Gå til innhold

Sjenert mann, men får litt oppmerksomhet som musiker...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de voksne menn som aldri har fått noen romantisk erfaring med kvinner. For min egen del skyldes det ikke sosioøkonomiske eller fysiske årsaker. Jeg ser normal ut, noen kvinner har til og med uoppfordret sagt at jeg ser kjekk ut, pluss at jeg har bachelorutdannelse og en grei jobb. Hovedårsaken til min manglende erfaring er at jeg er sjenert og innadvendt. Det har sine årsaker, men nok om det.

Den eneste arenaen der jeg får litt oppmerksomhet fra kvinner er når jeg står på scenen som musiker. Bandet mitt spiller glad og livlig musikk, og jeg spiller lead-instrument (hvis jeg spesifiserer nærmere blir det lett å identifisere meg). På scenen er jeg overhodet ikke sjenert. Jeg er flink til å ikke bare stå stille og spille instrumentet mitt, jeg rocker litt rundt og skaper blikkontakt med publikum. Noen ganger ser jeg at det er en jente/kvinne i publikum som tydelig ser mer på meg enn på de andre i bandet.

Det kan jo selvsagt være kun fordi hun er imponert over meg som musiker, jeg kan være såpass ubeskjeden og si at jeg er blitt en veldig dyktig musiker innen min stilart. Jeg har aldri tatt sjansen på å prøve meg for å finne ut av det.

En liten håndfull ganger har det etter konserten vært ei dame som har kommet med noen vage hint til meg. Selv om jeg ikke har noe særlig erfaring vet jeg såpass at da forventer/håper hun at jeg som mann gjør resten, hvilket jeg til nå ikke har hatt mot til. (Og så er det ikke alle som har vært av interesse for meg heller da.)

Om jeg nå skulle tatt mot til meg og prøvd meg er det en ting som bekymrer meg: Fallhøyden. På konserten er hun i god stemning, har nok drukket litt alkohol. I øyeblikket, når jeg spiller en imponerende låt, er jeg den kuleste mannen i lokalet i hennes hode, og hun projiserer andre gode egenskaper på meg. Til og med A-laget av musikere er jo bare vanlige mennesker, men de har jo stor sett ikke kunnet unngå å få seg erfaring. Mitt band tilhører mer E-laget i Norge, så jeg blir ikke akkurat kjent igjen og stoppet på gata.

Når hun finner ut at jeg er en vanlig person pluss at jeg har bortimot null erfaring med kvinner ser jeg for meg at mitt fall i hennes oppfatning av meg blir ekstra stort.

Jeg vet at forelskelse har store likhetstrekk med sinnslidelser, og at omtrent alle som er forelska etterhvert legger merke til den andres normale og til tider irriterende trekk.

Det jeg lurer på er: Ville dette ha slått til i sterkere grad hvis hennes første møte med meg er å se meg som den fantastiske musikeren på scenen, enn når "vanlige" folk forelsker seg? Hva tror dere damer (og menn)?

Jeg vil tro at den beste måten å bli kjent med sin kommende partner er som likeverdige parter, altså at det ikke begynner med nesegrus beundring. Jeg har i grunnen aldri studert musikkhistorie for å prøve å finne ut av om musikere har mer kompliserte kjærlighetsliv enn "normale", utifra det jeg har fått med meg virker det som at musikere fra A-laget ofte skiller seg og får seg nye partnere, det høres ikke ut som noe for meg.

Anonymkode: 00fad...8bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har jo stor fallhøyde i begynnelsen, for er man forelsket er det et rosa slør over alt det den andre sier og gjør. Når det verste legger seg, blir disse tingene man synes var veldig sjarmerende, til irritasjonsmomenter. Ofte da:)

Du ønsker vel en kvinne med en viss grad av utvikling? Da bør hun skjønne at du bare er et menneske. Selvom du kanskje framstår som en gud på scenen:)

Det kan vel kanskje være din beste arena til å finne deg noen siden det er der du treffer de og oppnår en kontakt. Bruk det.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du allerede har fått oppmerksomheten, og sjarmert ei kvinne med dine scene-kunster,

tror jeg ikke hun bryr seg en døyt om at du er litt sjenert i virkeligheten.

