Gå til innhold

Nerve i klem - operasjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal operere hånden for en nerve i klem. Føler jeg har fått lite informasjon om hvordan dette blir etter operasjonen. Noen som har erfaring med dette? Lurer på om jeg kan kjøre bil? bruke hånda vanlig utenom tunge løft osv? Må jeg gå med noen form for gips/skinne? Hvor lenge blir jeg sykemeldt? Noen som vet noe om dette? 🙂

Anonymkode: 76efc...de0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde karpaltunneloperasjon i fjor. Da jeg ble operert sa de at det var 2 ukers sykemelding for de som driver med kontorarbeid, mens andre yrker må vurderes. Man skal ikke belaste hånden etter operasjonen, og bilkjøring var i alle fall umulig for meg de første 5-6 dagene.
Såret etter operasjonen ble bandasjert, men det blir ikke gipset, og det var i alle fall aldri snakk om noen skinne der jeg ble operert. Det som var viktig etter operasjonen, var å vifte med fingrene, og helst holde hånden høyt. 

Man blir litt handicappet noen dager etter operasjonen. Jeg er høyrehendt og ble operert i høyre håndledd. Venstre hånd måtte derfor til pers og brukes mye mer enn vanlig, både til påkledning, bæring av handleposer og tørk etter toalettbesøk. Det var fort gjort å glemme seg, men for å si det slik: man kjenner det med en gang hvis man bruker hånden til noe man absolutt ikke burde. 

Det tar litt tid før hånden blir helt seg selv igjen men etter to-tre uker, når den verste ømheten har gitt seg, er det godt å kjenne at man har en hånd som ikke sovner/dovner både titt og ofte. 

Anonymkode: c401c...b0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...