Gå til innhold

Anonyme forum mer "skumle" ????

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5VlO8z/unge-unngaar-debatter-paa-nett

De unge sier det er så mye hets, på anonyme forum, at de heller vil bruke ekte navn. Men vil en ikke få mye værre hets under ekte navn :P Prøv å stå frem under ekte navn og si noe kritisk mot islam f.eks, rapporter tilbake hit etterpå, kids ;)  Gjerne tegn en karikaturtegning av muhammed mens du er i gang, under fult navn, så får vi se om du fortsatt mener det samme, at løsningen på hets er fult ekte navn. Det er uansett lett å lage fake bruker på facebook med falskt navn, så hvorfor det skulle føles "trygt" vet ikke jeg

Kanskje de egentlig mener "debatter" i eget ekkokammer hvor kun "venner" kan diskutere, jada den ser jeg, slike trygge gode debatter vil de nok ha, problemt er bare det er ikke debatter, det er bare ekkokamre som føles som debatter i en fake subseksjon av internettet hvor ting er trygt og godt og ingen ekte problemer diskuteres, og ingen fremskritt fremmes

Lykke til sier jeg bare

Kjør debatt, om debatt 😮 

Anonymkode: 80937...d29

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å fronte egne meninger under fult navn er naivt, spesielt om man er "ung og dum". Nå ser selvsagt aboslutt alle på seg selv som oppegående, men jeg tror de aller fleste av oss mente ting som var teite eller cringy da vi var yngre eller da vi hadde crossfitperioden vår eller whatever

Det skal plustelig lite til før man har ødelagt eget rykte. Bare å debattere på fb i seg selv ser jeg på som "uprofesjonelt" og uheldig dersom man senere i livet søker et yrke der fasade er viktig

Anonymkode: af79a...145

AnonymBruker
Skrevet

Hetsen forsvinner jo ikke der en diskuterer under fullt navn, bare å se i kommentarfelt hos aviser som krever det eller hos Facebook. Vil påstå det kan være motsatt - fullt navn gjør det tyngre å stå i diskusjonene  og argumentere imot hets. Så folk som kan være med å nyansere debattene skygger heller unna.

I tillegg vil hetsen da bli retta mot deg som person, og kunne kjennes verre - enn når den er retta mot et anonymt alias. For ikke snakke om egen trygghet, å argumentere mot hetsere har ført til mye stygt, folk har funnet arbeidsgivere, familie og venner - og sendt brev/mail og spredt løgner om folk, falske tips til barnevern osv osv. Bare for å lage helsike for de en er uenig med.

Anonymkode: 08b6a...649

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...