Gå til innhold

Flyktninger fra Venezuela.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor er det ikke flere flyktninger fra Venezuela i Europa? Vet de ikke hvordan asylinstituttet fungerer?

Det er bare å legg ut fra den venezuelanske kysten i gummibåt, bli plukket opp av europeiske skip og fraktet over atlanteren til Europa.

Nå er det en halv million flyktninger i Colombia, men hva slags liv får de der? De har vel like stor rett til å velge å starte et nytt liv i Norge som alle andre flyktninger?

Skal vi være konsekvente eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan de ikke heller dra til USA da? Kortere vei dit, og mange latinamerikanere der allerede. Skal bli moro å se hva Trump sier da.  :fnise:

Skrevet

Kanskje nyheten om NAV har ikke nådd Venezuela? Eventuelt at det er litt for langt for smuglerbåtene fra diverse NGO-er å plukke opp folk fra sjøen utenfor Sør-Amerika og frakte dem helt til Europa?

• Liker 2
Gjest Stella Rose
Skrevet (endret)

Ville heller at de kommer, enn de som kommer hit.....

Endret av Stella Rose
Skrevet

Det er faktisk mange flyktninger fra Venezuela i Usa. Særlig Florida. Har ikke vært der etter at det tok fullstendig av i Venezuela, men de jeg møtte sist jeg var i Usa var velintegrerte, velutdannede og hadde gjerne to-tre jobber hver i ulike serviceyrker. De var vel mer i kategorien politiske flyktninger, mens de som flykter nå gjør det på grunn av økonomi.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ønsker venezuelanere velkommen til Norge og EU. Jeg stiller meg spørsmålet om hvorfor innvandringsvennlige så gjerne taler for afghanere/irakere/somalieres osv. rett til å bosette seg på den andre siden av jorda, mens ingen løfter en finger for venezuelanere.

Konspirasjonsteoriene om sosialistenes mål om å islamifisere samfunnet får bensin på bålet, når kristne venezuelanere åpenbart ikke fører til noen form for reaksjon.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Bli medlem skrev:

Hvorfor er det ikke flere flyktninger fra Venezuela i Europa? Vet de ikke hvordan asylinstituttet fungerer?

Europa ser ut til å foretrekke muslimer fra Asia og Afrika framfor kristne fra Venezuela. Trist.

• Liker 1
Gjest Kristina S.
Skrevet
3 timer siden, Stella Rose skrev:

Ville heller at de kommer, enn de som kommer hit.....

Jeg og. Merkelig at det prioriteres folk fra den muslimske/arabiske verden, som jo er en annen verden.

Skrevet

En annen marginal gruppe som sliter og er glemt, er hvite farmere fra Sør Afrika som blir forfulgt og drept 

Skrevet
20 timer siden, Bli medlem skrev:

Jeg stiller meg spørsmålet om hvorfor innvandringsvennlige så gjerne taler for afghanere/irakere/somalieres osv. rett til å bosette seg på den andre siden av jorda, mens ingen løfter en finger for venezuelanere.

Konspirasjonsteoriene om sosialistenes mål om å islamifisere samfunnet får bensin på bålet, når kristne venezuelanere åpenbart ikke fører til noen form for reaksjon.

Men har noen fra Venezuela søkt om asyl i Norge og fått avslag?

• Liker 2
Skrevet

Sikkerhetsrisikoen for folk flest i Venezuela er ikke verre enn i Afghanistan, så med mindre det dreier seg om opposisjonspolitikere som er regelrett forfulgt, vil nok ikke mennesker fra Venezuela ha noen mulighet for å få innvilget asyl i Norge.

Skrevet
20 timer siden, Testosteron skrev:

Men har noen fra Venezuela søkt om asyl i Norge og fått avslag?

Nei. NGO båtene kjører ikke helt dit ennå.

Skrevet
17 minutter siden, Drizzt skrev:

Nei. NGO båtene kjører ikke helt dit ennå.

Men er det bare på den måten man kan ta seg til Norge?

Skrevet
17 timer siden, T-Rex skrev:

Sikkerhetsrisikoen for folk flest i Venezuela er ikke verre enn i Afghanistan, så med mindre det dreier seg om opposisjonspolitikere som er regelrett forfulgt, vil nok ikke mennesker fra Venezuela ha noen mulighet for å få innvilget asyl i Norge.

Jeg er enig i din vurdering. Masseflukten kommer av at økonomien har kollapset. 

Skrevet
1 time siden, Testosteron skrev:

Men er det bare på den måten man kan ta seg til Norge?

Fra denne siden av verden, ja. Eventuelt med fly, men da trenger man også visum - noe man ikke får for å søke asyl. Nærmere for Afrika og Midt-Østen som kan ta deler eller hele reisen til fots/i bil eller lastebil, eventuelt med båt gjennom Middelhavet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...