Bli medlem Skrevet 6. august 2018 #1 Skrevet 6. august 2018 Hvorfor er det ikke flere flyktninger fra Venezuela i Europa? Vet de ikke hvordan asylinstituttet fungerer? Det er bare å legg ut fra den venezuelanske kysten i gummibåt, bli plukket opp av europeiske skip og fraktet over atlanteren til Europa. Nå er det en halv million flyktninger i Colombia, men hva slags liv får de der? De har vel like stor rett til å velge å starte et nytt liv i Norge som alle andre flyktninger? Skal vi være konsekvente eller ikke?
NordicViking Skrevet 6. august 2018 #2 Skrevet 6. august 2018 Kan de ikke heller dra til USA da? Kortere vei dit, og mange latinamerikanere der allerede. Skal bli moro å se hva Trump sier da.
Drizzt Skrevet 6. august 2018 #3 Skrevet 6. august 2018 Kanskje nyheten om NAV har ikke nådd Venezuela? Eventuelt at det er litt for langt for smuglerbåtene fra diverse NGO-er å plukke opp folk fra sjøen utenfor Sør-Amerika og frakte dem helt til Europa? 2
Gjest Stella Rose Skrevet 6. august 2018 #4 Skrevet 6. august 2018 (endret) Ville heller at de kommer, enn de som kommer hit..... Endret 6. august 2018 av Stella Rose
Suits Skrevet 6. august 2018 #5 Skrevet 6. august 2018 Det er faktisk mange flyktninger fra Venezuela i Usa. Særlig Florida. Har ikke vært der etter at det tok fullstendig av i Venezuela, men de jeg møtte sist jeg var i Usa var velintegrerte, velutdannede og hadde gjerne to-tre jobber hver i ulike serviceyrker. De var vel mer i kategorien politiske flyktninger, mens de som flykter nå gjør det på grunn av økonomi. 1
Bli medlem Skrevet 6. august 2018 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2018 Jeg ønsker venezuelanere velkommen til Norge og EU. Jeg stiller meg spørsmålet om hvorfor innvandringsvennlige så gjerne taler for afghanere/irakere/somalieres osv. rett til å bosette seg på den andre siden av jorda, mens ingen løfter en finger for venezuelanere. Konspirasjonsteoriene om sosialistenes mål om å islamifisere samfunnet får bensin på bålet, når kristne venezuelanere åpenbart ikke fører til noen form for reaksjon. 1
NordicViking Skrevet 6. august 2018 #7 Skrevet 6. august 2018 5 timer siden, Bli medlem skrev: Hvorfor er det ikke flere flyktninger fra Venezuela i Europa? Vet de ikke hvordan asylinstituttet fungerer? Europa ser ut til å foretrekke muslimer fra Asia og Afrika framfor kristne fra Venezuela. Trist. 1
Gjest Kristina S. Skrevet 6. august 2018 #8 Skrevet 6. august 2018 3 timer siden, Stella Rose skrev: Ville heller at de kommer, enn de som kommer hit..... Jeg og. Merkelig at det prioriteres folk fra den muslimske/arabiske verden, som jo er en annen verden.
Apis Skrevet 6. august 2018 #9 Skrevet 6. august 2018 En annen marginal gruppe som sliter og er glemt, er hvite farmere fra Sør Afrika som blir forfulgt og drept
Testosteron Skrevet 7. august 2018 #10 Skrevet 7. august 2018 20 timer siden, Bli medlem skrev: Jeg stiller meg spørsmålet om hvorfor innvandringsvennlige så gjerne taler for afghanere/irakere/somalieres osv. rett til å bosette seg på den andre siden av jorda, mens ingen løfter en finger for venezuelanere. Konspirasjonsteoriene om sosialistenes mål om å islamifisere samfunnet får bensin på bålet, når kristne venezuelanere åpenbart ikke fører til noen form for reaksjon. Men har noen fra Venezuela søkt om asyl i Norge og fått avslag? 2
T-Rex Skrevet 7. august 2018 #11 Skrevet 7. august 2018 Sikkerhetsrisikoen for folk flest i Venezuela er ikke verre enn i Afghanistan, så med mindre det dreier seg om opposisjonspolitikere som er regelrett forfulgt, vil nok ikke mennesker fra Venezuela ha noen mulighet for å få innvilget asyl i Norge.
Drizzt Skrevet 8. august 2018 #12 Skrevet 8. august 2018 20 timer siden, Testosteron skrev: Men har noen fra Venezuela søkt om asyl i Norge og fått avslag? Nei. NGO båtene kjører ikke helt dit ennå.
Testosteron Skrevet 8. august 2018 #13 Skrevet 8. august 2018 17 minutter siden, Drizzt skrev: Nei. NGO båtene kjører ikke helt dit ennå. Men er det bare på den måten man kan ta seg til Norge?
Testosteron Skrevet 8. august 2018 #14 Skrevet 8. august 2018 17 timer siden, T-Rex skrev: Sikkerhetsrisikoen for folk flest i Venezuela er ikke verre enn i Afghanistan, så med mindre det dreier seg om opposisjonspolitikere som er regelrett forfulgt, vil nok ikke mennesker fra Venezuela ha noen mulighet for å få innvilget asyl i Norge. Jeg er enig i din vurdering. Masseflukten kommer av at økonomien har kollapset.
Drizzt Skrevet 8. august 2018 #15 Skrevet 8. august 2018 1 time siden, Testosteron skrev: Men er det bare på den måten man kan ta seg til Norge? Fra denne siden av verden, ja. Eventuelt med fly, men da trenger man også visum - noe man ikke får for å søke asyl. Nærmere for Afrika og Midt-Østen som kan ta deler eller hele reisen til fots/i bil eller lastebil, eventuelt med båt gjennom Middelhavet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå