AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #1 Skrevet 5. august 2018 Jeg har en kronisk sykdom og skal derfor ikke ha barn selv, men jeg er tante Jeg elsker tantebarna mine utrolig høyt, elsker å tilbringe tid med dem, leke med dem og passer dem så mye helsen tillater. Jeg liker også andre barn og synes de er interessante og morsomme. Når jeg møter nye mennesker er alltid ett av de første spørsmålene om jeg har barn, og jeg merker at mange automatisk tror jeg misliker barn fordi jeg er i slutten av tredveårene og barnløs. Har også blitt møtt med kommentarer som "Ja, det er jo ikke alle som takler ansvaret" og lignende ting. Jeg er ikke så glad i å snakke om sykdommen min med fremmede, så de vet ikke grunnen til at jeg er barnløs, men er det vanlig å tenke sånn om barnløse? Anonymkode: 12fde...53b 3
Måbarefåsiat... Skrevet 5. august 2018 #2 Skrevet 5. august 2018 Folk er frekke. Neste gang spør du bare "kjenner du meg så godt at du virkelig synes det er passende å spørre om noe såpass privat?". 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #3 Skrevet 5. august 2018 I grunn ikke. Jeg tror bare det er vanlig small talk, har du barn... hvor jobber du/bor du... I dagens samfunn er det helt vanlig å ikke ha barn. Anonymkode: 35b04...6d5 2
Sushi Skrevet 5. august 2018 #4 Skrevet 5. august 2018 Tipper de bare prøver å ro seg unna, at de er redd for at du er ufrivillig barnløs og at spørsmålet har såret deg. Hvis du ønsker å få fram at du er glad i barn kan du jo svare med et smil: «Nei, jeg har ingen barn selv. Bare to skjønne tantebarn!» 7
Raven.Writingdesk Skrevet 5. august 2018 #5 Skrevet 5. august 2018 Synes ikke det er greit at du blir spurt slik, men pliiiis ikke gjør som resten av 99,99% barnløse gjør, som er å bruke dette som en unnskydning for å fremme hat overfor barn, fortelle om hvor mye de avskyr barn og at «barn er oppskrytt» osv osv.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #6 Skrevet 5. august 2018 34 minutter siden, veggteppe said: Synes ikke det er greit at du blir spurt slik, men pliiiis ikke gjør som resten av 99,99% barnløse gjør, som er å bruke dette som en unnskydning for å fremme hat overfor barn, fortelle om hvor mye de avskyr barn og at «barn er oppskrytt» osv osv. Her beviser du bare poenget mitt. Innbiller du deg virkelig at 99,99% prosent av barnløse avskyr og fremmer hat overfor barn? Anonymkode: 12fde...53b 16
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #7 Skrevet 5. august 2018 Takk for svar dere andre Anonymkode: 12fde...53b
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #8 Skrevet 5. august 2018 Det mange idioter som tror at alle ønsker det samme som seg selv. Jeg blir kalt umoden fordi jeg vil være singel, og en kompis blir mistenkt for å slite økonomisk fordi han heller bruker penger på spesielle biler enn hus. Han betaler jo leia si. Folk har ulike liv rett og slett😊 Anonymkode: 3f9cb...844 2
Fru Uperfekt Skrevet 5. august 2018 #9 Skrevet 5. august 2018 1 time siden, veggteppe skrev: Synes ikke det er greit at du blir spurt slik, men pliiiis ikke gjør som resten av 99,99% barnløse gjør, som er å bruke dette som en unnskydning for å fremme hat overfor barn, fortelle om hvor mye de avskyr barn og at «barn er oppskrytt» osv osv. Hæ? Kjenner mange frivillig barnløse som elsker barn, men som ikke syns det er noe for de 3
Fru Uperfekt Skrevet 5. august 2018 #10 Skrevet 5. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en kronisk sykdom og skal derfor ikke ha barn selv, men jeg er tante Jeg elsker tantebarna mine utrolig høyt, elsker å tilbringe tid med dem, leke med dem og passer dem så mye helsen tillater. Jeg liker også andre barn og synes de er interessante og morsomme. Når jeg møter nye mennesker er alltid ett av de første spørsmålene om jeg har barn, og jeg merker at mange automatisk tror jeg misliker barn fordi jeg er i slutten av tredveårene og barnløs. Har også blitt møtt med kommentarer som "Ja, det er jo ikke alle som takler ansvaret" og lignende ting. Jeg er ikke så glad i å snakke om sykdommen min med fremmede, så de vet ikke grunnen til at jeg er barnløs, men er det vanlig å tenke sånn om barnløse? Anonymkode: 12fde...53b Nei det er ikke vanlig. Alle har sine grunner for å velge barn/ikke barn og det er helt ok
