hun gjør blir "galt". 

Hadde hun fokusert på familie, slik flere andre dansere gjorde, ville hun blitt kritisert for ikke å benytte sin påvirkningskraft til å fremme et budskap om noe som er viktig.
Og når hun velger å bruke påvirkningskraften sin for å fremme et budskap hun synes er viktig, blir det også galt i enkeltes øyne, for da søker hun oppmerksomhet og sympati.

Det virker som om hun ikke kan "vinne", uansett hva hun gjør.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Blondie65 skrev:

Har vi ikke en lei tendens til å glemme at hun faktisk er svært ung?

Det har vi nok. På samme måte som vi har en lei tendens til å glemme at hun er en mektig mediekvinne som driver en millionbedrift som har som formål å påvirke unge jenter.

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vi nok. På samme måte som vi har en lei tendens til å glemme at hun er en mektig mediekvinne som driver en millionbedrift som har som formål å påvirke unge jenter.

Jeg synes faktisk at det hun gjorde i SVD i går var positivt i så måte.

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det står i de nye retningslinjene at det er spoiling fordi ikke alle ser ting når de blir sendt direkte. :) Etter reglene er alt spoiling fordi ikke alle ser det når det blir sendt.

Anonymkode: 1a26f...ff5

Denne tråden spoiler men ingenting er blitt gjort så det er tydeligvis ingen regler mot spoiling

Anonymkode: 58399...0f5

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjorde vel for så vidt Adelen og Benjamin også....😉

Anonymkode: a6bc8...3d7

Og Helene og Jørgen. 

Anonymkode: 09f0e...afc

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, Khloe P.T skrev:

Det jeg reagerte mest på ang SE var utsagnet hennes om at sminke og kropp ikke er det viktige i livet og at hun er heldig som har fått en "stemme" som når ut til folket slik at hun kun jobbe med de viktige tingene. Noe i den duren. Da satt jeg som et spørsmålstegn. Er det evnen til å utøve dobbelmoral hun snakket om? Dansen hennes synes jeg var bra; 7-8er.

Dobbeltmoral eller ingen moral - hva er best, egentlig? Sophie har ofte gjort ting som strider i mot det hun står for og mener. Noen ganger er det etterpåklokskap, og mange ganger tar usikkerheten hennes over egen moral. Skal ikke folk få lov til å gjøre feil? Det viktigste er å lære av dem, og der synes jeg Sophie er en av de mest ærlige og åpne bloggerne! Hun snakker mye om sine egne problemer, ja, men det er fordi hun vil være åpen om det, og gjøre til at andre i samme situasjon ikke føler seg alene og tørre å åpne seg. Psykisk helse er fremdeles tabu og der gjør hun en god jobb med å fremme åpenhet!

Det må være lov å være glad i sminke og skjønnhet og samtidig være opptatt av viktigere ting som miljøvern. Hun har også gang på gang sagt at operasjonene hennes ikke hjalp henne til å føle seg bedre og ber andre om å ikke operere seg for å få et bedre selvbilde. Å gå rundt med en sånn usikkerhet Sophie har, som konstant ligger i bakgrunnen og påvirker valgene hun tar, og det behovet hun har for bekreftelse, det er ingen lek! Been there, done that! Det fører til mange dårlige valg, dessverre. Det kalles å være et menneske.

Jobben hennes er å være en influencer. Hun annonserer skjønnhetsprodukter, men hun tar også opp viktige ting som får folk til å åpne øynene. Freia Påskeegg-saken er et godt eksempel.

Det må være utrolig vanskelig å være en offentlig person som forventes å være perfekt og ta alle de riktige valgene for alt du står for. Det beste hadde kanskje vært å holde meningene sine for seg selv, men da hadde man vel fått massiv kritikk for å ikke eie ryggrad.

Anonymkode: ca662...128

• Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dobbeltmoral eller ingen moral - hva er best, egentlig? Sophie har ofte gjort ting som strider i mot det hun står for og mener. Noen ganger er det etterpåklokskap, og mange ganger tar usikkerheten hennes over egen moral. Skal ikke folk få lov til å gjøre feil? Det viktigste er å lære av dem, og der synes jeg Sophie er en av de mest ærlige og åpne bloggerne! Hun snakker mye om sine egne problemer, ja, men det er fordi hun vil være åpen om det, og gjøre til at andre i samme situasjon ikke føler seg alene og tørre å åpne seg. Psykisk helse er fremdeles tabu og der gjør hun en god jobb med å fremme åpenhet!