Om noe finner hun det kanskje bare sjarmerende, som i at du er litt lukket, mystisk og dyp.

Lykke til :blomst:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjenert mann kan være sjarmerende. Du kan gjerne få gå på date med meg hvis du trenger øvelse i dating. :) Om du bor i hovedstaden...

Anonymkode: 7e8af...771

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du kan se helt bort i fra at kvinner stirrer deg ned på scenen pga de musikalske skillsene dine. De stirrer deg ned fordi de vil ha seg med deg, der det teller opp at du er flink til noe.

Anonymkode: 2c531...2e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle vet at musikere er helt vanlige folk. Den fallhøyden du snakker om er bare en bekymring i ditt hode! 

Anonymkode: 45f87...b61

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av de voksne menn som aldri har fått noen romantisk erfaring med kvinner. For min egen del skyldes det ikke sosioøkonomiske eller fysiske årsaker. Jeg ser normal ut, noen kvinner har til og med uoppfordret sagt at jeg ser kjekk ut, pluss at jeg har bachelorutdannelse og en grei jobb. Hovedårsaken til min manglende erfaring er at jeg er sjenert og innadvendt. Det har sine årsaker, men nok om det.

Den eneste arenaen der jeg får litt oppmerksomhet fra kvinner er når jeg står på scenen som musiker. Bandet mitt spiller glad og livlig musikk, og jeg spiller lead-instrument (hvis jeg spesifiserer nærmere blir det lett å identifisere meg). På scenen er jeg overhodet ikke sjenert. Jeg er flink til å ikke bare stå stille og spille instrumentet mitt, jeg rocker litt rundt og skaper blikkontakt med publikum. Noen ganger ser jeg at det er en jente/kvinne i publikum som tydelig ser mer på meg enn på de andre i bandet.

Det kan jo selvsagt være kun fordi hun er imponert over meg som musiker, jeg kan være såpass ubeskjeden og si at jeg er blitt en veldig dyktig musiker innen min stilart. Jeg har aldri tatt sjansen på å prøve meg for å finne ut av det.

En liten håndfull ganger har det etter konserten vært ei dame som har kommet med noen vage hint til meg. Selv om jeg ikke har noe særlig erfaring vet jeg såpass at da forventer/håper hun at jeg som mann gjør resten, hvilket jeg til nå ikke har hatt mot til. (Og så er det ikke alle som har vært av interesse for meg heller da.)

Om jeg nå skulle tatt mot til meg og prøvd meg er det en ting som bekymrer meg: Fallhøyden. På konserten er hun i god stemning, har nok drukket litt alkohol. I øyeblikket, når jeg spiller en imponerende låt, er jeg den kuleste mannen i lokalet i hennes hode, og hun projiserer andre gode egenskaper på meg. Til og med A-laget av musikere er jo bare vanlige mennesker, men de har jo stor sett ikke kunnet unngå å få seg erfaring. Mitt band tilhører mer E-laget i Norge, så jeg blir ikke akkurat kjent igjen og stoppet på gata.

Når hun finner ut at jeg er en vanlig person pluss at jeg har bortimot null erfaring med kvinner ser jeg for meg at mitt fall i hennes oppfatning av meg blir ekstra stort.

Jeg vet at forelskelse har store likhetstrekk med sinnslidelser, og at omtrent alle som er forelska etterhvert legger merke til den andres normale og til tider irriterende trekk.

Det jeg lurer på er: Ville dette ha slått til i sterkere grad hvis hennes første møte med meg er å se meg som den fantastiske musikeren på scenen, enn når "vanlige" folk forelsker seg? Hva tror dere damer (og menn)?