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #11 Skrevet 5. august 2018 Synes folk som kommenterer sånn er frekke jeg. Selv har jeg barn, men møter jeg noen som har valgt og ikke få barn, tenker jeg egentlig for ett fornuftig valg. Jeg elsker barna mine, men fy så slitsomt det er til tider. Anonymkode: 73f9c...caa 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #12 Skrevet 5. august 2018 Det provoserer meg at en del folk tillater seg å ha så mange meninger om andre sitt liv. Jeg har barn selv og tenker ikke så mye over det når jeg møter folk som sier de ikke har barn/ikke ønsker barn. Det er for min del ikke sånn at jeg må snakke om barn hele tiden eller at alt må handle om barn. Jeg har flere venner uten barn og vi snakker stort sett om det samme som vi gjorde før jeg fikk barn. Jeg har aldri spurt noen om de har eller ikke har barn. Anonymkode: ea895...014 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #13 Skrevet 6. august 2018 3 timer siden, veggteppe skrev: Synes ikke det er greit at du blir spurt slik, men pliiiis ikke gjør som resten av 99,99% barnløse gjør, som er å bruke dette som en unnskydning for å fremme hat overfor barn, fortelle om hvor mye de avskyr barn og at «barn er oppskrytt» osv osv. Dust. Trådstart: 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg elsker tantebarna mine utrolig høyt, elsker å tilbringe tid med dem, leke med dem og passer dem så mye helsen tillater. Jeg liker også andre barn og synes de er interessante og morsomme. Anonymkode: 6b072...bd9 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #14 Skrevet 6. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en kronisk sykdom og skal derfor ikke ha barn selv, men jeg er tante Jeg elsker tantebarna mine utrolig høyt, elsker å tilbringe tid med dem, leke med dem og passer dem så mye helsen tillater. Jeg liker også andre barn og synes de er interessante og morsomme. Når jeg møter nye mennesker er alltid ett av de første spørsmålene om jeg har barn, og jeg merker at mange automatisk tror jeg misliker barn fordi jeg er i slutten av tredveårene og barnløs. Har også blitt møtt med kommentarer som "Ja, det er jo ikke alle som takler ansvaret" og lignende ting. Jeg er ikke så glad i å snakke om sykdommen min med fremmede, så de vet ikke grunnen til at jeg er barnløs, men er det vanlig å tenke sånn om barnløse? Anonymkode: 12fde...53b Jeg er i samme situasjon, og guri meg det er mye ubetenksomme og slemme mennesker - utrolig hva folk får seg til å si og bry seg med. Min taktikk nå, som faktisk funker ganske bra - er å legge til et "dessverre". De aller fleste har skamvett nok til å skjønne at det er bakenforliggende ting da, og back'er ut. Selv om de nok regner med det er ufrivillig barnløshet, og ikke vil åpne "that can of worms". Men - det burde ikke være nødvendig. - "Har du barn?" - "Nei, dessverre." Anonymkode: 6b072...bd9 5
Ulrikke Skrevet 6. august 2018 #15 Skrevet 6. august 2018 Jeg har ei venninne som er barnløs. Delvis frivillig, så begynte hun å føle at hun hadde lyst på, men manglet mannen. Hun har også en kronisk sykdom som gjorde at hun ikke valgte å få barn alene. Og nå er hun for "gammel". Hun har jobbet med barn i "alle år", og har fått MANGE spørsmål om hvorfor hun ikke har egne barn. Jeg vet det har vært frustrerende for henne, nettopp fordi hun har luftet tankene rundt dette for meg. Men hun har "god" erfaring med å slenge på "dessverre", som en over meg nevner. Da skjønner de fleste at de skal holde munn. Noen blir våte i øynene og begynner å grave, men de aller fleste snakker om andre ting.. Å velg bort barn er selvfølgelig helt greit! Like greit som å få barn! Jeg har aldri spurt og gravd om sånne ting... Av en eller annen grunn tror noen de har rett til det. Sett dem på plass, hyggelig men bestemt!
