Gå til innhold

Veganske møbler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det veganske møbler. Finnes det også spesialbutikker for slikt kanskje? Takk for tipps ☺️

Anonymkode: 92847...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom denne tråden hadde vært seriøs hadde du ikke lagt den under "skråblikk og generaliseringer"

Boooooooooring

Anonymkode: 1e8a8...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de har ikke skinn på seg. Så de aller fleste møbler er veganske. Treverk og bomull er nok innafor for de fleste. 

Anonymkode: 505f5...70a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dersom denne tråden hadde vært seriøs hadde du ikke lagt den under "skråblikk og generaliseringer"

Boooooooooring

Anonymkode: 1e8a8...710

Vell. Jeg aner ikke om det finnes veganske møblebutikker. Derfor spør jeg her.

Anonymkode: 92847...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja de har ikke skinn på seg. Så de aller fleste møbler er veganske. Treverk og bomull er nok innafor for de fleste. 

Anonymkode: 505f5...70a

Er det ikke et problem i vegansk perspektiv dersom bomullen eller treverket er gjødslet med dyreavføring?

Anonymkode: 92847...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Er det ikke et problem i vegansk perspektiv dersom bomullen eller treverket er gjødslet med dyreavføring?

Anonymkode: 92847...b95

Nei

Anonymkode: 1e8a8...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei

Anonymkode: 1e8a8...710

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 92847...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 92847...b95

Dyra finnes desverre på planeten, så vi må godta deres eksistens.

Anonymkode: 05ea3...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dyra finnes desverre på planeten, så vi må godta deres eksistens.

Anonymkode: 05ea3...2ec

Dessverre?! Liker du ikke at det finnes dyr?

Anonymkode: 92847...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 92847...b95

Hadde du vært det minste interessert i tema så hadde du googlet "veganisme". Jeg gidder ikke forklare hele prinsippet for deg når du klarer fint å finne ut av det selv.

Anonymkode: 1e8a8...710

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 92847...b95

Lurer jeg og på, for hvis ikke dyreavføringen kommer fra kommersielt landbruk, hvordan skal man da enkelt få samlet store nok mengder av det til å kunne bruke som gjødsel?

Anonymkode: b6a5b...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre?! Liker du ikke at det finnes dyr?

Anonymkode: 92847...b95

Jo var særkastisk. Men viss man skal basere veganisme på at dyra lever på siden av oss blir det feil. Skal du kutte ut treverk fordi elgen og haren bæsjer i skogen? Det blir helt feil. Vi tilhører samme klode.

Anonymkode: 05ea3...2ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veganere er vel ofte svært miljøbevisste og bør vel egentlig kjøpe brukt? 

Ellers vil de jo bidra til dette forbrukssamfunnet mange av de er imot i høy grad tenker jeg. 

Anonymkode: a4a83...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltids kjøpe brukt, da er jo møblene der og det spiller ingen rolle, men de fleste møbler er nok innafor. Unngå skinn og ull

Husk også at veganere er veganere så langt det er praktisk mulig

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Veganere er vel ofte svært miljøbevisste og bør vel egentlig kjøpe brukt? 

Ellers vil de jo bidra til dette forbrukssamfunnet mange av de er imot i høy grad tenker jeg. 

Anonymkode: a4a83...c20

Kommer an på hvorfor man er veganer

Men skal sies at jeg ser på det som helt ok at en miljøbevisst person faktisk kjøper 1 møbel eller 2 iblant. Hvorfor skal veganere ta mer ansvar for jordkloden enn andre? Bare ved å redusere/ kutt ut kjøtt reduserer man sitt miljforavtrykk. 

Synes det er helt tåpelig at dersom man spiser kjøtt kan man drite i miljø og natur, mens veganere skal gjøre "alt" riktig eller så kan de bare holde kjeft. Vær glad for at veganere er med på å ta vare på jordkloden du selv bor på

Anonymkode: f003b...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan alltids kjøpe brukt, da er jo møblene der og det spiller ingen rolle, men de fleste møbler er nok innafor. Unngå skinn og ull

Husk også at veganere er veganere så langt det er praktisk mulig

Kommer an på hvorfor man er veganer

Men skal sies at jeg ser på det som helt ok at en miljøbevisst person faktisk kjøper 1 møbel eller 2 iblant. Hvorfor skal veganere ta mer ansvar for jordkloden enn andre? Bare ved å redusere/ kutt ut kjøtt reduserer man sitt miljforavtrykk. 

Synes det er helt tåpelig at dersom man spiser kjøtt kan man drite i miljø og natur, mens veganere skal gjøre "alt" riktig eller så kan de bare holde kjeft. Vær glad for at veganere er med på å ta vare på jordkloden du selv bor på

Anonymkode: f003b...e1d

For et skarpt svar...

Vel, selv kjøper jeg alt brukt. Og jeg har også minsket mitt kjøttforbruk betraktelig men er ikke veganer allikevel. Itillegg bruker vi ikke plast hjemme. 

Trist å lese at du tenker veganere kan drite i miljø fordi de har redusert utslipp ved å kutte kjøtt. Miljøet blir jo ikke bedre av at man tenker slik akkurat. 

Selv kjenner jeg flere veganere og de er svært miljøbevisste, heldigvis. 

Anonymkode: a4a83...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker said:

For et skarpt svar...

Vel, selv kjøper jeg alt brukt. Og jeg har også minsket mitt kjøttforbruk betraktelig men er ikke veganer allikevel. Itillegg bruker vi ikke plast hjemme. 

Trist å lese at du tenker veganere kan drite i miljø fordi de har redusert utslipp ved å kutte kjøtt. Miljøet blir jo ikke bedre av at man tenker slik akkurat. 

Selv kjenner jeg flere veganere og de er svært miljøbevisste, heldigvis. 

Anonymkode: a4a83...c20

Så du tolker at jeg skriver at det er ok for en miljøbevisst person å kjøpe 1 eller 2 møbler iblant til å bli at de driter i miljøet?

wow

Anonymkode: f003b...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...