Gå til innhold

Tips til bryllupslokale i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi ser etter et passende lokale i Oslo-området for bryllupet vårt, valget hadde egentlig falt på Kanonhallen, men så viser det seg at vi blir for mange til det minste lokalet (tar 50 stk) og for få til det store lokalet (tar 100-700 stk). Vi blir mellom 55-80

Kan noen dele erfaringer fra lokaler de har leid eller vært på fest i? 

Noen av ønskene våre:

Utseende:

  • Ikke for herskapelige 
  • Ikke for kantine eller konferansesal-aktig
  • God plass til dansegulv

Mat/drikke:

  • Det må gjerne være med catering så lenge maten er god,
  • Ønsker helst medbrakt drikke da dette er billigere

Andre ønsker:

  • Lokalet må gjerne tilby andre fasiliteter som mikrofon/lydanlegg/projektor samt bord/stoler og lignende
  • Bør være kjøkken tilgjengelig
  • Vi må kunne holde på til minst klokken 03.00

Dette er selvsagt smørbrødlisten vår og vi er villige til å fire på noen av ønskene.

 

Anonymkode: 2aeb1...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Årvoll gård. Uformelt. Kan ha med egen drikke. Usikker på om det er stort nok. 

Anonymkode: ecca0...b15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Årvoll gård. Uformelt. Kan ha med egen drikke. Usikker på om det er stort nok. 

Anonymkode: ecca0...b15

Takk for tips! Så veldig fint ut og helt topp med uteplassen, men såvidt jeg skjønner kan man ikke holde på til lengre enn kl 01, som blir litt tidlig for oss.

Anonymkode: 2aeb1...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kommentere størrelsen på lokalet. Vi hadde bryllupet i et stort lokale på ca 500 kvm, og var ca 90 stykker. Vi hadde runde bord, og ca 1/3 av lokalet var dansegulv. Vi hadde ministorband som også opptok en del av gulvplassen, samt at både gavebordet og kakebord var på gulvet. Jeg kjenner ikke takhøyden på Kanonhallen. Vårt lokale var ca 6 meter under taket med vinduer fra gulv til tak, så det føltes ikke innestengt på noen måte. 

God planlegging kan gjøre at store lokaler oppleves som intime. 😊 

Anonymkode: 51bf5...3e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Så veldig fint ut og helt topp med uteplassen, men såvidt jeg skjønner kan man ikke holde på til lengre enn kl 01, som blir litt tidlig for oss.

Anonymkode: 2aeb1...03d

Ja det skjønner jeg. Har vært der på fest flere ganger (ikke bryllup), og kan egentlig ikke huske at vi avslutta kl 01, men ser det står det på sidene deres. 

Anonymkode: ecca0...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å kommentere størrelsen på lokalet. Vi hadde bryllupet i et stort lokale på ca 500 kvm, og var ca 90 stykker. Vi hadde runde bord, og ca 1/3 av lokalet var dansegulv. Vi hadde ministorband som også opptok en del av gulvplassen, samt at både gavebordet og kakebord var på gulvet. Jeg kjenner ikke takhøyden på Kanonhallen. Vårt lokale var ca 6 meter under taket med vinduer fra gulv til tak, så det føltes ikke innestengt på noen måte. 

God planlegging kan gjøre at store lokaler oppleves som intime. 😊 

Anonymkode: 51bf5...3e9

Tusen takk for tilbakemelding :)

Det var de selv som kommenterte at man bør være minst 100 stykker i den store salen, så derfor la jeg det litt fra meg. 

Kan selvsagt dra og se på lokalet og spørre pent om mulighetene for å gjøre det så intimt og hyggelig som mulig.

Anonymkode: 2aeb1...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det skjønner jeg. Har vært der på fest flere ganger (ikke bryllup), og kan egentlig ikke huske at vi avslutta kl 01, men ser det står det på sidene deres. 

Anonymkode: ecca0...b15

De er jo ikke alltid de er like strenge på stengetider i slike lokaler, så kan jo dobbelsjekke :)

Anonymkode: 2aeb1...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tilbakemelding :)

Det var de selv som kommenterte at man bør være minst 100 stykker i den store salen, så derfor la jeg det litt fra meg. 

Kan selvsagt dra og se på lokalet og spørre pent om mulighetene for å gjøre det så intimt og hyggelig som mulig.

Anonymkode: 2aeb1...03d

Kanonhallen er svær og det er kjempehøyt under taket. Har vært der på konserter og julebord med et par hundre deltagere (antagelig). Verdt å sjekke ut hvis de lar dere holde på til kl 3, jeg synes det høres seint ut med tanke på at det ligger kloss inntil hundrevis av leiligheter. 

Anonymkode: ecca0...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanonhallen er svær og det er kjempehøyt under taket. Har vært der på konserter og julebord med et par hundre deltagere (antagelig). Verdt å sjekke ut hvis de lar dere holde på til kl 3, jeg synes det høres seint ut med tanke på at det ligger kloss inntil hundrevis av leiligheter. 

Anonymkode: ecca0...b15

Så du mener at det blir for stort for 80 stykker?

Har kontaktet dem og man kan få holde på til kl 03.

Anonymkode: 2aeb1...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det går an å dele det opp på en smart måte. Du må nesten se det selv. 

Anonymkode: ecca0...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det går an å dele det opp på en smart måte. Du må nesten se det selv. 

Anonymkode: ecca0...b15

Ja, kommer nok til å ta turen innom. Ble bare usikker siden de selv sa at det ble for stort for 80 stykker.

Anonymkode: 2aeb1...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i Oslo, men har flere oslovenner som har giftet seg på Jeløy radio. Må være minst 60 personer. 

Anonymkode: 42dd2...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Månefisken? Selv har jeg bare vært der på en boklansering, men har sett at flere har bryllup der. Veldig flott sted!

Anonymkode: 76491...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i flere selskap på Schafteløkken menighetshus på Frogner. Jeg er ikke helt sikker på hva som er maks antall gjester, det burde være enkelt å finne ut av hbis du tar kontakt.

http://www.schaftelokken.no

Anonymkode: ef58b...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 8.8.2018 den 8.56, AnonymBruker skrev:

Ikke i Oslo, men har flere oslovenner som har giftet seg på Jeløy radio. Må være minst 60 personer. 

Anonymkode: 42dd2...dfe

Takk for tips, ser veldig fint ut, men blir nok akkurat litt for langt unna Oslo.

Anonymkode: 2aeb1...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Månefisken? Selv har jeg bare vært der på en boklansering, men har sett at flere har bryllup der. Veldig flott sted!

Anonymkode: 76491...f7f

Har tenkt på månefisken, men der må man vel kjøpe alkohol hos dem? I tillegg gjelder jo vanlige stengeregler som for resten av byen regner jeg med. Var i et bryllup på en "uteplass" i fjor og da stengte de ølsalget kl 02 og ba DJ'ene slutte å spille musikk kl 02.30, så slo de på lyset. 

Anonymkode: 2aeb1...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, CC* skrev:

Kulturkirken Jakob.

Den har jeg ikke tenkt på! Vet du hvor lenge man kan være der?

Anonymkode: 2aeb1...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den har jeg ikke tenkt på! Vet du hvor lenge man kan være der?

Anonymkode: 2aeb1...03d

Det vet jeg ikke, men sikkert ikke vanskelig å sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...