Jeg vil tro at den beste måten å bli kjent med sin kommende partner er som likeverdige parter, altså at det ikke begynner med nesegrus beundring. Jeg har i grunnen aldri studert musikkhistorie for å prøve å finne ut av om musikere har mer kompliserte kjærlighetsliv enn "normale", utifra det jeg har fått med meg virker det som at musikere fra A-laget ofte skiller seg og får seg nye partnere, det høres ikke ut som noe for meg.

Eh! Tror det er på tide å få beina litt ned på jorden. Er jo ikke på scenen livet utspiller seg. Hverdagen er det som gjelder for de fleste av oss. Så ta det derfra og ikke vær redd for å vise deg selv. Livet er over på ett blunk, så ikke kast bort tiden.

Livet er ikke bare en en lek men også en dans på dolokket.

Anonymkode: 577ab...f20

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kompis som minner meg litt om deg. Du er bedre enn du tror ;) 

Anonymkode: ebc72...a6c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du høres seriøst ut som mannen min! Da jeg traff ham (og falt for ham), skjønte jeg temmelig fort at hvis jeg virkelig ville ha ham så måtte jeg være den som tok initiativet og som stort sett stod for snakkingen, ellers kom ting til å koke vekk i kålen.

Men det er litt morsomt nå i ettertid å høre hva han tenkte om meg og det som skjedde da vi traff hverandre. Han overtenkte, selvfølgelig, han var helt i villrede om jeg virkelig var interessert i ham eller hva i alle dager det var jeg ville. Han skjønte diffuse signaler svært dårlig (eller ikke i det hele tatt) og hvis det hadde vært opp til ham hadde det ikke blitt til noe i det hele tatt. Selv om han var musiker var one night stands helt utenkelig for ham, og han hadde svært begrenset erfaring med damer. 

Han sier at hvis ikke jeg hadde funnet ham ville han nok fremdeles vært singel. Så enten må du vente på ei som meg, eller så må du hoppe ut i det og gi fanden i hele fallhøyden. Faller du så reiser du deg bare opp igjen. Livet går forbi deg hvis du ikke våger. 

Anonymkode: c6b49...e3a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Sjenert mann kan være sjarmerende. Du kan gjerne få gå på date med meg hvis du trenger øvelse i dating. :) Om du bor i hovedstaden...

TS her. He he, takk for tilbudet, men det ville vært litt for rart å gå på date med en jeg ikke vet noenting om. Du vet jo heller ikke noe om meg, bortsett fra at jeg er musiker. Tror det for kunne blitt kleint gitt.

AnonymBruker
Skrevet

Å stå på scenen er en måte å uttrykke visse aspekter av personligheten sin. Er ikke nødvendigvis at det er det at du er musiker som er greia, det kan være at du uttrykker en del av din personlighet som de liker og vil se mer av. Om du bruker følelser i musikker gir du av deg selv, og noen ganger er det å vise glimt av hvem man egentlig er nok til å fenge interesse

Anonymkode: bb657...42c

Gjest Minesveiper
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Skrev om dette i en annen tråd, men i den kjønnsdynamikken som er i Norge så vil du tape på å være passiv. Som mann må du ta initiativ sånn generelt for å komme noen vei.

Akkurat dette er ganske interessant, fordi det du opplever her er at du har høy status innenfor en bestemt "sub gruppe" eller en et bestemt miljø. Jeg har også det fordi jeg er en av de dyktigste mennene innenfor det jeg kan i byen jeg bor i :ler: Sånn at damer som er opptatt av akkurat det (musikk for din del) har lett for å bli interessert. Vet ikke hvorfor det er slik, men hvis en mann er flink i noe en kvinne er opptatt av, så har hun lettere for å beundre han. 

Hvis jeg var deg ville jeg ikke tatt opp det at du er uerfaen før damen spør, og er genuint nysgjerrig. Hvis damen er skikkelig interessert går det fint å være ærlig om det, men samtidig burde du være obs på at det er damer som vil skygge banen dersom de får vite at du ikke har noe erfaring. Derfor burde du ikke ta det opp uoppfordret.

