Gå til innhold

Tannhelse, egenandeler

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil det man betaler hos tannpleier registreres som egenandeler under egenandelstak 2? Vet at tannbehandling går under der, men finner ikke noe spesifikt om tannpleier. Kanskje det bare er det man betaler hos tannlege som registreres der? 

Anonymkode: b0192...667

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vil det man betaler hos tannpleier registreres som egenandeler under egenandelstak 2? Vet at tannbehandling går under der, men finner ikke noe spesifikt om tannpleier. Kanskje det bare er det man betaler hos tannlege som registreres der? 

Egenandelstak 2 dekker kun enkelte tannsykdommer.

Anonymkode: 5196c...654

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Egenandelstak 2 dekker kun enkelte tannsykdommer.

Jeg fikk registrert betalingen under egenandelstak 2 da jeg trakk visdomstann. Men har jo ikke tannsykdom for det? 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk registrert betalingen under egenandelstak 2 da jeg trakk visdomstann. Men har jo ikke tannsykdom for det? 

Da er det gjort en feil eller du har misfostått. Uten å ha spesielle tannsykdommer så må du betale tannbehandling helt selv.

Anonymkode: 2d042...cf5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Da kan du regne med å få regningen på et senere tidspunkt, for det dekkes ikke

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det gjort en feil eller du har misfostått. Uten å ha spesielle tannsykdommer så må du betale tannbehandling helt selv.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du regne med å få regningen på et senere tidspunkt, for det dekkes ikke

Jeg betalte jo regningen etter tannlegetimen. Men beløpet ble registrert under egenandelstak 2 på helsenorge.no, når jeg logger inn der. Det vil si, jeg har bare noen få hundre kroner igjen før frikort 2 er oppnådd. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg betalte jo regningen etter tannlegetimen. Men beløpet ble registrert under egenandelstak 2 på helsenorge.no, når jeg logger inn der. Det vil si, jeg har bare noen få hundre kroner igjen før frikort 2 er oppnådd. 

Det du kan risikere er å få en regning på det du ikke har betalt dersom du får frikort på falskt grunnlag og deretter mottar gratis behandling du ikke har rett på

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du kan risikere er å få en regning på det du ikke har betalt dersom du får frikort på falskt grunnlag og deretter mottar gratis behandling du ikke har rett på

Men det er jo litt merkelig at det skal gå utover meg hvis det er registrert feil? Det er jo tannlegen som har lagt det inn, ikke jeg. Kanskje det registreres fordi visdomstanna var årsaken til en stor betennelse og derfor måtte fjernes? 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men det er jo litt merkelig at det skal gå utover meg hvis det er registrert feil? Det er jo tannlegen som har lagt det inn, ikke jeg. Kanskje det registreres fordi visdomstanna var årsaken til en stor betennelse og derfor måtte fjernes? 

Du er selv pliktig å sjekke og stå for at slike ting er gjort riktig. Feil kan skje, og du slipper ikke unna av den grunn. Ingen vits i å prøve å skrive fra seg ansvaret en gang. Og vet du hva, jeg er ikke tannlegen din, så jeg anbefaler at du ringer dem jeg.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trekking av visdomstenner skal jo gå på frikort 2! Jeg trakk to visdomstenner, den første måtte jeg betale mye for, den andre bare for bruk av materiale for da hadde jeg nådd grensen. Har ikke fått regning i etterkant.

Anonymkode: c880e...958

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Trekking av visdomstenner skal jo gå på frikort 2! Jeg trakk to visdomstenner, den første måtte jeg betale mye for, den andre bare for bruk av materiale for da hadde jeg nådd grensen. Har ikke fått regning i etterkant.

Anonymkode: c880e...958

Ikke i følge HELFO.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer dette, så har ts en unormalitet i munnhulen. 

https://helfo.no/takster/regelverk-og-takster-for-tannlege#frikort-egenandelstak-2

Frikort egenandelstak 2

Frikort for egenandelstak 2 dekker godkjente egenandeler ved:

Tannbehandling ved:

• Punkt 5: Sykdommer og anomalier
  • Punkt 6: Periodontitt

Les mer om frikort egenandelstak 2 her. 

Hva som dekkes og ikke får dere lese på Helfo sine sider. Og ts får rette spørsmålet sitt til tannpleieren for riktig svar når vi ikke får opplyst hva som feielr henne. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...