Gå til innhold

Har det ikke bra ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger bare å sette noe ord på hvordan jeg har det. Vet ikke helt om man kan kalle det sorg, men på en måte tror jeg det ... 

Jeg er veldig alene; ofte. Har nesten ikke kontakt med familie eller slekt. Har veldig få venner og de har jo egne liv og ikke tid til meg hver dag. Så jeg er mye alene ... Mistet min far som ung og har aldri kommet over det. Han betydde alt for meg. Tror jeg har blokkert alt ute og bare fornektet at han er borte fremfor å bearbeide det. 

Jeg har vært i et forhold hvor jeg var samboer. Det ble slutt i fjor. En dag fikk jeg plutselig en sms om at det var over og jeg måtte flytte ut. Der satt jeg i en annen by enn min hjemby, akkurat fått ny jobb og var helt alene. Hadde ingen nettverk utenom min eks' venner og familie; så jeg var alene. Jeg fikk ordnet med jobb og dro hjem. 

I det siste har jeg prøvd å date. Alle gangene har de sagt at de har kost seg, men så har meldingen kommet om at de ikke er videre interessert. Vi hadde ikke kjemi, blant annet. Dette får meg til å føle at jeg ikke er god nok for noen og at kjærlighet ikke er noe jeg fortjener. 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men hadde vel bare et behov for å skrive at jeg ikke har det bra og føler kun at jeg opplever motgang 😭 Blir til at man skriver når man ikke har noen å snakke med 😭

Anonymkode: b6b93...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først må du prøve selvhjelp. Det er typisk her inne at du får svar som "ta kontakt med psykolog" før man prøver noe annet.

De enkle rådene er å finne noe du liker å gjøre,melde deg på diverse aktiviteter,reise til utlandet alene,frivillig arbeid osv. Jeg synes du skal prøve slike ting først før du eventuelt tar kontakt med profesjonelle folk.

Angående det at datene ikke går videre, så kan det være at du fremstår som trist og innesluttet. At du gir fra deg en negativ vibe.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med bruker over her. Prøv selvhjelp i form av lydbøker eller bøker om du liker å lese. Finn noe du synes fenger deg. 

Det hjalp iallfall meg når jeg mistet min mor, og idag er jeg rett og slett ett lykkeligere menneske. 

Ang dateing så tar slikt tid! Belag deg på at det kan ta mange dater før du finner rett person for deg. 

Anonymkode: 99dd5...025

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...