Gå til innhold

Bryllupskake - hvor kan jeg bestille?


lisel

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart gifte meg i Fredrikstad, og ønsker en bryllupskake som ligner på de på bildene. Det kan være fra en bedrift eller enkeltpersoner. Noen som vet hvor man kan bestille slike kaker? Når jeg søker på nettet finner jeg bare bedrifter som lager enten moussekaker eller kaker med marsipanlokk.

Floral-center.thumb.jpg.933d53ab1a498ef95938f3e2f44a23e5.jpgd8865a69eb92beb477e6228e8deb41d9.jpg.154b8ab99fe2d9822953294b7561d48e.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ringt til de som lager de fineste kakene med marsipanlokk og spurt om de kan lage noe som det på bildet. Det er jeg nemlig ganske sikker på at en hver flink konditor kan. Nydelige kaker forresten. 

Anonymkode: f54b5...8e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste bakerier kan vel tilpasse en bryllupskake etter brudeparets ønsker, til en viss grad hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaketoppen har jeg ganske lik av, med etternavnet vårt på, bestilt på ebay. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak selv. Det er da ingen kunst å bake en bryllupskake, hallooooolo! De fleste her på KG lager ALT fra bunnen, selv bryllupskake. 

Anonymkode: b9842...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bak selv. Det er da ingen kunst å bake en bryllupskake, hallooooolo! De fleste her på KG lager ALT fra bunnen, selv bryllupskake. 

Anonymkode: b9842...d60

Få se bilder da 👨‍🍳👩‍🍳

Anonymkode: 33915...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bak selv. Det er da ingen kunst å bake en bryllupskake, hallooooolo! De fleste her på KG lager ALT fra bunnen, selv bryllupskake. 

Anonymkode: b9842...d60

Hahaha 😅. Takk for en god latter!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg giftet meg i juni og hadde akkurat det samme problemet som deg. Eksakt lik kake som på bildene dine ønsket jeg meg. 
Sendte mail til utallige konditorier og bakerier, men fikk det samme standardsvaret fra alle: Enten lager de marsipanlokk, til nøds fondantlokk, eller moussekake/gelekake. Den eneste som jeg så bakte kaker med frosting er "By Hancock", men de har også et visst standardutvalg uten særlig variasjonsmuligheter. Om jeg ville ha med "amerikansk frosting" (som de kalte det) måtte jeg kontakte en kakeblogger.

Jeg kontaktet et par bloggere som jeg så påtok seg oppdrag ifm. bryllup, men prisen var så stiv at jeg valgte å bake selv.

Endte da opp med en "naked cake" da dette var litt enklere å få til for meg (som ikke har master i kakebaking) enn en perfekt lagt frosting.

IMG_20180608_112803.jpg

Endret av Silverferret
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Silverferret skrev:

Jeg giftet meg i juni og hadde akkurat det samme problemet som deg. Eksakt lik kake som på bildene dine ønsket jeg meg. 
Sendte mail til utallige konditorier og bakerier, men fikk det samme standardsvaret fra alle: Enten lager de marsipanlokk, til nøds fondantlokk, eller moussekake/gelekake. Den eneste som jeg så bakte kaker med frosting er "By Hancock", men de har også et visst standardutvalg uten særlig variasjonsmuligheter. Om jeg ville ha med "amerikansk frosting" (som de kalte det) måtte jeg kontakte en kakeblogger.

Jeg kontaktet et par bloggere som jeg så påtok seg oppdrag ifm. bryllup, men prisen var så stiv at jeg valgte å bake selv.

Endte da opp med en "naked cake" da dette var litt enklere å få til for meg (som ikke har master i kakebaking) enn en perfekt lagt frosting.

IMG_20180608_112803.jpg

Syns den var fin jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Silverferret skrev:

Jeg giftet meg i juni og hadde akkurat det samme problemet som deg. Eksakt lik kake som på bildene dine ønsket jeg meg. 
Sendte mail til utallige konditorier og bakerier, men fikk det samme standardsvaret fra alle: Enten lager de marsipanlokk, til nøds fondantlokk, eller moussekake/gelekake. Den eneste som jeg så bakte kaker med frosting er "By Hancock", men de har også et visst standardutvalg uten særlig variasjonsmuligheter. Om jeg ville ha med "amerikansk frosting" (som de kalte det) måtte jeg kontakte en kakeblogger.

Jeg kontaktet et par bloggere som jeg så påtok seg oppdrag ifm. bryllup, men prisen var så stiv at jeg valgte å bake selv.

Endte da opp med en "naked cake" da dette var litt enklere å få til for meg (som ikke har master i kakebaking) enn en perfekt lagt frosting.

IMG_20180608_112803.jpg

Hva legger du i «stiv pris»? 

Vi bestilte mousse-kake hos Sverre Sætre til noen tusen, men det var virkelig verdt det. En lett og fin kake etter en litt tyngre middag. 

Vi spiste en «naked cake» i et bryllup vi var i nylig, og det er en av de søteste kakene jeg har spist noen gang, den var nesten uspiselig. Din var veldig flott pyntet, den uhorvelig søte kaken var, virkelig, helt naken. 

Ts, har du sjekket ut Choco Loco? De har visst ikke laget bryllupskaker i år, pga ombygging, men det ligger noen bilder på Instagram fra i fjor som ligner på den type kake du har bilde av. Profilen heter Chocolocostory.

Anonymkode: 1556a...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Silverferret skrev:

Jeg fikk et tilbud på ca 12 000 kroner for en kake til 50 personer, så altså ikke store kaken.

Wow! Det må jeg si, det er dyrt! Vi syns vår kake til 5-6000 kroner for 80 stykker var dyrt. 🙈 og det var som nevnt hos Sverre Sætre, altså noen hobbybaker akkurat. 

Anonymkode: 1556a...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt øvelse burde en slik kke lett kunne lages selv. Jeg ville øvd på å smøre opp, bjørn Ali har noen gode læringsvideoer. Det skal sies at jeg ikke liker smaken på kakene hans, men jeg har blitt en bedre hobby baker av tipsene hans. Ville brukt ostekrem, slik som brukes på gulrotkake😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beates kaker eller my bakery lager slike kaker :) Er mange hobbybakere rundt omkring.. Søk opp kakegrupper på facebook så kan du legge ut en forespørsel om noen kan bake en lignende kake :) 

Endret av Zionnas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...