Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Ja det er også driiiit irriterende med folk som faller på isen og brekker beinet og blir sykemeldt! Hvorfor måtte de gå på isen liksom? Kunne de ikke ha planlagt litt dagen før? Helt varmt vann på den strekningen de skal gå så sånne opphøyde og viktige personer som meg og deg ikke må ta høyde for at shit happens?

Vi har tross alt superviktige jobber! Ja,man kan nesten si at vi utfører Guds oppgaver der Gud selv ikke strekker til. 

Og sånne arbeidsplasser som har god organisering er jo bare sånne lavstatusgreier. Det vi jobber er vi alle spesialister og uerstattelige. Ja faktisk er jeg den eneste i hele verden som kan min jobb så kom faen ikke her og vær forsinka eller sykemeldt assa!!

Sarkasmen din fungerer nok dårlig, for det å brekke beinet er ikke det samme som å miste et fly. Å brekke beinet kan man absolutt ingen ting, siden det er noe som skjer helt uplanlagt, og kan f. eks. skje om man går på gata og man er uheldig å bli påkjørt. 

Men skal man bort noen uker på langtur, så er det faktisk mulig å tenke seg at en forsinkelse eller kansellering på fly kan oppstå, det skjer både titt og ofte, så man kan fint legge inn retur to dager før man skal på jobb i stedet for dagen før. Da hadde mange også unngått slike problemstillinger. 

Har ikke sagt at det er "Guds oppgaver", men det er ganske mange rundt i det langstrakte land som er den eneste som gjør "sin" jobb på arbeidsplassen, siden mange jobber i bransjer med små marginer. Da må man også planlegge deretter. Men jeg traff nok tydeligvis en nerve når du svarer som du gjør, du føler deg kanskje ikke viktig nok på jobben. Jobb heller med det, heller enn å forsøke mislykket sarkasme på andre mennesker 🖕

Anonymkode: e112a...2cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sarkasmen din fungerer nok dårlig, for det å brekke beinet er ikke det samme som å miste et fly. Å brekke beinet kan man absolutt ingen ting, siden det er noe som skjer helt uplanlagt, og kan f. eks. skje om man går på gata og man er uheldig å bli påkjørt. 

Men skal man bort noen uker på langtur, så er det faktisk mulig å tenke seg at en forsinkelse eller kansellering på fly kan oppstå, det skjer både titt og ofte, så man kan fint legge inn retur to dager før man skal på jobb i stedet for dagen før. Da hadde mange også unngått slike problemstillinger. 

Har ikke sagt at det er "Guds oppgaver", men det er ganske mange rundt i det langstrakte land som er den eneste som gjør "sin" jobb på arbeidsplassen, siden mange jobber i bransjer med små marginer. Da må man også planlegge deretter. Men jeg traff nok tydeligvis en nerve når du svarer som du gjør, du føler deg kanskje ikke viktig nok på jobben. Jobb heller med det, heller enn å forsøke mislykket sarkasme på andre mennesker 🖕

Å næmmen ble du lei deg og sykt fornærmet nå?

Herregud,du må kunne ta en liten spøk..

Joda jeg føler meg viktig nok jeg. Men jeg er ikke så selvopptatt at jeg tror universet kretser rundt meg selv. Kanskje du skal prøve det samme? Så føler du deg om mulig litt bedre med deg selv?😘

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

En kollega av meg kom seg ikke hjem fra helgetur i Norge før tirsdag kl. 15. Skal vi alle slutte å ta helgeturer også? 

Jeg har forøvrig aldri blitt forsinket på vei hjem fra ferie, så tanken hadde ikke engang slått meg. Men så reiser jeg sjelden på sommeren også, da. 

Anonymkode: def70...6f8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Å næmmen ble du lei deg og sykt fornærmet nå?

Herregud,du må kunne ta en liten spøk..

Joda jeg føler meg viktig nok jeg. Men jeg er ikke så selvopptatt at jeg tror universet kretser rundt meg selv. Kanskje du skal prøve det samme? Så føler du deg om mulig litt bedre med deg selv?😘

Du kan jo spørre deg selv om den selvopptatte er en som ønsker at alle skal komme tidsnok til jobb og bidra likt, eller den som planlegger reiser slik at det ikke er usannsynlig at det blir forsinkelser, og dermed mulighet for at man kommer en dag for sent på jobb.

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo spørre deg selv om den selvopptatte er en som ønsker at alle skal komme tidsnok til jobb og bidra likt, eller den som planlegger reiser slik at det ikke er usannsynlig at det blir forsinkelser, og dermed mulighet for at man kommer en dag for sent på jobb.

Hvorfor går folk ute på isen ut en brodder? Om de vet at det er risiko for å skli og falle?

Jeg er sikker at hvis du spør de fleste arbeidsgivere så er det flere arbeidstakere som er borte grunnet brukne ben enn de er grunnen forsinket fly. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Hvorfor går folk ute på isen ut en brodder? Om de vet at det er risiko for å skli og falle?

Jeg er sikker at hvis du spør de fleste arbeidsgivere så er det flere arbeidstakere som er borte grunnet brukne ben enn de er grunnen forsinket fly. 

Det er heller ikke så relevant, for det er rimelig vanskelig å unngå å måtte gå, både i privatlivet og til/fra jobb/buss/tog etc. Nei, å brekke beinet er ikke veldig vanlig i arbeidslivet, det skjer veldig sjelden. Men at folk kommer for sent/"plutselig" ikke kan dukke opp en dag på jobb er derimot ganske vanlig, og lengre reiser der man legger inn alt for lite marginer til retur er en av grunnene til det. 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Takk for alla svarene jeg fikk. Jeg spør her for jeg er ny i arbeidslivet. 

Jeg vil jo bare påminne om at jeg har reist den ruta her, flere ganger, ankommer ofte på en dag-tur og retur. Har aldri hatt noe trøbbel. Men sånt skjer. Flyselskapet manglet piloter😂😂 Så måtte tilkalle et anna fly fra et anna land. Tok hele dagen. Jeg hadde 8 timer mellom bytte.  Rakk det ikke uansett. Nå er jeg heldighvis i Belgia, prøver på Oslo imorra. Kjempe trøtt 😥😥.

Anonymkode: ee519...ebe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her. Takk for alla svarene jeg fikk. Jeg spør her for jeg er ny i arbeidslivet. 

Jeg vil jo bare påminne om at jeg har reist den ruta her, flere ganger, ankommer ofte på en dag-tur og retur. Har aldri hatt noe trøbbel. Men sånt skjer. Flyselskapet manglet piloter😂😂 Så måtte tilkalle et anna fly fra et anna land. Tok hele dagen. Jeg hadde 8 timer mellom bytte.  Rakk det ikke uansett. Nå er jeg heldighvis i Belgia, prøver på Oslo imorra. Kjempe trøtt 😥😥.

Manglet piloter også Fly.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de fleste er glad for å ikke ha en kollega som deg som er så lite raus. Du vet heller ikke noe om årsak til reise, reiserute eller hvorfor TS hadde planlagt hjemreise i dag. 

Det er heller ikke andre kollegaer sin feil at din arbeidsplass ikke har en god organisering hva gjelder fravær på jobb. 

Anonymkode: 2f6bf...099

Enig

Anonymkode: 618f6...63f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er heller ikke så relevant, for det er rimelig vanskelig å unngå å måtte gå, både i privatlivet og til/fra jobb/buss/tog etc. Nei, å brekke beinet er ikke veldig vanlig i arbeidslivet, det skjer veldig sjelden. Men at folk kommer for sent/"plutselig" ikke kan dukke opp en dag på jobb er derimot ganske vanlig, og lengre reiser der man legger inn alt for lite marginer til retur er en av grunnene til det. 

På vinteren strømmer det til folk til sykehus og legevakt etter fall på isen så der tar du kraftig feil.

Hilsen sykepleier.

Anonymkode: 72ddd...a71

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå lever de færreste for jobben sin, og de fleste er nok enige i at man kan disponere fritiden sin slik man vil. Synd at du er så lite raus at du blir oppgitt for at andre er på ferie på deres fridager og har vært uheldig med komplikasjoner på reiseruten. Egentlig burde de jo ikke reist i det hele tatt og bare ventet hjemme på at ferien var over slik at de kunne ha dratt på jobb igjen. Det er vel i de øyeblikkene du klarer å unne andre et smil. 

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå lever de færreste for jobben sin, og de fleste er nok enige i at man kan disponere fritiden sin slik man vil. Synd at du er så lite raus at du blir oppgitt for at andre er på ferie på deres fridager og har vært uheldig med komplikasjoner på reiseruten. Egentlig burde de jo ikke reist i det hele tatt og bare ventet hjemme på at ferien var over slik at de kunne ha dratt på jobb igjen. Det er vel i de øyeblikkene du klarer å unne andre et smil. 

Når man er verdens viktigste person og har en ekstremt viktig og unik jobb så kan sånne enkle ting som alle andre forstår være vanskelig å forstå😂😉

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På ‎05‎.‎08‎.‎2018 den 23.48, AnonymBruker skrev:

På vinteren strømmer det til folk til sykehus og legevakt etter fall på isen så der tar du kraftig feil.

Hilsen sykepleier.

Anonymkode: 72ddd...a71

Det er likevel ikke en veldig vanlig grunn til fravær i arbeidslivet. Forsinkelser er en mye hyppigere grunn. 

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har da ikke sagt at man ikke skulle disponere fritiden heller, men at man på lengre reiser bør legge inn litt marginer, og jeg syntes ikke synt på folk for at man kommer hjem ytterligere en dag før man begynner på jobb, når man har vært borte 2-4 uker. Det handler om å være voksen, ta jobben sin seriøst, og å bry seg om sine kolleger. 

AnonymBruker
Skrevet
På 5. august 2018 den 23.01, AnonymBruker skrev:

Lykke til på resten av veien hjem ☺️☺️ Har du kommet deg til Oslo enda? 

Anonymkode: 01ce8...053

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er likevel ikke en veldig vanlig grunn til fravær i arbeidslivet. Forsinkelser er en mye hyppigere grunn. 

Forsinkelser på buss og tog som man tar til jobben, ja. Ikke forsinkelser på fly på vei hjem fra ferie. 

Jeg melder meg på blant dem som er glade for at de ikke jobber sammen med deg. 

Anonymkode: e3422...cbe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...