AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #1 Skrevet 6. august 2018 Jeg har hatt angst før, men ikke så ille som nå. For noen uker siden så hadde jeg anfall i 3 timer. Mista helt kontroll, men jeg klarte og ta en viss kontroll over den, men følelsen av lite kontroll og STOR frykt var der. Og alt det fysiske symptomene som hører til under et anfall. Noen ganger kan jeg kjenne et sug i kroppen og magen, bli skikkelig kvalm og ordentlig uvel i kroppen. Jeg har hele tiden en frykt i meg. Spesielt katastrofe tanker. Redd for at det skal bli krig, redd for å komme i en ulykke. Smerte og det å dø. Hvordan kan jeg ta full kontroll over dette? Og det er ikke lett å snakke med noen om dette fordi folk tar så lett på ordet angst at jeg er redd for å ikke bli trodd. Anonymkode: 02ecd...0cd
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 6. august 2018 #2 Skrevet 6. august 2018 Ville tatt en tur til legen. Har du snakket med noen profesjonelle om det før? Det høres ut som om du har generalisert angstlidelse
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #3 Skrevet 6. august 2018 Etterhvert hvis du lærer deg å ta kontroll over angsten, så må du begynne å merke stresset før det får bygget seg opp til en slik høy grad at panikken slår ut, og forebgygge da. Slik kan man lære seg å unngå toppene før de kommer. Anonymkode: 97114...50f
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #4 Skrevet 6. august 2018 jeg anbefaler å lese the subtle art of not giving a fuck! Jeg slet mye med hyppige angstanfall, men etter å ha lest boka så føler jeg at jeg har fått en rekke verktøy til å klare å stå i mot angsten. Den har faktisk ikke vært tilstede etter jeg ble ferdig med boken! Anonymkode: e1f1e...f08 1
Anonymbruker1231 Skrevet 8. august 2018 #5 Skrevet 8. august 2018 Jeg sliter mye med det samme selv. Redd for smerte og døden. Jeg ville nok tatt en tur til fastlegen. Og kanskje det kunne vært lurt å snakke med en psykolog?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #6 Skrevet 8. august 2018 Se den samme boken (Livet er et usikkert prosjekt av psykiater I. Wilhelmsensom, en bok til bruk for egenterapi (kognitiv terapi) ved angst og depresjon) som er linket til her Anonymkode: cc88b...9c2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå