Gå til innhold

Sår som ikke gror

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. For to uker siden fikk jeg et herpesutbrudd i underlivet. Dette ga meg også blemmer i endetarmsåpningen, noe jeg ikke har hatt før. Alle sårene har grodd, bortsett fra de i rumpa. De sprekker opp hver gang jeg bæsjer, som er ca 1 gang for dag. Det blir veldig vondt og jeg blør en del. Noen tips til hvordan jeg kan få sårene til å gro fortere? En salve eller noe? Jeg har brukt xyloclain eller hva det heter, men det bedøver jo bare huden, hjelper ikke med å gro.. 

Anonymkode: c7a24...a6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å spørre apoteket eller legen. 

AnonymBruker
Skrevet

Lege lege lege lege lege lege lege lege lege lege lege lege

Anonymkode: 208b7...cbf

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte bare at det er bortkastet å dra til lege for å få beskjed om at det ikke er noe jeg kan gjøre.. og det er jo ikke vondt ellers, er kun når jeg gjør nr 2. Håpet at noen kanskje har erfaring og kan anbefale en salve eller noe.

AnonymBruker
Skrevet

Du bør ta en tur til legen å få behandling som kan bidra til at det går raskere. Legen kan også gi deg lokalbedøvende midler.

Anonymkode: d36ba...4e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vile prøvd sinksalve.

Anonymkode: 39c54...782

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. For to uker siden fikk jeg et herpesutbrudd i underlivet. Dette ga meg også blemmer i endetarmsåpningen, noe jeg ikke har hatt før. Alle sårene har grodd, bortsett fra de i rumpa. De sprekker opp hver gang jeg bæsjer, som er ca 1 gang for dag. Det blir veldig vondt og jeg blør en del. Noen tips til hvordan jeg kan få sårene til å gro fortere? En salve eller noe? Jeg har brukt xyloclain eller hva det heter, men det bedøver jo bare huden, hjelper ikke med å gro.. 

Du må til lege. Tarmen er full av bakterier og du får dermed lett infeksjon i sår i endetarmsåpningen.

Anonymkode: 01731...a8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...