Gå til innhold

Hvordan roe ned for min egen del?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har hatt tre dater, hatt kontakt i tre uker. Føler jeg har kjent han mye lengre og er fryktelig komfortabel med han. Vi har ikke hatt sex enda, men sov sammen i natt. 

Han er liksom typen som kan holde meg i hånden offentlig allerede nå, men ikke ta hintet om å slette tinder. Han virker veldig på, samtidig som at «fremtidssnakk» er «hvis det blir noe med oss». 

Jeg kjenner at jeg faller og begynner å bry meg veldig om han og det som skjer. Hvordan roer jeg ned følelsene? Hvordan bremser jeg prosessen for å ikke bli såret?

Anonymkode: f2fc7...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville følt det dønn unaturlig å gå og leie en mann som fortsatt var aktiv på tinder. Å holde hverandre i hånden er noe kjærestepar driver med. 

Du må rett og slett holde litt igjen på kjærtegnene og alt det der, til dere er kommet videre emosjonelt. Jeg vet at du føler du kjenner ham godt (har vært der selv), men du gjør ikke det. Tre dater er ikke mye. Og det er først når man treffer noen i flere ulike settinger og sammenhenger, med venner f.eks. at man blir bedre kjent med dem. 

Så foreslå at dere gjør en aktivitet sammen, spis lunsj og bare sitt og skravl, still spørsmål som gjør at dere blir genuint bedre kjent, alt som gjelder familie, verdier, politikk, samfunnsspørsmål osv. Mellom datene, gjør andre ting som får fokuset bort.

Og ikke snakk for mye om ham til venninner. Det er sånn vi hyper opp mennesker for oss selv.

Anonymkode: b685a...2eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde AKKURAT det samme.

Møtte en, følte egentlig at han ikke var i min type ved første treff men vennene mine overbeviste meg om å gi han en sjanse.

Etter date nr.2 bare falt alt på plass. Vi holdt hender etter date 3. og kysset da, alt gikk i perfekt tempo og han snakket om å introdusere meg til venner allerede på date nr. 2.

Jeg følte jeg hadde kjent han i flere mnd, selv om vi bare hadde snakket i 3 uker og møttes 3 ganger. Han var veldig på, mye fremtidssnakk også.. Både planer for sommeren og utover året.

Jeg falt hardt, og raskt. Lærte etter en kort periode at det ikke var særlig lurt. Vi lå dog. sammen etter date 4 og datet i ca.4 mnd. 
Etter at vi lå sammen, slettet han tinder ( ifølge han ) Men jeg fant ut etter mnd 2 at han hadde logget seg inn på tinder igjen og byttet profilbilde. Konfronterte han med dette og han avfeide det med å si at det ble byttet før han slettet profilen.
Jeg så også at fyren begynte å vise sider ved seg selv som var langt ifra det jeg først hadde blitt introdusert for, men jeg lot det ikke påvirke hvordan jeg trodde jeg følte for han.
Det resulterte i 2 mnd med overanalysering, mye gråting fra min side og ingen anstrengelse eller omtanke fra denne fyren som tilsynelatende var head over heels stupforelsket i meg de første ukene.

Jeg brukte akkurat 1 mnd på å komme over han, og tenker faktisk fortsatt en del på han. Men er mest skuffet over meg selv for at jeg ikke holdt igjen før jeg var 100% sikker på at dette var en fyr som faktisk ville noe mer.

Det er veldig enkelt å si at man ikke skal la seg lure eller falle for fort, jeg har vært der selv.. 
For min del hjalp det veldig å skrive ned følelsene mine hver kveld før jeg la meg. For så og lese de opp for meg selv mot slutten av uken for å reflektere og se om jeg faktisk ga noe mening.

Nå til dags, med alle ''mulighetene'' både jenter og gutter har for å ''bytte'' ut hverandre på null komma niks, gjør det litt vanskeligere for folk å engasjere seg i hverandre. De tenker at det ikke er noe vits i å anstrenge seg for det er jo så lett å finne en ny rundt hjørne.

Om jeg kunne skrudd tilbake tiden med han her, så hadde jeg faktisk holdt veldig mye tilbake og blitt ordentlig kjent med han før jeg ville tillate meg å falle så hardt. For da er det lettere og vite om han faktisk vil stå der for å ta deg i mot, eller om han ser en annen vei. Litt klisje, men når det kommer til følelser så blir man litt blind på det.

Mitt råd til deg blir vel å ta alt han sier med en stor klype salt. Samtidig ikke gi han hele deg med en gang.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Det er så vanskelig å se klart i denne fasen, spesielt når man får melding om at han savner meg...

 

Anonymkode: f2fc7...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Det er så vanskelig å se klart i denne fasen, spesielt når man får melding om at han savner meg...

 

Anonymkode: f2fc7...ddd

Det skjønner jeg. Er veldig vanskelig å se klart i startfasen når alt er nytt.

Men, jeg fikk også meldinger av han hele tiden hvor han skrev at han savnet meg og ville se meg.

Han avlyste ting for å være med meg og ringte meg ofte, selv om han hatet å prate i telefon så ville han høre stemmen min.

Han hadde også fortalt moren sin om meg, det var som om det var for godt til å være sant.. noe det også var..

Jeg ønsker ikke å dra alle menn under samme kam, men i bunn og grunn.. tilsier erfaringer fra samtlige kvinner rundt menn som er såpass på tidlig det samme.. man bør være på vakt og ikke gi 100% før man selv er 100% på hans intensjoner og om du faktisk ønsker å være med han eller om du liker oppmerksomheten du får.

I mitt tilfelle, nå som jeg tenker tilbake ville jeg aldri ha forestilt meg en fremtidig eller et forhold med denne fyren.. Han ga meg bare nok oppmerksomhet og var søt i startfasen så jeg ble knyttet til personen han var da.. Også trakk han seg og ble totalt drittsekk uten forvarsel. 

 

Håper han ikke er drittsekk og at alt ordner seg for dere. 🙂 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, ma00 skrev:

Kan jeg spørre hva disse to guttene dere beskriver heter? Fornavn er nok! Er i kliss lik posisjon nå...

Vel, er kanskje ikke så lurt å gå ut med navn på folk.

Men i utgangspunktet, holdt vi begge til i Oslo, vi er i slutten av 20 årene begge to.

Verden er liten, så det kan fort hende at man plutselig snakker om samme fyr.
Men, erfaringsmessig føler jeg at de fleste mannfolk har det samme mønsteret dessverre, så er nok ikke kun en fyr som holder på sånn her.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...