Gå til innhold

Mistet bagasjen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Reiste på ferie og mistet bagasjen. Måtte bruke alle feriepengene på å kjøpe det jeg hadde mistet i kofferten (Toalettsaker, klær og ny lader til mobilen) . På hjemreise har de forsatt ikke peiling på hvor den er :( Vet der har begrenset "erstatningskrav", men herregud. Måtte kjøpe nytt undertøy, klær og andre ting for å holde ut i varmen og ikke gå rundt å føle meg ekkel/uhygienisk!

Anonymkode: c6553...94a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt forsikringsselskapet ditt 

Anonymkode: 59221...b77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Derfor har man reiseforsikring. Da får du en sum med en gang du bruker til det mest nødvendige av saker.

Anonymkode: 39ad0...d3e

Skrevet

Ring reiseforsikringsselskapet ditt :) Var ute for det samme, ringte selskapet og fikk dekket alt jeg hadde behov for inntil bagasjen var kommet til rette. Der jeg reiste til var det ultrakaldt på den årstiden, så jeg handlet ullundertøy og ullgensere av god kvalitet, sokker, truser, toalettsaker etc og fikk alt dekket! Hadde pengene på konto 2 dager etter jeg meldte inn «skaden». 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir glad når det skjer jeg. På min forsikring så får jeg dekket 5000 kr dersom bagasjen er mer enn 4 timer forsinket, og da er det jo bare gratis shopping spree ☺️ Så dukker den jo som oftest opp dagen etter da, og jeg har fått masse nye klær og kosmetikk "gratis" (betaler jo for den superforsikringen da, det er ikke av de billigste). Kjedelig hvis den aldri dukker opp da selvsagt, eller om man er et sted hvor det ikke er mye å shoppe eller ikke er i humør til shopping. Men om den er helt borte i dagesvis så skal du vel også ha krav på noe erstatning fra flyselskapet uavhengig av om du er forsikret, så kontakt dem.

Men om du har forsikring så tror jeg det vanlige er å få dekket minst 2500 om den er mer enn 4 timer forsinket, sikkert mer når det går flere dager eller den aldri dukker opp. Kontakt dem! Om du ikke har reiseforsikring så er du gal.

Anonymkode: f7f13...3b9

Skrevet

Sjekk hvor mye du har krav på hos forsikringsselskapet. De pleier å være ganske raske med å tilbakebetale pengene, så fremt man har tatt vare på kvitteringene (viktig!!).

Dersom du ikke har reiseforsikring (dette kan det være du har gjennom kredittkort, hvis du har kjøpt reisen med det), kontakt flyselskapet. Ofte har man også krav på penger fra reiseselskapet, men de opplyser sjelden om dette (og som regel er det enklest å bare ta det med forsikringen).

AnonymBruker
Skrevet

Har reiseforsikring ja, heldigvis.

Anonymkode: c6553...94a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...