Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fant frem den gamle laptopen (asus, med windows 7)min, for tenkte å prøve å få ut filer og bilder fra den, men explorer.exe proframfeil  kommer opp etter jeg har skrevet inn passordet, så blir skjermen svart, men musepekeren er der og kan flyttes på. Får også til å åpne oppgavebehandling og gå til filene den veien, men får ikke åpnet eller sett noen bilder. 

Har prøvd å starte pcen i safe modus, men kom ikke så mye lengre da jeg ikke har så veldig stor kunnskap om det. 

Noen som har noe tips? kjæresten min mener der er harddisken som er gåen :// 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan prøve å starte explorer.exe fra oppgavebehandling:

Trykk Fil og se om det er noe valg for å starte/kjøre/opprette ny oppgave. Hvis det er det, så skriver du explorer.exe i boksen og trykker OK. Hvis explorer.exe starter, så skal du kunne se bildene som før. Explorer.exe er navnet på prosessen bak Windows Utforsker, så hvis den ikke kjører får du ikke gjort så mye filbehandling. 

Hvis den ikke starter, så er det et par andre ting du kan gjøre. Har du originalt installasjonsmedium (f.eks. DVD) så kan du reparere Windows-installasjonen. Det er også mulig å åpne opp laptopen og hente ut disken for å koble den til en annen PC. Da an du hente ut bildene som om det var en vanlig ekstern disk. Denne siste er kanskje den enkleste løsningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...