Det må være lov å være glad i sminke og skjønnhet og samtidig være opptatt av viktigere ting som miljøvern. Hun har også gang på gang sagt at operasjonene hennes ikke hjalp henne til å føle seg bedre og ber andre om å ikke operere seg for å få et bedre selvbilde. Å gå rundt med en sånn usikkerhet Sophie har, som konstant ligger i bakgrunnen og påvirker valgene hun tar, og det behovet hun har for bekreftelse, det er ingen lek! Been there, done that! Det fører til mange dårlige valg, dessverre. Det kalles å være et menneske.

Jobben hennes er å være en influencer. Hun annonserer skjønnhetsprodukter, men hun tar også opp viktige ting som får folk til å åpne øynene. Freia Påskeegg-saken er et godt eksempel.

Det må være utrolig vanskelig å være en offentlig person som forventes å være perfekt og ta alle de riktige valgene for alt du står for. Det beste hadde kanskje vært å holde meningene sine for seg selv, men da hadde man vel fått massiv kritikk for å ikke eie ryggrad.

Opptatt av miljøvern, men kun ovenfor andre? 

Det er en egen Sophie Elise-tråd inne på rampelys, jeg vil ikke fortsette en slik debatt i denne tråden :) 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Khloe P.T skrev:

Opptatt av miljøvern, men kun ovenfor andre? 

Det er en egen Sophie Elise-tråd inne på rampelys, jeg vil ikke fortsette en slik debatt i denne tråden :) 

Da må du ikke blande deg i diskusjonen om du ikke vil ha diskusjon 🙈

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du ikke blande deg i diskusjonen om du ikke vil ha diskusjon 🙈

Jeg nevnte henne blant flere andre. Du skrev en avhandling om henne. Alt med måte tror jeg passer godt her.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Khloe P.T skrev:

Jeg nevnte henne blant flere andre. Du skrev en avhandling om henne. Alt med måte tror jeg passer godt her.

Nå siktet jeg til det siste innlegget ditt hvor du legger opp til mer debatt ved å skrive det jeg fremhevet med fet skrift. Vil du ikke ha en diskusjon, la være å diskutere videre.

Men jeg er enig, vi trenger ikke nok en Sophie Elise-debatt utenfor tråden som er laget for det. Mitt innlegg ble en liten impulshandling, kan man si.

Da avslutter vi det her :)

Skrevet
On 9/29/2018 at 9:21 PM, ValarMorghulis said:

Er det bare jeg som synes nivået er veldig lavt i år? Synes egentlig ingen har klart å hevde seg i toppen enda, og det har jo gått noen uker nå. Kom over noen videoer fra den amerikanske versjonen, og nivået der er helt annerledes. Dette her er en dans fra første(!!) sending for noen år siden. 

Har du sett den britiske første episoden (forrige uke) denne sesongen? Jeg ble helt satt ut av hvor gode de folka var! HELT annet nivå enn Norge sitt første program.

• Liker 1
Skrevet

Og da var Aune ute igjen... 😢

Anonymkode: 191e6...4a0

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og da var Aune ute igjen... 😢

Anonymkode: 191e6...4a0

Og Snøløs inne igjen?

Anonymkode: 726f4...70b

Skrevet

Tåpelig opplegg. Nå MÅ dette være SISTE gang. Orker ikke dette dumme programmet. Få det vekk. Inn med noe nytt!

• Liker 2
Skrevet

Dumt at han trekker seg :(  Syns han er en herlig fyr! 😄

Anonymkode: b0d24...dc5

• Liker 3
Skrevet

Tåpelig opplegg. Nå MÅ dette være SISTE gang. Orker ikke dette dumme programmet. Få det vekk. Inn med noe nytt!

Herregud, så se på noe annet da. La oss andre som syns det er et hyggelig program få se på. Du har vel en fjernkontroll, går jeg ut fra??

Anonymkode: b0d24...dc5

• Liker 3
Skrevet

?

Skrevet

Du MÅ jo ikke se på det? :klo: Ingen som tvinger deg liksom. Det er mange andre som liker det så bare... skift kanal? 

Anonymkode: c260d...488

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du MÅ jo ikke se på det? :klo: Ingen som tvinger deg liksom. Det er mange andre som liker det så bare... skift kanal? 

Anonymkode: c260d...488

Skrevet

Det finnes uhorvelig mange valg på TV. Du MÅ ikke se på TV2 kl. 19:30 på lørdager vet du 😄

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...