Gå til innhold

Klarer ikke bestemme meg


Fremhevede innlegg

Gjest Brud2005
Skrevet

Vi vil ha Mendelssohn og Trumpet Voluntary i kirken, men vi klarer ikke bestemme oss for hvilken vi vil ha som inngangsmarsh, og hvilken vi vil ha ut..

Noen meninger? :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er ikke spesiellt inne paa musikk og slikt (ikke den typen) :oops:

men om det blit for vanskelig kan dere jo alltids trekke lodd :tunge1:

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi hadde Trumpet Voluntary på vei inn, det var stemningefullt og nydelig :)

Skrevet

Hei!!

Tror kanskje jeg ville tatt den jeg likte aller best på vei inn i kirken... på vei ut igjen er det vel en mulighet for at du "svever på små rosa skyer" og ikkje legger så godt merke til musikken likevel?? :ler2:

Har hørt om noen slike tilfeller!! :)

Vi har selv valgt å bruke Mendelssohn som innmarsj, fordi vi liker den best begge to!

Skrevet

Hvis dere har bestemt dere for de to, så ville jeg ha hatt Mendelssohn inn. Jeg synes ikke den passer så godt ut.

Gjest lillelou
Skrevet

Jeg ville helt klart ha valgt Mendelssohn på vei inn, mest fordi jeg assosierer den med at "nå kommer bruuuuden",

og Trumpet Voluntary på vei ut, den er litt "seirende og triumferende" og passer godt når dere triumferende og lykkelige går ut av kirken igjen. Men det er nå MIN oppfatning ,da. Lykke til med valget! :wink:

Skrevet

Du kjenner jo min mening allerede...M INN og TV UT! :wink:

Men - det er jo intet fasitsvar her da, tror begge kombinasjonene kan bli veeel så fine! Bare så det er sagt... Men selv synes jeg M passer best inn av de to der!

Skrevet
Vi vil ha Mendelssohn og Trumpet Voluntary i kirken, men vi klarer ikke bestemme oss for hvilken vi vil ha som inngangsmarsh, og hvilken vi vil ha ut..

Noen meninger? :roll:

Jeg synes begge de der to er utgangsmusikk jeg :wink:

Vi skal ha Trumpet V ut. Men hvis dere har bestemt dere for de to, ville jeg kanskje valgt TV inn og M ut, fordi M er mer avsluttende.

Skrevet
Jeg ville helt klart ha valgt Mendelssohn på vei inn' date=' mest fordi jeg assosierer den med at "nå kommer bruuuuden" og Trumpet Voluntary på vei ut, den er litt "seirende og triumferende" og passer godt når dere triumferende og lykkelige går ut av kirken igjen. Men det er nå MIN oppfatning ,da. Lykke til med valget! <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_wink.png' alt=':wink:'>

Mener du den "here comes the bride"? Er ikke det isåfall Wagner?

Gjest lillelou
Skrevet

"Here comes the bride" er absolutt Wagner, men jeg syns at Mendelssohn er mer inngangsmusikk enn utgangsmusikk. Kan egentlig ikke begrunne det bedre enn at det har med magefølelsen min å gjøre- begge stykkene (Mendessohn og TV) er nydelige.Wagner liker jeg ikke så godt (avsporing).

Ps;En annen avsporing:En sær organist jeg "kjenner" NEKTET plent å spille Mendelssohn i min kusines bryllup, fordi den var fra et "verdslig" teaterstykke (Shakespeares "En midtsommernattsdrøm")der den blir spilt når et esel og en geit(??) gifter seg. Så organister kan altså sette seg på bakbena... :roll:

Gjest Brud2005
Skrevet

Ps;En annen avsporing:En sær organist jeg "kjenner" NEKTET plent å spille Mendelssohn i min kusines bryllup, fordi den var fra et "verdslig" teaterstykke (Shakespeares "En midtsommernattsdrøm")der den blir spilt når et esel og en geit(??) gifter seg. Så organister kan altså sette seg på bakbena... :roll:

Er det i en kirke i Bergen? Har hørt om det samme der, skjønner du..

nei, det er jo for dumt, jeg blir rimelig sur hvis ikke jeg får det som jeg vil på det området :kjempesinna:

Organisten sa ingenting om det da jeg snakket med henne.. :roll:

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Vi skal ha Wagner inn og Mendelsohn ut. Følte det var helt naturlig for oss. Ønsket tradisjonelt der.

Lykke til! :wink:

Gjest Madam Felle
Skrevet
Vi skal ha Wagner inn og Mendelsohn ut. Følte det var helt naturlig for oss. Ønsket tradisjonelt der.

Lykke til! :wink:

Det samme skal vi :wink:

Gjest Betty Boop
Skrevet

Det samme skal vi :wink:

Det samme skal vi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...