Gå til innhold

Jeg trenger fluehjelp!!

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 6.8.2018 den 8.49, OPIgirl skrev:

Fluepapir finnes ikke lengre. 

Fluepapir finnes, men virker ikke. Fluepapir er noe ordentlig klin, man er garantert å få noe på fingrene når de henges opp. Og det er alltid noen som kommer borti og må befris. Men fluene, de ignorerer flyepapiret. I fjor sommer hadde jeg fluepapir hengende en måned. Det vrimlet av fluer i rommet, men bare en av dem ble hengende fast.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 6.8.2018 den 8.49, OPIgirl skrev:

Fluepapir finnes ikke lengre. 

Biltema har noe mot fluer som ligner. 

Anonymkode: 3e86e...740

AnonymBruker
Skrevet
På 6.8.2018 den 8.52, OPIgirl skrev:

Vi har de samme plagene hos oss og de kommer inn gjennom vinduene. Det blir derfor veldig vanskelig å skulle finne kilden,siden den kan vere hvor som helst ute. 

Næh, sier du det??????😱 Smart du

Anonymkode: b7306...355

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva får du ut av å være så spydig?Troll 👹

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å heller prøve å bidra med et godt råd, i stedet for å tråkke på noen andre? Det var en helt normal kommentar @OPIgirl kom med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6.8.2018 den 21.59, Tøytigern skrev:

Noen ganger er det en dunge med kvist og kvas. Andre ganger skyldes det en nabo som driver med kompostering.

Og noen ganger bor man nært naturen og dyrelivet der. Og i sånne landlige omgivelser er man gjerne så heldig at man har dyrket mark gjødslet med god gammeldags kumøkk i umidelbar nærhet også. Flueparadis altså.
Vi holder på å bli sprø av alle fluene i huset og i år har det vært ekstra ille.

På 6.8.2018 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Kan se for meg at det blir et litt for drastisk tiltak, men et tips: få seg en katt 😸 mine to er fantastiske fluefangere. Fluer overlever ikke mange minutter her i huset før de er borte 👍🏻

Anonymkode: 2a86b...bfd

Mine to katter funker ikke til sånt. :P De kan til nød daske irritert med labben hvis fluene blir for nærgående men de har null interesse for fluejakt eller å spise fluene.

Så langt har det beste vært å bare holde nede bestanden litt ved hjelp av elektrisk fluesmekke og god gammeldags klasking av fluer for hånd.

Anonymkode: 7051f...e92

Skrevet

Samme problem her, aldri vært plaget av fluer før, men i sommer har vi vært invadert! Hører og leser at mange er plaget i år, og at det har noe med ekstremvarmen å gjøre. 

Vi kjøpte flueklister på Biltema og det har funket til en viss grad, men vi tar stadig en runde med fluesmekkeren. Plastposer med vann har ingen effekt, samme med fluefeller med all slags blandinger oppi... Utrolig irriterende med disse svære, svarte fluene overalt! 😡

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...