Gå til innhold

Gift med mann som suger ut all energi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min suger ut all min energi, og jeg er nok lettere deprimert. Vi har vært gift i syv år, og sammen lengre enn det. Vi har ett barn sammen som er 18 mnd. Jeg vet i mitt hjerte at jeg hadde gått fra han hadde vi ikke hatt barn sammen. 

Problemet er at han er kontrollerende, manipulerende og har kort lunte. Jeg har vokst opp med en mor som har like egenskaper, og føler jeg har fått nok! Jeg vil ikke at mitt barn skal oppleve all stresset faren påfører oss. Alt må være på hans måte, ellers får jeg kjeft eller tilsnakk. Alt jeg gjør er bare feil i hans øyner. Jeg er voksen dame og når han ikke er hjemme er både jeg og barnet harmonisk. Jeg skjermer barnet og så langt har det gått ok, men det går utover min psyke. 

Han har sine ok stunder og er en flink far ellers, men jeg vet hvordan man blir påvirket av kontrollerende, manipulerende foreldre med kort lunte. 

Jeg er så ufattelig splitta på om jeg skal forsøke mer eller bare dra. 

Kan en slik mann forandre seg? Han ønsker ikke hjelp fra terapeuter o.l. 

Har dere noen råd eller erfaringer? 

Anonymkode: 23f4a...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, han kommer aldri til å forandre seg. Sånne mennesker er umulige å leve med.

Det beste du kan gjøre for deg selv og barnet ditt, er å flytte ut nå før det blir eldre og begynner å skjønne hva som foregår. Du vet selv hvordan det er å vokse opp under sånne forhold. Ikke la ditt barn gå igjennom det samme.

Skjønner at det vanskelig å gå, men her må du tenke på barnets beste. Håper du finner styrken til å bryte ut ❤

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lycka skrev:

Nei, han kommer aldri til å forandre seg. Sånne mennesker er umulige å leve med.

Det beste du kan gjøre for deg selv og barnet ditt, er å flytte ut nå før det blir eldre og begynner å skjønne hva som foregår. Du vet selv hvordan det er å vokse opp under sånne forhold. Ikke la ditt barn gå igjennom det samme.

Skjønner at det vanskelig å gå, men her må du tenke på barnets beste. Håper du finner styrken til å bryte ut ❤

Jeg mener ikke man skal bli et sånt forhold, men husk bare at selvom man går så må barnet ha noe med denne faren og hans dårlige egenskaper opp gjennom livet. Og da er ikke du der med mulighet for å skjerme det. Jeg har selv gått fra et sånt ekteskap, og det virkelige h**** begynte etterpå mht barna og hva de opplevde. Mener likevel at det var riktig beslutning å gå. Jeg er en bedre mor for mine barn i dag enn det jeg var da jeg bodde med han.

Anonymkode: 6b46b...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke man skal bli et sånt forhold, men husk bare at selvom man går så må barnet ha noe med denne faren og hans dårlige egenskaper opp gjennom livet. Og da er ikke du der med mulighet for å skjerme det. Jeg har selv gått fra et sånt ekteskap, og det virkelige h**** begynte etterpå mht barna og hva de opplevde. Mener likevel at det var riktig beslutning å gå. Jeg er en bedre mor for mine barn i dag enn det jeg var da jeg bodde med han.

Anonymkode: 6b46b...075

Ja, jeg skjønner at det sikkert var et helvete å gå også. Helt forferdelig situasjon å være i med sånne manipulerende mennesker. Ingen skulle behøve å gå igjennom noe sånt.

Imponert over at du var sterk nok til å klare det. Sikker på at du er en fantastisk mor til dine barn og at du har gjort alt du kan for å skjerme de. 

Klem til deg ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han ikke vil gå til parterapi ville for meg vært et steg nærmere til å gå. Hvis han elsker deg og ønsker å ha en fremtid med deg og barnet deres bør det virkelig være i hans interesse å søke hjelp. 

Kanskje ikke på grunnlag av «du suger all min energi fordi du er sånn og sånn», men «vi har utfordringer i forholdet som vi må jobbe med og av hensyn til barnet bør vi få hjelp av en tredjepart». Tror det er viktig at han ikke føler seg angrepet selv om jeg skjønner godt at det er hans væremåte her som skaper problemer.

Om han ikke er interessert i noen form for terapi, megling eller samarbeid så styrker det ikke hans side av saken akkurat ved et evt brudd.

Anonymkode: 7fc87...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...