Ellers burde du melke fordelene du får av å ha høy status. Drit no i dette greiene om likeverdige partnere. Er damen forelsket i deg burde du gå for det om du liker henne.

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Minesveiper skrev:

Akkurat dette er ganske interessant, fordi det du opplever her er at du har høy status innenfor en bestemt "sub gruppe" eller en et bestemt miljø. Jeg har også det fordi jeg er en av de dyktigste mennene innenfor det jeg kan i byen jeg bor i :ler: Sånn at damer som er opptatt av akkurat det (musikk for din del) har lett for å bli interessert. Vet ikke hvorfor det er slik, men hvis en mann er flink i noe en kvinne er opptatt av, så har hun lettere for å beundre han.

Det er jo helt naturlig. Jeg ville ikke blitt interessert i en fotballspiller, mens en som er flink å male bilder og har kattetekke ville fått en stor stjerne.:hjerte: Men han må være litt kjekk også, så klart. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. He he, takk for tilbudet, men det ville vært litt for rart å gå på date med en jeg ikke vet noenting om. Du vet jo heller ikke noe om meg, bortsett fra at jeg er musiker. Tror det for kunne blitt kleint gitt.

Det er helt greit. Jeg tar ikke en date så høytidelig. Og ventet ikke du skulle si ja.:)

AnonymBruker
Skrevet

Kjip lesning. At du som musiker ikke benytter deg av groupies er stusselig. Du er ikke skikkelig rocknroll om du ikke tar for deg dama som blir våt i trusa av dine scenekunstner. Hva med å klare å gi mer faen og feie over disse backstage-damene?

Anonymkode: bdbc0...54a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjip lesning. At du som musiker ikke benytter deg av groupies er stusselig. Du er ikke skikkelig rocknroll om du ikke tar for deg dama som blir våt i trusa av dine scenekunstner. Hva med å klare å gi mer faen og feie over disse backstage-damene?

Det finnes ikke groupies lengere. 

Anonymkode: f3f88...dcf

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ikke groupies lengere. 

Joda.. Jeg kjenner mange. Det er bare bandfolka som er slitne og går rett hjem og legger seg etter en gig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Minitroll skrev:

Joda.. Jeg kjenner mange. Det er bare bandfolka som er slitne og går rett hjem og legger seg etter en gig. 

80’tallet er over. Man kan ikke suge pikk, for å komme backstage lengere. Vær realist! 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her igjen. Det er nok sånn at med mindre du tilhører A-laget av musikere, eller minst B+, så hender det omtrent ikke at man blir "overfalt" av damer etter konserten.

Norge (og verden) er fult av dyktige musikere, mange av dem er langt flinkere enn de som er mest kjente, men tilfeldighetene har ikke vært på deres side, derfor har de ikke nådd opp. For min egen del har jeg ikke noe mål om å bli berømt musiker, jeg trives best med det som hobby ved siden av en vanlig jobb.

De mest "påtrengende" damene jeg har møtt på (ikke mange) har kommet med noen vage hint etter konserten, jeg har dessverre vært for sjenert til å prøve å ta det videre.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her igjen. Det er nok sånn at med mindre du tilhører A-laget av musikere, eller minst B+, så hender det omtrent ikke at man blir "overfalt" av damer etter konserten.

Norge (og verden) er fult av dyktige musikere, mange av dem er langt flinkere enn de som er mest kjente, men tilfeldighetene har ikke vært på deres side, derfor har de ikke nådd opp. For min egen del har jeg ikke noe mål om å bli berømt musiker, jeg trives best med det som hobby ved siden av en vanlig jobb.

De mest "påtrengende" damene jeg har møtt på (ikke mange) har kommet med noen vage hint etter konserten, jeg har dessverre vært for sjenert til å prøve å ta det videre.

Hvor gammel er du? Du er klar over at du faktisk må endre deg, hvis du vil ha en dame eller ons. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...