AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #1 Skrevet 7. august 2018 Hei! Jeg skal ta med meg kjæresten til London ved nyttår og trenger tips til hva vi kan gjøre. Jeg har allerede opplevd London en del ganger, men er litt blank på hva vi kan finne på som han kommer til å like. Vi er begge i starten/midten av 20-åra. Han er hverken interessert i shopping, fotball eller musikaler, så det er utelukket. Har tenkt oss til 221b Baker Street, Winter Wonderland i Hyde Park også har jeg tenkt litt på science museum eller imperial war museum. Ellers er jo Warner Bros - Harry Potter gøy. Har aldri fått tatt meg en tur opp i London Eye så det er også skrevet opp i lista. Vi vil også gjerne ha tips til gode «brune pubber», skikkelig sukkerbombesteder typ. donutshapper, utesteder og restauranter. Kjæresten min er nokså enkel i matveien, er ikke så begeistret for fancy steder med mye dilldall, så setter pris på noen gode steder å spise. Vet mange er i mot Angus steakhouse osv, men tar gjerne imot tips på sånne type restauranter og. Tar også gjerne i mot forslag om hotell. Har tidligere bodd i området ved british museum og Holborn og likte meg veldig godt i området, men er åpen for andre steder. Om noen av dere har vært i London ved nyttårstider så fortell gjerne om hvordan det var. Mye mennesker? Vanskelig å komme seg rundt? Er det noen dager det skjer noe stort? Er det mye stengt i romjula og etter nyttårsaften? Hvor burde man oppholde seg på nyttårsaften og jeg regner med man må booke bord godt i forveien? Håper på mange fine tips og erfaringer! 😄 Anonymkode: 6865e...aa8
Gjest HanenIFlokken Skrevet 7. august 2018 #2 Skrevet 7. august 2018 (endret) Endret 16. april 2019 av HanenIFlokken
Gjest Overrasket Skrevet 7. august 2018 #3 Skrevet 7. august 2018 Jeg er ikke spesielt begeistret for nyttårsfeiring i London. Man må være VELDIG glad i store folkeforsamlinger, og været kan være ufyselig. Ja, du bør bestille i forveien alt du har lyst til å gjøre. For en pub i sentrumskjernen liker jeg "The Lyric". The Windmill er også bra, med et koselig men uformelt spiserom i 2. etasje. Det er umulig å gi hotellanbefalinger uten å vite ca. budsjett.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #4 Skrevet 7. august 2018 Liker St Giles pga beliggenhet, mulighet for å svømme&god service hele veien. Hva med Churchills war rooms? Anonymkode: 54f1d...bce
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #5 Skrevet 7. august 2018 Jeg liker London best off-season. Om sommeren og rundt juletider/nyttår så er det uutholdelig folksomt overalt. Anonymkode: a0e05...1f8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #6 Skrevet 7. august 2018 Madam Tussad var fantastisk synes jeg. Ligger jo ved bakerstreet, så enkelt å komme seg dit. Hadde ikke store forventninger og synes 35pund var svindyrt.Men kom ut veldig fornøyd og synes det var verdt hvert pund. Harry Potter må bestilles i god tid. Anonymkode: 7072d...5cd
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #7 Skrevet 7. august 2018 The shard / se solnedgang, fantastisk opplevelse! Egen hjemmeside, google it dersom interesse, men anbefaler alle som reiser til London den opplevelsen. Har ellers erfaring med: - British museum -Nasjonalmuseet - London eye / få med gratis kino opplevelse etterpå -Madam Tussad - London eye river cruise ( anbefales virkelig, fantastic guide, MYE å se fra sjøsiden ) Anonymkode: 54f1d...bce
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #8 Skrevet 7. august 2018 Tusentakk for alle svar, skal sjekke de ut ☺️ Har ikke satt noe fast budsjett på hotell, men min erfaring er at om det skal kuttes ned, er det her det lønner seg. Er somregel bare innom hotellet for å sove, så bra lokasjon og at det er rent og har bra reviews på tripadvisor er det som veier tyngst hos meg. Har tidligere bare vært i London på vår, sommer og høst, og det er kun nyttår det passer for oss, så det er nok da det må bli. Får bare innstille oss på at det blir mye mennesker. Anonymkode: 6865e...aa8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #9 Skrevet 9. august 2018 Paraden 1.januar var ganske kul for ti år siden i alle fall (tror de har det enda). Ellers anbefaler jeg Meat Liqour som er en dritkul burgersjappe like ved Oxford street samt det å vimse på måfå etter spisesteder og barer i Soho. Anbefaler også kjeden Giraffe - god mat til en bolig penge 🙂 Også er hamleys verdt et besøk uansett shoppinginteresse.. det er noe med magien av en enorm lekebutikk 😉 Anonymkode: 97107...d97
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #10 Skrevet 9. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: 🙂 Også er hamleys verdt et besøk uansett shoppinginteresse.. det er noe med magien av en enorm lekebutikk 😉 Anonymkode: 97107...d97 Hehe, tok med min mann på Hamleys for å handle noe til barna sist vi var i London. Etter 5 minutt der inne så jeg på ham. Ansiktet var likblekt og dradd, og det så ut som han hadde mistet meningen med livet. Hamleys er ikke noe sted å være for en mann som ikke er shoppinginteressert, og ikke glad i skrålende barn som løper rundt og køståing hvor enn du går. Det som funker best for min mann, er å sitte på gamle engelske puber og prøve ut ulike typer øl. Båten til Greenwich langs Themsen var også en suksess. Så fant han en jazzkonsert med en artist han kjente i en liten jazzbule nord i London, det var høydepunktet på turen hans. Vi bor gjerne på St.Giles på grunn av at man kan komme seg omtrent hvor som helst til fots, og det er relativt rimelig. Liker å gå masse når vi er i London. Fra pub til pub, gjerne Anonymkode: 1ec42...c42
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå