Gå til innhold

Steinerskolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som selv har gått på Steinerskolen her, eller har barn som går? Skulle gjerne visst litt mer om dere er fornøyde med barneskolen 

Anonymkode: 2f91e...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk på Steinerskolen fra 1.-7. klasse. Var veldig bra for meg da jeg var ganske stille og foretrakk et mindre miljø med færre studenter. Der er også mer praktisk lære for de som sliter med masse teoretiske hjemmelekser og de litt mer kreative 😊 jeg er i alle fall veldig fornøyd og endte opp godt reflektert. Skal også nevnes at mange av oss lå foran de andre når vi startet på offentlig skole i 8. klasse. 

Anonymkode: 51a0c...a8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hvilke lærere og hvor stor skolen er. Vi skal sende barna våre på Steinerskolen, og jeg jobber selv på steinern. Noen skoler er bra, noen dårlige. Akkurat som ellers ute i verden. Men jevnt over vil jeg si at Steinerskolen er en flott skole med engasjerte lærere som tar barna på alvor. Jeg kjenner mange tidligere steinerskoleelever, deriblant min mann, og de har alle hatt positive opplevelser med skolen sin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på flere forskjellige steinerskoler samt flere offentlige. Vil absolutt anbefale steinerskolen. 

De ser på barna som ett og ett individ, og ikke en hel flokk på samlebånd. Også liker jeg godt at det er mer lek, mer kunstfag, mer kreative metoder og mer praktisk læring.

Anonymkode: 5a1b1...e42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på Steinern VGS. Mye bedre enn offentlig for min del. Ble plutselig sett og tatt vare på av lærerne. Gikk på offentlig barne- og ungdomsskole. 

Anonymkode: c44a1...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Godt at det er flere med gode erfaringer. Vi hadde barna på steinern en periode, var godt fornøyd de første par årene, men så snudde det totalt. Fullstendig mangel på kontroll, veldig lite læring og lærere som trakasserte elever og foreldre. Spør spesifikt etter "turnover" blant elever og lærere, krev konkrete tall. De sier mye! Spør hvor mange som har holdt ut fra første klasse, det sier enda mer! Vi forsøkte å få ut tall fra elevundersøkelser, men skolen nektet. Brukerundersøkelser var de ikke interesserte i. Spør gjerne om de litt vanskelige spørsmålene også - hvordan ser de på barn med speiselle behov, med behov for tilrettelegging osv. Det er skremmende mye forskjellig ute og går. Vi leste en del steinerkritikk før vi flyttet ungene dit, men vi tenkte at så ille kan det da ikke være, for det ser da så idyllisk ut og folk er så hyggelige. Du kan si det snudde totalt. Det skal gå veldig lang tid før en ser det på utsiden om et egg det er råttent eller ikke... Jeg ville ikke anbefale det, men gjør i alle fall grundig research!

Anonymkode: 0e2fb...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.8.2018 den 19.16, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på Steinerskolen fra 1.-7. klasse. Var veldig bra for meg da jeg var ganske stille og foretrakk et mindre miljø med færre studenter.

Studenter? 😑 Det heter elev, og man er elev helt fra 1. klasse og ut vgs. 🙄

Anonymkode: e00c6...20e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...