Gå til innhold

Jeg lyver hele tiden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lyver om stort og smått, og jeg klarer ikke slutte..., og nå står jeg i fare for å bli avslørt. Hjelp :(

Jeg har løyet til mange om hva jeg studerer, for jeg var for flau til å si hva jeg egentlig studerer. Så 50 % tror jeg studerer en ting og resten tror jeg studerer noe annet. Jeg lyver om hva jeg liker å holde på meg. Noen tror jeg er ferdig utdanna. Jeg lyver om så utrolig mye dumt! Jeg lyver til og med til psykologen min. 

Jeg har klart å holde det sånn nogen lunde i sjakk. Men her om dagen hadde jeg et stort problem , jeg hadde besøk av ei venninne som vet hva jeg studerer og som jeg er ærlig med, mens hun ene i kollektivet tror jeg studerer noe annet. Hun var sammen med oss, og jeg var livredd for at studier skulle bli et tema og at jeg skulle bli avslørt. 

Jeg vet ikke hvorfor jeg lyver, jeg tenker meg ikke skikkelig om og så fortsetter jeg bare på den samme løgnen til det er for sent å si sannheten...

Anonymkode: 0f3d6...5b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg ingenting på.. 

Anonymkode: af4b5...e75

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke du skrevet akkurat den samme tråden før..?

Anonymkode: 3143e...e7b

Skrevet

En dag får du deg en skikkelig smell, og da kanskje du innser hvor dumt det er? Synd å høre du sliter sånn med selvtilliten, og at du ikke er trygg nok på deg selv. Om du ønsker hjelp må første prioritet være å fortelle din psykolog om dette! 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er fengselsstraff for å juge slik, så best du slutter før du kommer inn bak muren 😎

Endret av Subaru xv 95
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke du skrevet akkurat den samme tråden før..?

Anonymkode: 3143e...e7b

Nei? Hvilken tråd? 

Just now, Kaffefrøken said:

En dag får du deg en skikkelig smell, og da kanskje du innser hvor dumt det er? Synd å høre du sliter sånn med selvtilliten, og at du ikke er trygg nok på deg selv. Om du ønsker hjelp må første prioritet være å fortelle din psykolog om dette! 

Ja, det er utrolig dumt. I øyeblikket er det ofte lettest å lyve, men sannheten kommer som regel for en dag, og da får jeg problemer med å forklare hvorfor jeg lyver. Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg lyver. Blir litt teit å komme NÅ å si at jeg har løyet i 3 år om hva jeg studerer. Kan det tilgis? Hvordan vil folk reagere. 

AnonymBruker
Skrevet

Da lyver du vel om dette også...? 

Anonymkode: 00a20...ecc

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Subaru xv 95 said:

Er fengselsstraff for å juge slik, så best du slipper før du kommer inn bak muren 😎

Fengselsstraff? Har da ikke gjort noe straffbart. 

Just now, AnonymBruker said:

Da lyver du vel om dette også...? 

Anonymkode: 00a20...ecc

Nei. 😔

Skrevet

Har en god venninne som også lyver om alt, hva hun jobber med osv, hun er redd for ikke vøre bra nok

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fengselsstraff? Har da ikke gjort noe straffbart. 

Nei. 😔

Å juge er straffbart og straffes med fengsel uansett hva man juger om 😎

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er utrolig dumt. I øyeblikket er det ofte lettest å lyve, men sannheten kommer som regel for en dag, og da får jeg problemer med å forklare hvorfor jeg lyver. Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg lyver. Blir litt teit å komme NÅ å si at jeg har løyet i 3 år om hva jeg studerer. Kan det tilgis? Hvordan vil folk reagere. 

Du vet selv innerst inne hvorfor du lyver. Det gjør nok vondt å granske det, men det er det som må til for å få en stopper på det! Jeg tror det kan tilgis om du er ydmyk og åpen om hvorfor du løy. Det er best å komme seg ut av dette rotet så kjapt som mulig. Desto lengre du venter, desto verre blir det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt opp det med at du lyver med psykologen din? Hva sier h*n om det? Hvis ikke, tenker du å gjøre det?

Anonymkode: d66d9...5ed

AnonymBruker
Skrevet

Ei tidligere venninne av meg lyver om alt, det er ikke vanskelig å oppdage. Hvorfor forteller du det ikke til psykologen? Han har nok vært borti dette før! 

Anonymkode: 4a52f...7f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynn med å fortelle det til psykologen, slik at h*n kn hjelpe deg med dette. 

Anonymkode: 6d089...ea4

• Liker 1
Gjest BearMama
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lyver om stort og smått, og jeg klarer ikke slutte..., og nå står jeg i fare for å bli avslørt. Hjelp :(

Jeg har løyet til mange om hva jeg studerer, for jeg var for flau til å si hva jeg egentlig studerer. Så 50 % tror jeg studerer en ting og resten tror jeg studerer noe annet. Jeg lyver om hva jeg liker å holde på meg. Noen tror jeg er ferdig utdanna. Jeg lyver om så utrolig mye dumt! Jeg lyver til og med til psykologen min. 

Jeg har klart å holde det sånn nogen lunde i sjakk. Men her om dagen hadde jeg et stort problem , jeg hadde besøk av ei venninne som vet hva jeg studerer og som jeg er ærlig med, mens hun ene i kollektivet tror jeg studerer noe annet. Hun var sammen med oss, og jeg var livredd for at studier skulle bli et tema og at jeg skulle bli avslørt. 

Jeg vet ikke hvorfor jeg lyver, jeg tenker meg ikke skikkelig om og så fortsetter jeg bare på den samme løgnen til det er for sent å si sannheten...

Hvorfor går du til psykolog? Vet psykologen at du er en løgner?

Om ikke så må du være ærlig om det slik at du kan få hjelp til å jobbe med det.

http://omhelse.com/psykisk-helse/behandling-tvangsmessig-logner.php

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...