Gå til innhold

Skal aldri ha barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er i samme situasjon, og guri meg det er mye ubetenksomme og slemme mennesker - utrolig hva folk får seg til å si og bry seg med.

Min taktikk nå, som faktisk funker ganske bra - er å legge til et "dessverre". De aller fleste har skamvett nok til å skjønne at det er bakenforliggende ting da, og back'er ut. Selv om de nok regner med det er ufrivillig barnløshet, og ikke vil åpne "that can of worms". Men - det burde ikke være nødvendig.

- "Har du barn?"
- "Nei, dessverre."

Anonymkode: 6b072...bd9

Det var lurt, det skal jeg prøve!

Men så dumt at det er nødvendig. Hvis noen sier at de ikke har katt for eksempel, men ikke legger til et «dessverre», så regner jeg jo ikke automatisk med at det er fordi de misliker katter :vetikke:

Anonymkode: 12fde...53b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, veggteppe said:

Det var nok en overdrivelse. Det er dessuten såklart forskjell på ufrivillig og frivillig barnløs.

Av de som er frivillig barnløs er det ingen tvil om at endel av dem føler et stort behov for å snakke høyt om hvorfor de er frivillig barnløse, og det er jo fordi dagens barn er så grusomme, osv. Det florerer av tråder her inne, skrevet av voksne mennesker som føler sterkt behov for å flagge sin avsky for barm. 

Men det er jo fordi de få det gjelder liker å rope høyt om det. Det florerer av tråder her inne hvor voksne mennesker føler sterkt behov for å flagge sin avsky for kvinner eller menn også, men det betyr jo ikke at det er vanlig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er da stuerent å ikke få barn i dag. Sjelden jeg blir spurt om hvorfor jeg ikke har det.

Når det gjelder barn som naturlig samtaleemne er jeg ganske tydelig på at jeg er helt uinteressert i barn av kolleger, perifere venner, bekjentskaper osv. Joda, gjerne fortell hvis de har gjort eller opplevd noe interessant, men overhodet ikke interessert i deres "Status Quo" på hjemmefronten. Folk med overdreven fokus på ungene på SoMe blir også skjult.

Anonymkode: 79875...29a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Må bare nevne at jeg IKKE er uinteressert i å høre om andres barn, innen rimelighetens grenser. Hvis barn er eneste samtaleemne, så blir jeg jo lei, men det blir jeg hvis hundehold eller bueskyting er eneste samtaleemne også.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Snakket om dette med en venninne i dag, og hun hadde fått forslag om kunstig befruktning i Danmark når hun sa "nei, dessverre" :fnise::murvegg:

AnonymBruker
Skrevet

Sier aldri "dessverre" og ville aldri sagt det. En gang fikk jeg spørsmålet: "Har du barn?", jeg utbrøt helt uten å tenke"Nei, hva skal jeg med det?". Det er som å få spørsmål om jeg har en tarantelle til kjæledyr, altså jeg har ikke det og jeg ser ikke poenget med å ha det i mitt liv. Trenger ikke å bety at jeg hater barn fordet, om folk tror jeg er kald og egoist så for det bare være. Barn er heldigvis et valg her i Norge. 

Anonymkode: 5ca5f...949

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lar være å få barn av samme grunn som deg, og har vært borti det samme. Folk eier ikke skam.

Anonymkode: 9a43a...1a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tanten min har ikke barn. Om det er frivillig eller ufrivillig vet jeg ikke, men alltid når noen spør sier hun bare «jeg har mer enn nok, jeg!» og smiler. Hun er veldig glad i alle sammen, og elsker barn. 

Anonymkode: 41b71...995

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil kan du jo svare 

nei, jeg kan ikke få barn, men heldigvis har jeg to fantastiske tantebarn. 

Anonymkode: 8e759...3b3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40 og har heller ikke barn. Jeg har alltid ønsket meg barn, men valgt det bort pga sykdom. Jeg føler ikke jeg ofte får spørsmål om jeg har barn, og om jeg får det og svarer nei, har jeg ikke fått noen reaksjoner på det. Det kan være fordi jeg sier nei med et smil, og viser at det ikke er noe som plager meg. Eller fordi jeg ser yngre ut enn jeg er. Eller fordi jeg har kvinnelig partner, som folk egentlig henger seg mer opp i. 

Svar nei med et smil og snu samtalen over på noe annet. De som har barn elsker å snakke om dem, så spør dem gjerne tilbake. 

Anonymkode: 4b107...b4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...