Gå til innhold

Erfaring med ECT behandling

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i hele 2018 slitt med depresjon i forskjellige alvorlighetsgraden, men mest moderat/alvorlig. Bruker Wellbutrin 300 mg, som tydeligvis ikke hjelper. Har prøvd mye annet før, som ikke har hjulpet særlig. 

Jeg har nå lyst til å nevne for psykiateren at jeg ønsker å prøve ECT behandling, dette er det eneste jeg ikke har prøvd. 

Er det noen som har erfaringer rundt ECT behandling de vil dele? 

Anonymkode: 0ce1c...e4c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen personlig erfaring med ECT behandling, men jeg har hørt om mange personer som ender opp med grusomme bivirkninger etter behandlingen som kronisk hodepine og hukommelsestap der de glemmer både alt som har skjedd i løpet av flere år eller måneder. Noen får hukommelsen tilbake, men noen får aldri det. Mange får også store problemer med korttidshukommelsen og husker ikke ting som de ble fortalt for få minutter siden eller samtalen de skulle ha med behandleren sin i morgen som de hadde avtalt for en uke siden. Jeg har inntrykk av at ECT behandling er en gammel og utdatert behandling som ikke har noen som helst virkning for noen, uansett hvilken psykisk sykdom de har. Dersom det var slik at du bare ønsket personlige erfaringer så må du bare se bort fra kommentaren min. 

Anonymkode: e88b8...6f0

AnonymBruker
Skrevet

ECT brukes kun i ekstreme psykiske tilfeller i Norge. Litt depresjon kan fint behandles normalt

Anonymkode: e02ea...367

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erfaring. Tok det for noen år siden da jeg var i starten av 20 årene. Ingen bivirkninger. Ingen medisiner funket. Likevel en stor psykisk påkjenning å ta de behandlingene, ironisk nok. Hadde ikke gjor tdet igjen pga det, selv om det funket etter en del behandlinger. Kjenner folk som fikk store bivirkninger, og folk som ble helt frisk igjen. 

Anonymkode: 23efe...6e2

Skrevet

Møtt de som har veldig god erfaring 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...