Raven.Writingdesk Skrevet 6. august 2018 #16 Skrevet 6. august 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Her beviser du bare poenget mitt. Innbiller du deg virkelig at 99,99% prosent av barnløse avskyr og fremmer hat overfor barn? Anonymkode: 12fde...53b Det var nok en overdrivelse. Det er dessuten såklart forskjell på ufrivillig og frivillig barnløs. Av de som er frivillig barnløs er det ingen tvil om at endel av dem føler et stort behov for å snakke høyt om hvorfor de er frivillig barnløse, og det er jo fordi dagens barn er så grusomme, osv. Det florerer av tråder her inne, skrevet av voksne mennesker som føler sterkt behov for å flagge sin avsky for barm.
Skiftenøkkel Skrevet 6. august 2018 #17 Skrevet 6. august 2018 Min samboer er frivillig barnløs. Hun mener hun ikke er noe og avle på. (Medfødt greie, vet ikke om det er arvelig da). Samt stor frykt for fødsel, det å "revne fra hull til hull". Hun mener slike komplikasjoner er hysjet ned og langt flere enn man tror får komplikasjoner. Må ofte forsvare sitt valg, tror ikke det går så veldig innpå. Men hun blir oppgitt over at det skal være en selvfølge å ønske seg barn. En flott stemor til mitt barn fra tidligere da, virkelig kjempeflink. Det får hun også høre av barnets mor 😊 Det er utidig å mase på folk om hvorfor de ikke har barn, enn om det er ufrivillig? Det bør være innafor å spørre om det altså, men la vær å mase. Nokså personlig tema. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #18 Skrevet 6. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i samme situasjon, og guri meg det er mye ubetenksomme og slemme mennesker - utrolig hva folk får seg til å si og bry seg med. Min taktikk nå, som faktisk funker ganske bra - er å legge til et "dessverre". De aller fleste har skamvett nok til å skjønne at det er bakenforliggende ting da, og back'er ut. Selv om de nok regner med det er ufrivillig barnløshet, og ikke vil åpne "that can of worms". Men - det burde ikke være nødvendig. - "Har du barn?" - "Nei, dessverre." Anonymkode: 6b072...bd9 Det som virkelig stopper kjeften på dem er å slenge på et «heldigvis» i stedet for «dessverre». De aller fleste skjønner da at jeg er frivillig barnløs og ikke vil diskutere saken. Folk som kjenner meg vet at jeg har valgt å ikke få barn pga arvelig kronisk sykdom (som jeg ikke unner min verste fiende å få, og det sier vel litt). Anonymkode: fa9d0...5eb
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #19 Skrevet 6. august 2018 52 minutter siden, veggteppe skrev: Det var nok en overdrivelse. Det er dessuten såklart forskjell på ufrivillig og frivillig barnløs. Av de som er frivillig barnløs er det ingen tvil om at endel av dem føler et stort behov for å snakke høyt om hvorfor de er frivillig barnløse, og det er jo fordi dagens barn er så grusomme, osv. Det florerer av tråder her inne, skrevet av voksne mennesker som føler sterkt behov for å flagge sin avsky for barm. Florerer? Nå må du gi deg. Det egentlige spørsmålet her er jo hvorfor du tar det som er personlig fornærmelse at det finnes mennesker som ikke ønsker seg barn. Men det vet jo bare du. Anonymkode: 27b86...23b 6
Raven.Writingdesk Skrevet 6. august 2018 #20 Skrevet 6. august 2018 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Florerer? Nå må du gi deg. Det egentlige spørsmålet her er jo hvorfor du tar det som er personlig fornærmelse at det finnes mennesker som ikke ønsker seg barn. Men det vet jo bare du. Anonymkode: 27b86...23b Gud så tåpelig. Ja, bør jeg spørre megselv hvorfor jeg misliker rasister også eller? 🙄 som sagt, helt greit å ikke ønske seg barn, men alt dette hatet og avskyen mange føler for å promotere mot barn er virkelig ikke greit. Og ja, det er absolutt en økende trend. Endel Voksne idag har blitt store babyer, selvsentrerte med liten takhøyde for andre rundt seg. Spesielt barn, har blitt gjenstand for hat, blandt disse egoistiske selvforherligende narsissistene. Endret 6. august 2018 av veggteppe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå