AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #21 Skrevet 6. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her igjen. Det er nok sånn at med mindre du tilhører A-laget av musikere, eller minst B+, så hender det omtrent ikke at man blir "overfalt" av damer etter konserten. Norge (og verden) er fult av dyktige musikere, mange av dem er langt flinkere enn de som er mest kjente, men tilfeldighetene har ikke vært på deres side, derfor har de ikke nådd opp. For min egen del har jeg ikke noe mål om å bli berømt musiker, jeg trives best med det som hobby ved siden av en vanlig jobb. De mest "påtrengende" damene jeg har møtt på (ikke mange) har kommet med noen vage hint etter konserten, jeg har dessverre vært for sjenert til å prøve å ta det videre. Anonymkode: 00fad...8bf Tull. En kompis av meg som er trubadur som sikkert tilhører C+ laget av musikere...har damer som hver helg ligger langstrakt over pianoet og gir han "kom og knull meg"-blikket. Han tar godt for seg for å si det slik. Anonymkode: bdbc0...54a 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #22 Skrevet 6. august 2018 1 hour ago, Minesveiper said: Vet ikke hvorfor det er slik, men hvis en mann er flink i noe en kvinne er opptatt av, så har hun lettere for å beundre han. Dette er da helt naturlig. De fleste mennesker beundrer en eller flere personer som er god innenfor et område de er interessert i. Mange godt voksne menn som beundrer kjente vitenskapsmenn for eks. Anonymkode: bb657...42c 1
Minitroll Skrevet 6. august 2018 #23 Skrevet 6. august 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: 80’tallet er over. Man kan ikke suge pikk, for å komme backstage lengere. Vær realist! Anonymkode: f3f88...dcf Du har tydeligvis ikke møtt mine sprengkåte venninner i slutten av tredveårene. 1
Egenskap Skrevet 6. august 2018 #24 Skrevet 6. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er helt greit. Jeg tar ikke en date så høytidelig. Og ventet ikke du skulle si ja. Anonymkode: 7e8af...771 jeg, skulle gjerne ha datet med deg....
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #25 Skrevet 6. august 2018 5 minutter siden, Minitroll skrev: Du har tydeligvis ikke møtt mine sprengkåte venninner i slutten av tredveårene. Jeg er i slutten av tyveårene, og jeg er en av svært få kvinner på de fleste gigsene jeg drar på. Vi har et svært ulikt perspektiv på dette. Men du må faktisk innse at du tar feil. Anonymkode: f3f88...dcf
Minitroll Skrevet 6. august 2018 #26 Skrevet 6. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i slutten av tyveårene, og jeg er en av svært få kvinner på de fleste gigsene jeg drar på. Vi har et svært ulikt perspektiv på dette. Men du må faktisk innse at du tar feil. Anonymkode: f3f88...dcf Åja, så du drar på masse gigs. Og da er jo selvsagt du eksperten.. bøyer meg i støvet for deg. Alt fjaset jeg har bevitnet mine venninner har gjort er helt sikkert bare i min skitne, mørke fantasi. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #27 Skrevet 6. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er i slutten av tyveårene, og jeg er en av svært få kvinner på de fleste gigsene jeg drar på. Vi har et svært ulikt perspektiv på dette. Men du må faktisk innse at du tar feil. Anonymkode: f3f88...dcf TS igjen her. Etter min erfaring har det veldig mye å si hvor kjent man er, damene blir først påtrengende hvis man er virkelig kjent, men det har kanskje også noe med sjanger å gjøre. For å sette det på spissen: Jeg tror det er flere damer som "overfaller" en rockemusiker enn en som spiller klassisk musikk. Det er sikkert damer som beundrer en dyktig mannlig klassisk musiker, men publikum på klassiske konserter er jo stort sett edrue, det er jo en viktig faktor. Anonymkode: 00fad...8bf
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #28 Skrevet 6. august 2018 Just now, AnonymBruker said: TS igjen her. Etter min erfaring har det veldig mye å si hvor kjent man er, damene blir først påtrengende hvis man er virkelig kjent, men det har kanskje også noe med sjanger å gjøre. For å sette det på spissen: Jeg tror det er flere damer som "overfaller" en rockemusiker enn en som spiller klassisk musikk. Det er sikkert damer som beundrer en dyktig mannlig klassisk musiker, men publikum på klassiske konserter er jo stort sett edrue, det er jo en viktig faktor. Anonymkode: 00fad...8bf Dess mer kjent, dess bredere nett kaster man. En som er i media ofte blir eksponert for flere damer, inkludert flere crazies som gjerne er mer nærgående Bare ved å være en "normal" person på for eks farmen gjør at mange mennesker blir kjent med personen og kan forelske seg. Er alltids noen som blir kåte av å date c kjendiser, men igjen, da handler det også om at man har eksponert seg selv for gærne menn/ kvinner.... Anonymkode: bb657...42c
AnonymBruker 42 Skrevet 6. august 2018 #29 Skrevet 6. august 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det jeg lurer på er: Ville dette ha slått til i sterkere grad hvis hennes første møte med meg er å se meg som den fantastiske musikeren på scenen, enn når "vanlige" folk forelsker seg? Hva tror dere damer (og menn)? Nei, det vil jeg ikke tru... Det å være forelsket og i fase av "nesegrus beundring" er mer eller mindre en snarvei gjennom de normale "filtrene", og bidrar til at folk er villige til å dele følelser og tanker som de under normale omstendigheter antageligvis ikke ville ha gjort. Det er igjen i stor grad måten man knytter sterkere bånd og "dypere" attraksjon til personer på. "Fallhøyden" er akkurat den samme. Du er ikke mer (eller mindre) "fantastisk" på scenen enn du er ellers. Du har bare en arena å vise deg fram på der du er i "sentrum".
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #30 Skrevet 6. august 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS igjen her. Etter min erfaring har det veldig mye å si hvor kjent man er, damene blir først påtrengende hvis man er virkelig kjent, men det har kanskje også noe med sjanger å gjøre. For å sette det på spissen: Jeg tror det er flere damer som "overfaller" en rockemusiker enn en som spiller klassisk musikk. Det er sikkert damer som beundrer en dyktig mannlig klassisk musiker, men publikum på klassiske konserter er jo stort sett edrue, det er jo en viktig faktor. Anonymkode: 00fad...8bf Bortsett fra at death, grind, black, doom, grunge og trash er mine favoritt sjangere... Prøvde jeg å forklare at det ikke er vanlig med groupies lengere. Tiden har forandret seg. Anonymkode: f3f88...dcf
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #31 Skrevet 6. august 2018 Men jeg tenker at de damene som kommer med hint etter konserter, ikke er de som er interessert i forhold akkurat. Selv kan jeg godt se en musiker på konsert, kunne tenke meg å bli kjent, men jeg ville aldri tatt kontakt i forbindelse med en konsert, både fordi jeg ville følt meg som en groupie pluss at jeg ikke er så frempå. Så de jentene som tar kontakt er ganske frempå som type, tenker jeg. Når du er medlem i et band og er singel, så skulle man jo tro at noen i dine bandmedlemmers bekjentskapskrets hadde fått med seg at du er ledig på markedet. Om en venninne av en venn kontakter deg, synes jeg det ville virket mer naturlig for å bli bedre kjent. Eventuelt om du får facebook-forespørsel fra en kvinnelig fan, kan jo det være en åpning for å bli kjent. En litt mer forsiktig jente ville nok heller tatt kontakt på den måten enn direkte under konserten. Anonymkode: 7e8af...771 1
Gjest Minesveiper Skrevet 6. august 2018 #32 Skrevet 6. august 2018 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette er da helt naturlig. De fleste mennesker beundrer en eller flere personer som er god innenfor et område de er interessert i. Mange godt voksne menn som beundrer kjente vitenskapsmenn for eks. Anonymkode: bb657...42c Jeg ser for eksempel opp til Jordan Peterson som er professor i psykologi, men det er ikke slik at det skaper noen romantiske følelser i meg En dame jeg synes er veldig flink er NHO sjefen (Kristin Skogen), men selv om jeg synes hun er dyktig så blir ikke jeg giret på henne av den grunn. Jeg blir generelt ikke giret på damer fordi de er flink i bestemt aktivitet, en jobb eller noe slikt. De linjene du siterte meg på gjaldt en bestemt kontekst. Endret 6. august 2018 av Minesveiper
Masja Skrevet 6. august 2018 #33 Skrevet 6. august 2018 Som ei singel dame som gjerne kan bli tiltrukket av en mann som imponerer på scena, så må jeg få si at denne situasjonen er vanskelig! Fordi om musikken er en litt smalere sjanger, så har man gjerne respekt for musikeren som artist, og forstår at det er musikerens jobb å promotere seg og prate med og være hyggelig med fansen. Jeg vil jo ikke misforstå noens profesjonelle høflighet mot meg og tro at her har jeg sjans liksom! Og da i hvert fall ikke foran en person som jeg beundrer! Dritpinlig! Samtidig risikerer musikeren å ramle i samme fella, kanskje er dama bare veldig hyggelig fordi hun elsker musikken (og ikke mannen). Jeg tror nok heller at det er en bedre idé at du viser tydelig hvem du er på Happn og Tinder. Jeg har selv kommet over musikere som jeg har vært på konsert med på Tinder, og tenkt at "Jøss, er han singel! Han kunne det virkelig vært interessant å bli bedre kjent med!" Og i min mening, som dame som synes det er skikkelig hot med flinke musikere, så er det ingen fallhøyde å snakke om. Du kommer jo til å fortsette å være en flink musikker og dama kommer til å fortsette å synes at det er hot. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #34 Skrevet 6. august 2018 2 hours ago, Masja said: Og i min mening, som dame som synes det er skikkelig hot med flinke musikere, så er det ingen fallhøyde å snakke om. Du kommer jo til å fortsette å være en flink musikker og dama kommer til å fortsette å synes at det er hot. Kommer hun til å synes det også når jeg øver på en detalj i 30 minutter, for deretter å øve på en annen detalj i 30 nye minutter tror du? 😜 Anonymkode: 00fad...8bf
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #35 Skrevet 6. august 2018 2 hours ago, Minesveiper said: Jeg ser for eksempel opp til Jordan Peterson som er professor i psykologi, men det er ikke slik at det skaper noen romantiske følelser i meg En dame jeg synes er veldig flink er NHO sjefen (Kristin Skogen), men selv om jeg synes hun er dyktig så blir ikke jeg giret på henne av den grunn. Jeg blir generelt ikke giret på damer fordi de er flink i bestemt aktivitet, en jobb eller noe slikt. De linjene du siterte meg på gjaldt en bestemt kontekst. Men du snakket om beundring av mennesker som om det var et uvanlig fenomen. Om JP er en person du ser opp til og han var en kvinne, så ville du muligens hatt kjære følelser for vedkommende. Uansett kontekst så er det ikke uvanlig at man blir tiltrukket av noen som er god på et område man er fascinert av, om det er en mann eller kvinne Anonymkode: bb657...42c 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #36 Skrevet 6. august 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har en kompis som minner meg litt om deg. Du er bedre enn du tror Anonymkode: ebc72...a6c Hvilken by er denne kompisen fra? Er han jomfru? Anonymkode: 442b7...af9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #37 Skrevet 6. august 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Å stå på scenen er en måte å uttrykke visse aspekter av personligheten sin. Er ikke nødvendigvis at det er det at du er musiker som er greia, det kan være at du uttrykker en del av din personlighet som de liker og vil se mer av. Om du bruker følelser i musikker gir du av deg selv, og noen ganger er det å vise glimt av hvem man egentlig er nok til å fenge interesse Anonymkode: bb657...42c Dette 👍👍👍👍💜 Anonymkode: 62c72...821 1
Perle Skrevet 6. august 2018 #38 Skrevet 6. august 2018 Kjære ts, du tenker for mye! Hva er det værste som kan skje liksom? Bare flyt med. Det er ingen andre en deg selv som kan definere DEG. Du bestemmer selv hvem du vil være/ Slapp av, det finnes ingen grunn til å være så forknytt. Du er akkurat like kul og ukul som alle oss andre. Det er så bortkastet dette du holder på med, å være då forknytt og selvkritisk. Du går glipp av mye moro og kansje den store kjærligheten også! 2
Gjest Minesveiper Skrevet 7. august 2018 #39 Skrevet 7. august 2018 (endret) 4 hours ago, AnonymBruker said: Men du snakket om beundring av mennesker som om det var et uvanlig fenomen. Om JP er en person du ser opp til og han var en kvinne, så ville du muligens hatt kjære følelser for vedkommende. Uansett kontekst så er det ikke uvanlig at man blir tiltrukket av noen som er god på et område man er fascinert av, om det er en mann eller kvinne Anonymkode: bb657...42c Jeg tror og mener at dette er mer gjeldene for kvinner, enn for menn. Det jeg snakker om er at man som mann (for det er dette ts opplever) kan oppleve at en innenfor et bestemt miljø får mer oppmerksomhet fra kvinner enn ellers. Dette fordi man er flink i det kvinnene som er en del av miljøet er opptatt av. Det gir en høyere status rett og slett, og menn er bare ikke like opptatt av status (bevisst eller ubevisst) som kvinner. Miljøet kan være et finansmiljø, musikkmiljø osv, det har ikke så mye å si. Endret 7. august 2018 av Minesveiper
Masja Skrevet 7. august 2018 #40 Skrevet 7. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer hun til å synes det også når jeg øver på en detalj i 30 minutter, for deretter å øve på en annen detalj i 30 nye minutter tror du? 😜 Anonymkode: 00fad...8bf Vi damer som liker musikk er ikke så dumme at vi ikke skjønner at det ligger mye repetisjon og hardt arbeid bak musikken. Seriøst, jeg er så lei av menn med den holdningen at kvinnelige fans ikke skjønner bæret av musikk men bare synes at musikerene er "den kuleste mannen i lokalet", som du uttrykker det. Det er jo en del av grunnen til at vi synes det er tiltrekkende, fordi det at du er en god musiker viser at du er har egenskaper som utholdenhet og viljestyrke til å stå på og øve. Hvis du har tenkt å sjekke opp damer som liker musikken din så bør du nok legge av deg den holdningen at vi bare synes du er "kul" og ikke har peiling på hva som ligger bak eller ekte interesse for musikk med en gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå