Gjest Brud2005 Skrevet 10. mars 2005 #1 Skrevet 10. mars 2005 Vi vil ha Mendelssohn og Trumpet Voluntary i kirken, men vi klarer ikke bestemme oss for hvilken vi vil ha som inngangsmarsh, og hvilken vi vil ha ut.. Noen meninger?
AvaAdore Skrevet 10. mars 2005 #2 Skrevet 10. mars 2005 jeg er ikke spesiellt inne paa musikk og slikt (ikke den typen) :oops: men om det blit for vanskelig kan dere jo alltids trekke lodd
Gjest Gjesta Skrevet 10. mars 2005 #3 Skrevet 10. mars 2005 Vi hadde Trumpet Voluntary på vei inn, det var stemningefullt og nydelig
Sweetpea Skrevet 10. mars 2005 #4 Skrevet 10. mars 2005 Hei!! Tror kanskje jeg ville tatt den jeg likte aller best på vei inn i kirken... på vei ut igjen er det vel en mulighet for at du "svever på små rosa skyer" og ikkje legger så godt merke til musikken likevel?? Har hørt om noen slike tilfeller!! Vi har selv valgt å bruke Mendelssohn som innmarsj, fordi vi liker den best begge to!
Coria Skrevet 10. mars 2005 #5 Skrevet 10. mars 2005 Hvis dere har bestemt dere for de to, så ville jeg ha hatt Mendelssohn inn. Jeg synes ikke den passer så godt ut.
Gjest lillelou Skrevet 10. mars 2005 #6 Skrevet 10. mars 2005 Jeg ville helt klart ha valgt Mendelssohn på vei inn, mest fordi jeg assosierer den med at "nå kommer bruuuuden", og Trumpet Voluntary på vei ut, den er litt "seirende og triumferende" og passer godt når dere triumferende og lykkelige går ut av kirken igjen. Men det er nå MIN oppfatning ,da. Lykke til med valget!
TeddyToria Skrevet 10. mars 2005 #7 Skrevet 10. mars 2005 Du kjenner jo min mening allerede...M INN og TV UT! Men - det er jo intet fasitsvar her da, tror begge kombinasjonene kan bli veeel så fine! Bare så det er sagt... Men selv synes jeg M passer best inn av de to der!
leela Skrevet 10. mars 2005 #8 Skrevet 10. mars 2005 Vi vil ha Mendelssohn og Trumpet Voluntary i kirken, men vi klarer ikke bestemme oss for hvilken vi vil ha som inngangsmarsh, og hvilken vi vil ha ut.. Noen meninger? Jeg synes begge de der to er utgangsmusikk jeg Vi skal ha Trumpet V ut. Men hvis dere har bestemt dere for de to, ville jeg kanskje valgt TV inn og M ut, fordi M er mer avsluttende.
leela Skrevet 10. mars 2005 #9 Skrevet 10. mars 2005 Jeg ville helt klart ha valgt Mendelssohn på vei inn' date=' mest fordi jeg assosierer den med at "nå kommer bruuuuden" og Trumpet Voluntary på vei ut, den er litt "seirende og triumferende" og passer godt når dere triumferende og lykkelige går ut av kirken igjen. Men det er nå MIN oppfatning ,da. Lykke til med valget! http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_wink.png' alt=':wink:'> Mener du den "here comes the bride"? Er ikke det isåfall Wagner?
Gjest lillelou Skrevet 10. mars 2005 #10 Skrevet 10. mars 2005 "Here comes the bride" er absolutt Wagner, men jeg syns at Mendelssohn er mer inngangsmusikk enn utgangsmusikk. Kan egentlig ikke begrunne det bedre enn at det har med magefølelsen min å gjøre- begge stykkene (Mendessohn og TV) er nydelige.Wagner liker jeg ikke så godt (avsporing). Ps;En annen avsporing:En sær organist jeg "kjenner" NEKTET plent å spille Mendelssohn i min kusines bryllup, fordi den var fra et "verdslig" teaterstykke (Shakespeares "En midtsommernattsdrøm")der den blir spilt når et esel og en geit(??) gifter seg. Så organister kan altså sette seg på bakbena...
Gjest Brud2005 Skrevet 11. mars 2005 #11 Skrevet 11. mars 2005 Ps;En annen avsporing:En sær organist jeg "kjenner" NEKTET plent å spille Mendelssohn i min kusines bryllup, fordi den var fra et "verdslig" teaterstykke (Shakespeares "En midtsommernattsdrøm")der den blir spilt når et esel og en geit(??) gifter seg. Så organister kan altså sette seg på bakbena... Er det i en kirke i Bergen? Har hørt om det samme der, skjønner du.. nei, det er jo for dumt, jeg blir rimelig sur hvis ikke jeg får det som jeg vil på det området Organisten sa ingenting om det da jeg snakket med henne..
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 11. mars 2005 #12 Skrevet 11. mars 2005 Vi skal ha Wagner inn og Mendelsohn ut. Følte det var helt naturlig for oss. Ønsket tradisjonelt der. Lykke til!
Gjest Madam Felle Skrevet 11. mars 2005 #13 Skrevet 11. mars 2005 Vi skal ha Wagner inn og Mendelsohn ut. Følte det var helt naturlig for oss. Ønsket tradisjonelt der. Lykke til! Det samme skal vi
Gjest Betty Boop Skrevet 11. mars 2005 #14 Skrevet 11. mars 2005 Det samme skal vi Det samme skal vi!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå